Watson kitúrt az állásából 34 japánt
Elbocsátja munkatársai egy részét és állásaikat mesterséges intelligencia (AI) rendszerrel tölti fel a Fukoku Mutual Life Insurence japán biztosítótársaság. Az IBM cég Watson Explorer AI rendszere a biztosítottaknak járó kifizetéseket fogja kiszámolni.

 

A japán cég számításai szerint a lépéssel 30 százalékkal fog nőni termelékenységük, és a befektetés a rendszerbe kevesebb mint két év alatt meg fog térülni. A január elejétől alkalmazott AI-rendszer 200 millió jenbe (504 millió forint) került, és segítségével már egy év után 140 millió jent takaríthat meg a társaság. A rendszer fenntartása évente 15 millió jenbe kerül – adta hírül a The Guardian brit napilap. A 34 munkatársától március végéig fog megválni a biztosítótársaság.

Az IBM Watson Explorer rendszere olyan "kognitív technológiával bír, amely az emberhez hasonlóan képes gondolkodni, lehetővé teszi az összes adat – köztük szövegek, képek, audio- és videofelvételek – elemzését és értelmezését". A technológia képes lesz elolvasni több tízezer orvosi jelentést és kórházi tartózkodások időtartamának tényezőit ahhoz, hogy a biztosítottaknak járó kifizetések kiszámítsa – olvasható a Mainicsi Simbun japán napilapban.

Miközben a mesterséges intelligencia használatával jelentősen csökkeni fog a kifizetések kiszámításának ideje, a biztosítottak csak akkor fogják megkapni az összegeket, ha a társaság munkatársai jóváhagyják őket. A jelenlegi pénzügyi évben eddig 132 ezer kifizetést jegyzett a cég.

Japán a mesterséges intelligencia használatának fő kísérleti terepévé válhat csökkenő és idősödő lakossága és a robottechnológia bátor alkalmazása miatt. A Nomura kutatóintézet egy 2015-ös jelentése szerint a szigetországban az állások mintegy felét robotok fogják betölteni 2035-re.

A mesterséges intelligencia szerepet játszhat az ázsiai ország politikájában is, mivel a jövő hónaptól a gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztériumban is bevezetnek próbaképpen egy AI-rendszert, amely segíteni fogja a közalkalmazottakat abban, hogy válaszokat vázoljanak fel a minisztereknek kormány- és parlamenti üléseken. Azt remélik a rendszer alkalmazásától, hogy csökkenteni fogja a hosszú időszakokat a miniszterek írásbeli válaszainak előkészítésére. Ha sikeres lesz a kísérlet, akkor más kormányhivatalokban is bevezetik a Jiji hírügynökség szerint.

Új szakaszba lép az ember-gép kapcsolat
A Dell Technologies jelentése szerint 2030-ra minden vállalat technológiai szervezetté válik, és már most el kell gondolkozniuk infrastruktúrájuk és munkaerejük „jövőállóságán”.
Alapjaiban változik az adatkezelés módja
Az Európai Unió 2018 májusától hatályos Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) értelmében a cégeknek teljes működésükre vonatkozóan kell újraszabályozniuk adatkezelési folyamataikat.
Kétszámjegyű növekedéssel számol a robotipar
Az idén közel húsz százalékkal nő a robottechnológiai beszerzésekre fordított összeg a informatikai és távközlési piackutatással foglalkozó amerikai International Data Corporation (IDC) kimutatása szerint.
A mesterséges intelligencia lesz a jövő legnagyobb üzlete
A világ GDP-je 2030-ban 14 százalékkal lesz magasabb a mesterséges intelligenciának köszönhetően, ami 15,7 billió dollár növekedésnek felel meg. Ez több, mint Kína és India jelenlegi gazdasági teljesítménye együttvéve.
Speciális szaktudást vett az ABB
A Keymile technológiai cég kommunikációs hálózatokat fejlesztő üzletágának felvásárlásával az ABB tovább erősíti digitális portfólióját. A tervek szerint a tranzakció 2017 harmadik negyedévében zárul le.