Újrainduló gyártás a járvány körülményei között
Egyre több hír szól újrainduló gyárakról, a termelést fenntartó intézkedésekről, illetve termékekről és szolgáltatásokról, amelyek a járvány idejére, de akár azt követően is használhatók lesznek.

 

A termelést újraindító cégek közé kedden a Bridgeston is beállt. A nemzetközi gumiabroncsgyártó közölte: folyamatosan újraindítja gyárai működését  a termékei iránti kereslet alapján az EMIA (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) régióban. A cég tatabányai gyára a járvány hatására "egy rövid időszakban csökkentett kapacitással üzemelt" – emlékeztettek közleményükben. Az újraindítási tervek tükrözik a keresleti trendeket. A vállalat az EMIA régióban számos piaci szegmensben, köztük a közvetlenül az autógyáraknak szállított személygépkocsi gumiabroncsok, valamint a kereskedelmi (teherautó és autóbusz) abroncsok szegmensében már élénkülést tapasztal.

Újraindította termelését a Hankook rácalmási gumigyára. A Hankook Tire rácalmási gyáregysége kedden zökkenőmentesen újraindította a gyártási folyamatokat, hogy az üzleti partnerei folyamatos kiszolgálását a jövőben is biztosítani tudja - közölte a Hankook Tire Magyarország Kft. Kiemelték: a Hankook számára elsődleges fontosságú a munkavállalók egészsége és biztonsága, ezért a vállalat továbbra is fenntartja az egészségvédelmi rendelkezéseket, mint maszkok biztosítása, szigorított higiénés rendszabályok előírása, rendszeres fertőtlenítés a telephely teljes területén, extra buszjáratok forgalomba állítása és az étkezési rend átalakítása, a munkavállalók adekvát tájékoztatása és oktatása. Jelezték, hogy a korábban bevezetett megelőző rendelkezések továbbra is érvényben vannak, úgymint a külföldi utazások korlátozása, illetve a szállítmányozás beléptetésének szigorú ellenőrzése is.
 
A Hankook március 24-én jelentette be, hogy március 30. és április 7. között az európai és magyarországi koronavírus helyzet, valamint az európai autógyárak többségének bezárása miatt leállítja termelését. A leállást a múlt héten újabb egy héttel meghosszabbították. A Hankook a Dunaújváros melletti Rácalmáson építette fel európai gyárát, több ütemben összesen 885 millió euróból. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését, jelenlegi éves gyártókapacitása 19 millió gumiabroncs. A cég jelenleg már több mint 3300 alkalmazottat foglalkoztat Magyarországon, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A Hankook a 7. legnagyobb abroncsgyártó a világon, 180 országban értékesíti a termékeit és 22 ezer embert foglalkoztat világszerte.

Az autóipar fokozatosan próbál visszaállni a termelésre

A győri Audinál kedden már részlegesen újraindult a munka a motorgyárban, egy összeszerelő soron, a termelést lépcsőzetesen futtatják fel. A járműgyárban ezen a héten még nem dolgoznak.

A Magyar Suzuki Zrt. egyelőre annyit közölt: minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyára készen áll a termelés újraindítására. A vállalat folyamatosan elemzi a piacokat, a kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját, amely várhatóan 2020. április 27.

Az Opel Szentgotthárd szintén azt jelezte, hogy készen áll a termelés újraindítására, szigorított egészségvédelmi intézkedések bevezetését követően. Az újraindulás időpontja azonban függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől – jelezte Kaszás Zoltán, a motorgyár sajtószóvivője. Az újraindulás időpontja szavai szerint függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől, de a magas szintű védelmet nyújtó és a hivatalos előírásoknak megfelelő egészségvédelmi intézkedések bevezetése után az újraindulást.

