Valós hálózati teljesítményt várnak
A világ okostelefon-felhasználóinak 44 százaléka fizetni is hajlandó az 5G szolgáltatásokért, ugyanakkor az 5G-alapú jövőben a díjazást már nem az elfogyasztott gigabájtok száma fogja meghatározni.

 

Az Ericsson 5G hálózatokról szóló, Towards a 5G consumer future címmel megjelentetett kutatása a fogyasztói véleményekből hatelemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene. A svéd távközlési vállalat szerint a jelenlegi adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát és a méltányosabb mobilszerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet kapnak az innovatív szolgáltatások. A kutatás szerint az 5G-szolgáltatások globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százalékát érdeklik; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért.

A megkérdezettek több mint 50 százaléka tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. A fogyasztók is azt várják, hogy a technológia elindulását követő 3-4 éven belül az 5G-alapú szolgáltatások jelentik majd a mobil szélessávú technológiák fő irányzatát. Több mint harmaduk szerint az 5G új képességeket is kínál majd, így hosszabb akkumulátorhasználati időt vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.

A felhasználók érthetőbb szolgáltatói csomagokat szeretnének, mert tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil-adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával.

A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult és túl sok erőfeszítést igényel. A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze 4 százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.

Innovatív megoldások a hétköznapokban
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
Négyezer magyar munkahelyet érint a GE döntése
A General Electric (GE) korábbi magyarországi elnöke, Jörg Bauer cége veszi meg a GE európai, közel-keleti, afrikai és törökországi (EMEAT) fényforrásüzletágát, valamint globális autólámpa-üzletágát. A cég Tungsram Csoport néven működik a jövőben.
Ipar 4.0-ról kezdőknek és haladóknak
Néhány évvel ezelőtt alig lehetett hallani az Ipar 4.0 koncepcióról, ma viszont már lépten-nyomon erről beszél szinte mindenki az iparban.
Gyors és egyedi algoritmusok a termelésütemezésben
Lehetetlen feladat a sok rendelés termelési tervbe illesztése a prioritások megtartása mellett?Sok a manuális módosítás és a monotonitás?
Hódít a hibrid informatika
A hibrid informatika fogalma már nem újkeletű a szakmai berkekben, a valódi üzleti előnyt eredményező alkalmazása azonban még jókora megmérettetések elé állítja a cégeket.