Villamos hajtással dinamikusan
A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor? Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke mesél arról, milyen innovatív technológiákkal találkozott Győrben az elmúlt hat évben.

 

Villamosmérnökből e-motor fejlesztő

– „Budapesten végeztem villamosmérnökként, ezután hosszabb időt, 10 évet töltöttem egy ausztriai fejlesztőközpontban. Onnan 6 évvel ezelőtt érkeztem Győrbe az Audi Hungariához, ahol azt a szép feladatot kaptam, hogy a villamos gépek fejlesztésével kapcsolatos tevékenységeket megszervezzem. Mindeközben rendkívül magas színvonalú, innovatív technológiákkal és jól képzett szakemberekkel találkoztam.” – kezdi Gusztáv.

 

Egyre több villamos gép a közeljövőben az utakon

Az autóipari trendeket figyelembe véve megjósolható, hogy a következő  néhány évben meghatározó lesz a villamos gépek számának növekedése a járművek hajtásában. Egy felelősen gondolkodó és cselekvő vállalat számára természetes, hogy folyamatosan foglalkozik olyan új, innovatív technológiákkal, melyek egyre környezetbarátabbak és hozzájárulnak a fenntarthatósághoz.

 

Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke

 

A nagyvárosokban lassan elviselhetetlen a légszennyezés, a szén-dioxid kibocsátási határértékek folyamatosan szigorodnak, és az is egyre gyakrabban vita tárgya, hogy kitiltsák-e a belső égésű motorokkal működő járműveket (és nulla emissziós autókra lesz szükség) ezeken a területeken. Korábban a csak sportkocsik számára elérhető menetdinamika lokális emisszió nélkül egyre több vásárlót vonz. „A villanyautózásnál szerintem ma egy vonzóbb dolog van: a villanyautó-fejlesztés. Ez pedig itt és most a magyar mérnökök számára elérhető Győrben, az Audi Hungaria e-mobilitási kompetencia-központjában.”

 

Győrben van a világ legnagyobb motorgyára

Sokan nem tudják, hogy Győrben, Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára. „Gyakran talán azon is csodálkoznak, hogy itt legtöbbször németül kommunikálunk. – folytatja Gulyás Gusztáv. – Nem csoda, hogy azt is kevesen tudják, hogy fejlesztőmunka is folyik az Audi Hungariánál. Bár az Audi győri gyára termelő vállalat - a motorok és a járművek gyártásán van a hangsúly -, a járműhajtás fejlesztésen körülbelül 250-en dolgozunk. Elsődleges feladatunk a gyártással kapcsolatos fejlesztési problémák megoldása, de komplett termékvariánsok fejlesztését is meg tudjuk oldani itt helyben. Szoros napi kapcsolatban vagyunk a németországi fejlesztőközpontokkal. Gyakran folytatunk személyes egyeztetéseket a németországi anyavállalattal, ami nagyon egyszerű, hiszen Győrből közvetlen charter repülőjárattal egy óra alatt elérhető Ingolstadt.  Sokan dolgozunk egy időben különböző helyszíneken egy projekten, de mindenki megtalálja egy-egy munkafolyamat izgalmas szeletét, amelyben el tud mélyedni és kreatívan alkotni.

 

Az Audi Hungaria győri gyárában ezen a  villanyautón dolgoznak a mérnökök

 

Villamosmérnökök gépészeti kihívásokkal

Győrben a villamos járműhajtás-fejlesztés széles spektrumon mozog. Ez a részleg 2011-ben alakult, azóta folyamatosan építik fel ezt a speciális know-how-t: kiváló konstruktőr és motorkísérleti mérnök kollégákkal dolgoznak. Sokan úgy vélik, hogy ezekre a területekre csak és kizárólag villamosmérnökök jelentkezhetnek. Ez tévedés, hiszen a villanymotornak is van gépháza, csapágya, kenése, hűtése. Tehát a fejlesztőmérnökök gépészeti kihívásokkal is szembesülnek. A tervek szerint 2018-ban indul az Audi elektromos autóinak sorozatgyártása, és ekkor kezdik meg az villamos motorok előállítását a magyarországi gyárban. A prototípusok már most is Győrben készülnek.

 

Ha felkeltette kíváncsiságát, milyen feladatai vannak a Gulyás Gusztáv csapatában dolgozó fejlesztőmérnököknek, tekintse meg videónkat:

 

 

 

A szerzők az Audi Hungaria Zrt. munkatársai:

Gulyás Gusztáv és a Személyügyi marketing csapat tagjai

www.audi.hu/karrier

​www.audi.hu/emotor

www.facebook.com/audikarrier

Kövesd az Audi Hungaria LinkedIn profilját a legújabb lehetőségekért!

Az ipari digitalizáció trendjeiről
Az MTA SZTAKI október 10-én első alkalommal rendezte meg INDIGO elnevezésű ipari digitalizációs szakmai napját. A rendezvényen közel kétszázan - vállalati, termelési és logisztikai vezetők - kaptak betekintést az ipar 4.0 legfontosabb trendjeibe.
Matematikai eljárások az iparnak
Ipari matematikai tudományos projektet valósít meg csaknem 1,4 milliárd forint költséggel 2020-ig a győri Széchenyi István Egyetem mint konzorciumvezető a Debreceni Egyetemmel és a Szegedi Tudományegyetemmel közösen.
Iparági partnerség az egyedi igények szolgálatában
A kiskőrösi Eckerle Industrie célgép gyártó egység és az egri Aventics Hungary pneumatika üzem sikeres kooperációja számos közös részvételű szakmai rendezvényben, fejlesztésben, egyetemi projektekben, valamint egy évtizednyi eredményes munkában mutatkozik meg.
GNSS vevő egységek az Endrich kínálatában
A globális helymeghatározás egyre megszokottabbá válik a mindennapjainkban a közlekedés területén, az autók gyári GPS vevőkkel rendelhetők, az elektronikai boltok kínálatában pedig számtalan konfigurációban elérhetők ezek az eszközök különféle feladatokra.
Menjek vagy maradjak?
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint.