Villamos hajtással dinamikusan
A villamos hajtás dinamikus vezetési élményt ad sofőrjének, és dinamikus fejlődési lehetőséget az Audi Hungaria Zrt-nek. Merre tart a győri e-motor? Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke mesél arról, milyen innovatív technológiákkal találkozott Győrben az elmúlt hat évben.

 

Villamosmérnökből e-motor fejlesztő

– „Budapesten végeztem villamosmérnökként, ezután hosszabb időt, 10 évet töltöttem egy ausztriai fejlesztőközpontban. Onnan 6 évvel ezelőtt érkeztem Győrbe az Audi Hungariához, ahol azt a szép feladatot kaptam, hogy a villamos gépek fejlesztésével kapcsolatos tevékenységeket megszervezzem. Mindeközben rendkívül magas színvonalú, innovatív technológiákkal és jól képzett szakemberekkel találkoztam.” – kezdi Gusztáv.

 

Egyre több villamos gép a közeljövőben az utakon

Az autóipari trendeket figyelembe véve megjósolható, hogy a következő  néhány évben meghatározó lesz a villamos gépek számának növekedése a járművek hajtásában. Egy felelősen gondolkodó és cselekvő vállalat számára természetes, hogy folyamatosan foglalkozik olyan új, innovatív technológiákkal, melyek egyre környezetbarátabbak és hozzájárulnak a fenntarthatósághoz.

 

Gulyás Gusztáv, a Járműhajtás Fejlesztés osztályvezető mérnöke

 

A nagyvárosokban lassan elviselhetetlen a légszennyezés, a szén-dioxid kibocsátási határértékek folyamatosan szigorodnak, és az is egyre gyakrabban vita tárgya, hogy kitiltsák-e a belső égésű motorokkal működő járműveket (és nulla emissziós autókra lesz szükség) ezeken a területeken. Korábban a csak sportkocsik számára elérhető menetdinamika lokális emisszió nélkül egyre több vásárlót vonz. „A villanyautózásnál szerintem ma egy vonzóbb dolog van: a villanyautó-fejlesztés. Ez pedig itt és most a magyar mérnökök számára elérhető Győrben, az Audi Hungaria e-mobilitási kompetencia-központjában.”

 

Győrben van a világ legnagyobb motorgyára

Sokan nem tudják, hogy Győrben, Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára. „Gyakran talán azon is csodálkoznak, hogy itt legtöbbször németül kommunikálunk. – folytatja Gulyás Gusztáv. – Nem csoda, hogy azt is kevesen tudják, hogy fejlesztőmunka is folyik az Audi Hungariánál. Bár az Audi győri gyára termelő vállalat - a motorok és a járművek gyártásán van a hangsúly -, a járműhajtás fejlesztésen körülbelül 250-en dolgozunk. Elsődleges feladatunk a gyártással kapcsolatos fejlesztési problémák megoldása, de komplett termékvariánsok fejlesztését is meg tudjuk oldani itt helyben. Szoros napi kapcsolatban vagyunk a németországi fejlesztőközpontokkal. Gyakran folytatunk személyes egyeztetéseket a németországi anyavállalattal, ami nagyon egyszerű, hiszen Győrből közvetlen charter repülőjárattal egy óra alatt elérhető Ingolstadt.  Sokan dolgozunk egy időben különböző helyszíneken egy projekten, de mindenki megtalálja egy-egy munkafolyamat izgalmas szeletét, amelyben el tud mélyedni és kreatívan alkotni.

 

Az Audi Hungaria győri gyárában ezen a  villanyautón dolgoznak a mérnökök

 

Villamosmérnökök gépészeti kihívásokkal

Győrben a villamos járműhajtás-fejlesztés széles spektrumon mozog. Ez a részleg 2011-ben alakult, azóta folyamatosan építik fel ezt a speciális know-how-t: kiváló konstruktőr és motorkísérleti mérnök kollégákkal dolgoznak. Sokan úgy vélik, hogy ezekre a területekre csak és kizárólag villamosmérnökök jelentkezhetnek. Ez tévedés, hiszen a villanymotornak is van gépháza, csapágya, kenése, hűtése. Tehát a fejlesztőmérnökök gépészeti kihívásokkal is szembesülnek. A tervek szerint 2018-ban indul az Audi elektromos autóinak sorozatgyártása, és ekkor kezdik meg az villamos motorok előállítását a magyarországi gyárban. A prototípusok már most is Győrben készülnek.

 

Ha felkeltette kíváncsiságát, milyen feladatai vannak a Gulyás Gusztáv csapatában dolgozó fejlesztőmérnököknek, tekintse meg videónkat:

 

 

 

A szerzők az Audi Hungaria Zrt. munkatársai:

Gulyás Gusztáv és a Személyügyi marketing csapat tagjai

www.audi.hu/karrier

​www.audi.hu/emotor

www.facebook.com/audikarrier

Kövesd az Audi Hungaria LinkedIn profilját a legújabb lehetőségekért!

Az 5G-vel az ipar is jól jár
Várhatóan 2020-ra beindulhatnak az első kereskedelmi 5G hálózatok, az ötödik generációs mobilhálózatok kutatás-fejlesztési, szabványosítási, és kivitelezési folyamata jóval rövidebb időt vesz igénybe, mint a 3G vagy a 4G bevezetése.
Kulcstechnológia a dolgok internetéhez
A Bosch egymilliárd eurós beruházással új, 700 munkatársat foglalkoztató félvezető-gyártó egységet épít Drezdában. Az üzem a Bosch több mint 130 éves történetének legnagyobb önálló beruházása.
Újabb fázisához érkezett a hazai Siemens bővítése
Új típusú gázturbina-lapátok gyártását kezdi meg Magyarországon a Siemens, amelynek érdekében további, legalább 150, magasan képzett szakembert tervez felvenni budapesti Power and Gas üzemébe.
Az okosvárosok biztonságossá tétele
Néhány hónappal ezelőtt a dallasi riasztórendszer felett vették át az uralmat ismeretlen hackerek, és megszólaltatták a 156 vészjelző szirénát, amelyeket elvileg csak vészhelyzetben használnának a lakosság figyelmének felhívására.
Az első kapavágásra készülnek Pakson
Tendereket ír ki idén az ASZE orosz cégcsoport, hogy az építők a terepen a jövő év elején megkezdhessék a Paks II projekt előkészítését - jelentette ki Valerij Limarenko, a paksi erőművet bővítő orosz fővállalkozó cégcsoport elnöke az Atomexpo 2017 nemzetközi fórumon.