Már két műszakban termel a Denso Gyártó Magyarország Kft. fehérvári üzeme miután a múlt héten újraindította a termelést a japán gépjárműalkatrész-gyártó. Szincsák Attila kereskedelmi és pénzügyi igazgató kedden elmondta, hogy ezen a héten a múlt heti munkavállalói létszám duplája, mintegy 1500 ember dolgozik, a többiek munkanapját a 12 havi munkaidőkereten belül áthelyezte a munkáltató. Jelezte, hogy a munkavállalókat "forgatják", így akik az előző héten dolgoztak, most pihenőnapon vannak. Megemlítette, hogy a helyzet még mindig nem ideális, ugyanakkor határozottan jobb, mint korábban, mert a nyugat-európai autógyárak is "ébredeznek", bár ez egyelőre a rendelésállományukon nem látszik, feltehetően azért, mert a cégek beraktároztak alkatrészekből. A Denso március 18-án jelentette be, hogy a koronavírus-járvány miatt tíz munkanapra leáll a székesfehérvári gyár, és a nyárra tervezett leállást hozza előre, ez alatt a munkavállalók bért kapnak, szabadságon lesznek. A március 21-től április 5-éig tartó leállást követően a limitált termelés április 6-án indult el.

A Volkswagen április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést európai üzemeiben. A Volkswagen Csoport (Volkswagen Group - VW) névadó márkájánál a németországi üzemek közül elsőként Zwickauban indul újra a termelés, ahol tavaly év végén elkezdték az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártását. Ugyancsak április 20-tól felveszik a munkát a szlovákiai, pozsonyi üzemben. A következő, április 27-vel kezdődő héten fokozatosan újraindítják a többi németországi Volkswagen-gyárat, és elkezdik a termelést Portugáliában, Spanyolországban, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Májusban Dél-Afrikában, Argentínában, Brazíliában és Mexikóban is beindítják az üzemeket.

A társaság az utóbbi három hetet az előkészületekre fordította. Kidolgoztak a többi között egy 100 pontból álló járványügyi szabályzatot a fertőzésveszély minimalizálására, és igyekeztek újjászervezni a járvány miatt szétzilálódott szállítási láncolatokat. A VW tavaly alapított alkatrészellátó részlegénél (Volkswagen Group Components) – amelyhez világszerte 60 üzem és 80 ezer dolgozó tartozik – már április 6-án elkezdték a termelés helyreállítását, először a braunschweigi és a kasseli üzemben, majd április 14-től Salzgitterben, Chemnitzben, Hannoverben és a négy lengyelországi üzemben. A művelet célja a termelés felfuttatása Kínában, ahol decemberben elkezdődött a koronavírus-járvány. A művelet sikeres, a csoport 33 kínai autógyára és alkatrészgyártó üzeme közül már 32-ben ismét dolgoznak.

Továbbfejlesztette alumínium termékeinek gyártási technológiáját az Arconic-Köfém. Több mint 1,6 milliárd forint összköltséggel, mintegy egymilliárd forintnyi európai uniós támogatással továbbfejlesztette az alumínium termékek gyártási technológiáját az Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft., valamint a céggel együttműködésben a Miskolci Egyetem, a Dunaújvárosi Egyetem és a Széchenyi István Egyetem. Az Arconic közleménye szerint a konzorcium 2016-ban nyert támogatást a kutatás-fejlesztési projektre, amelynek eredményeként az autóipar, a gépipar és más felhasználói piacok számára fejlesztettek korszerű hengerelt alumínium termékeket és gyártástechnológiákat.

Az együttműködő partnerek továbbfejlesztették az alumínium ötvözetek, segédanyagok és termékek előállítási, hengerlési és hőkezelési technológiai folyamatait, illetve az alumíniumipari termékek javításával a vállalat jobb minőséget, olcsóbb előállíthatóságot és kisebb környezeti terhelést ért el. Jelezték, hogy a projekt révén tartós szakmai és tudományos együttműködés jött létre a vállalati és egyetemi szféra között, a cég birtokában lévő kutatási technológiák honosításra kerülnek a felsőoktatásban, amely nagymértékben hozzájárul a több tudományágat érintő hazai alumíniumipari kutatóbázis létrejöttéhez.

Automatizálással fejlesztette gyártóüzemét a nagykanizsai Siroma-Plast. Csaknem 300 millió forint európai uniós támogatás felhasználásával fejlesztette a technológiát és bővítette kapacitását az ipari felhasználásra szánt, fröccsöntött műanyag alkatrészeket gyártó nagykanizsai Siroma-Plast Kft. Az 1990-ben hőre lágyuló műszaki műanyagtermékek előállítására alakult Siroma-Plast Kft. termékei autóipari, elektronikai és gázipari felhasználásra készülnek, túlnyomórészt európai gyárakban alkatrészként vagy félkész termékként használják fel gyártmányaikat. Bizonyos alkatrészekkel közvetlenül látják el a multinacionális cégek kínai és amerikai gyárait.

A nagykanizsai cég fő megrendelői közé tartozik a Valeo cégcsoport, az Itron-Ganz Mérőgyár és a Schneider csoport. A folyamatosan növekvő kereslet miatt döntött a társaság a technológiafejlesztés és a kapacitásbővítő beruházás mellett. Elsődlegesen a gyártási folyamat automatizáltságának fokozása érdekében egymást kiegészítő berendezésekből álló gyártósorokat alakítottak ki. A beruházás keretében korszerűsítették a gyártócsarnokot, napelemes rendszert építettek ki, továbbá fröccsöntő gépeket, a teljes gyártási folyamat automatizálását segítő célgépeket és termékeltávolító robotokat vásároltak, illetve a hatékonyabb termelést elősegítő vonalkódos rendszert is bevezettek.

 

 

Fokozott egészségügyi biztonsági intézkedések mellett termel az Eissmann autóipari cég Nyíregyházán

 

Szájmaszkot viselő dolgozók sebességváltókar-burkolatokat készítenek az autóipari alkatrészeket gyártó Eissmann Automotive Hungária Kft. gyárában Nyíregyházán 2020. március 27-én. A gyárban a folyamatos fertőtlenítés mellett több intézkedést is hoztak, a műszakváltásnál nem találkoznak egymással a dolgozók, növelték a vidékieket szállító saját autóbuszaik járatsűrűségét, a gyárba belépők testhőmérsékletét megmérik és minden dolgozónak szájmaszkot kell viselnie. (MTI/Balázs Attila)

Az ügyfelek jelentik a legnagyobb rizikófaktort
A vállalatok által tapasztalt bűncselekmények élén az ügyfelek által elkövetett csalás szerepel. A vállalkozások szerint az összes bűncselekmény közül ez a terület és a kiberbűnözés okozza a legtöbb gondot – derül ki a PwC globális gazdasági bűnözésről készített felméréséből.
Magyarországon tovább növelte kutatás-fejlesztési kiadásait a Bosch
Újra kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el a Bosch csoport Magyarországon az autóipari megrendelések jelentős csökkenése ellenére; jelenleg a gyártási kapacitások fokozatos növelésére készülnek - közölte a cég csütörtöki közleményében.
A mesterséges intelligencia olyan vállalati kultúrát teremt, amely az innovációra épül
A magyar vállalatok közel negyede tekinthető érett mesterséges intelligencia felhasználónak a Microsoft friss felmérése szerint.
Nyomatékigényes lánckerékhajtások
A szabványos gépelemekre specializálódott Norelem a két- és háromsoros görgősláncok és lánckerekek új sorozatát mutatta be, ami a nyomatékigényes lánckerékhajtások területén is erőteljes megoldást nyújt.
Sztárszakma lehet az adatközponti rendszermérnök
Az informatikai beruházások volumenét nem tépázta meg a koronavírus-járvány, inkább azok fókuszában volt tapasztalható átrendeződés az utóbbi két hónapban – derül ki a Hewlett Packard Enterprise szakértői véleményéből.