Valós hálózati teljesítményt várnak
A világ okostelefon-felhasználóinak 44 százaléka fizetni is hajlandó az 5G szolgáltatásokért, ugyanakkor az 5G-alapú jövőben a díjazást már nem az elfogyasztott gigabájtok száma fogja meghatározni.

 

Az Ericsson 5G hálózatokról szóló, Towards a 5G consumer future címmel megjelentetett kutatása a fogyasztói véleményekből hatelemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene. A svéd távközlési vállalat szerint a jelenlegi adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát és a méltányosabb mobilszerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet kapnak az innovatív szolgáltatások. A kutatás szerint az 5G-szolgáltatások globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százalékát érdeklik; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért.

A megkérdezettek több mint 50 százaléka tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. A fogyasztók is azt várják, hogy a technológia elindulását követő 3-4 éven belül az 5G-alapú szolgáltatások jelentik majd a mobil szélessávú technológiák fő irányzatát. Több mint harmaduk szerint az 5G új képességeket is kínál majd, így hosszabb akkumulátorhasználati időt vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.

A felhasználók érthetőbb szolgáltatói csomagokat szeretnének, mert tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil-adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával.

A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult és túl sok erőfeszítést igényel. A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze 4 százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.

PET-hulladékok ipari felhasználása
Az ásványvizek, üdítők üres műanyag palackjait néhány éve szelektíven gyűjtjük, de keveset tudunk arról, hogy mi lesz ezekkel a flakonokkal.
Robotalapú automatizálás a szerelőcsarnokban
Az Európában piac- és technológiavezető Neue Halberg-Guss GmbH 2250 dolgozója a cég saarbrückeni és lipcsei telephelyein forgattyústengely-házakat, és hengerfejeket gyárt öntöttvasból készített ipari motorokhoz és öntött forgattyús tengelyekhez.
Indulhat a duális képzés reformja
Négy évre szóló partnerségi megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Siemens. A megállapodás célja a hazai gépipari duális szakképzés minőségi reformja.
A felnőttképzésben már készülnek az őszi rohamra
A hazai oktatási piacon az ősz a legmozgalmasabb időszak. A nyári vakáció meghozza a tanulási kedvet a harminc és negyven esztendő feletti felnőttek körében is.
Idén is korábban jött el a túlfogyasztás napja
A dátum azt jelöli, hogy az emberiség mikorra fogyasztja el globális szinten azt a rendelkezésre álló természetierőforrás-mennyiséget, amelyet a Föld ökoszisztémája egy év alatt meg tud újítani.