Veszprémi gyárát fejleszti a Continental
Ipari kutatásra, járműdinamikai és közlekedésbiztonsági fejlesztésre fordítják az elnyert támogatást a Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi telephelyén, a beruházás összköltsége több mint 600 millió forint - mondta a gyár fejlesztési vezetője.

 

Pék Zoltán elmondta, a Széchenyi 2020 program keretében mintegy 204 millió forintot nyertek, és egyebek mellett építenek egy 1200 négyzetméteres laboratóriumot is a fejlesztőmérnökök számára. Szoftvereket is fejlesztenek, amelyek az elektronikus fékrendszer és a menetstabilizáló rendszerek részét képezik, és optimalizálják a jármű menetdinamikáját és közlekedési biztonságát.

A beruházással a gyártást is optimalizálják, ezen belül olyan szenzorokat fejlesztenek, amelyek a felépítésükből adódóan sokkal kevésbé érzékenyek a gyártási paraméterek változására, így olcsóbb technológia mellett is kevesebb hibával gyárthatók, ugyanakkor a növekvő funkcionális elvárásoknak is megfelelnek – foglalta össze Pék Zoltán.

A Continental Automotive Hungary Kft. a világ 55 országában létesített 317 telephelyen közel 215 ezer dolgozót foglalkoztató, 39,2 milliárd euró éves forgalmat lebonyolító Continental konszern egyik magyarországi gyára. A cég egyik gyára Veszprémben, a másik Budapesten van. A Continental Automotive Hungary Kft. tavalyi értékesítési nettó árbevétele 221,4 milliárd forint volt, az eredmény pedig 7,584 milliárd forint. Az alkalmazottak száma a veszprémi és a budapesti üzemben a statisztikai átlagot tekintve összesen 3008. A fejlesztési területen dolgozó munkatársak száma folyamatosan nő, a tavalyi esztendő végén 424-en voltak – fűzte hozzá Pék Zoltán.

Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.
Az Európai Bizottság új iparpolitikai stratégiája
Az Európai Bizottság részletesen ismertette hétfőn az új iparpolitikai stratégiát, amely egységes és átfogó keretbe szervezi a már meglévő és új kezdeményezéseket.