Új motorvonatcsalád a Siemenstől
A Mireo koncepciónak részét képezik a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató rendszer, a fedélzeti szórakoztató illetve a zártláncú tévékamerás felügyeleti rendszerek.

 

Világszerte növekszik a nagyvárosokban élők száma, ez a tény pedig számottevő mobilitási igényt eredményez. Ezzel szemben a világ számos nagyvárosának útjain átlagosan 20 km/h alatti sebességgel lehet csak haladni, ráadásul ez az érték folyamatosan csökken. Ennek eredményeként a tömegközlekedési eszközök egyre inkább teret nyernek az egyéni közlekedéssel szemben. Egyedül Németországban hat–tíz millió, nagyvárosok környezetében élő ember használja majd napi rendszerességgel a vasúti közlekedést 2030-ra. Ez a fejlődés kihívásokat támaszt a közösségi közlekedési rendszerek üzemeltetői számára.

Ki kell elégíteni a mobilitás iránti növekvő keresletet, miközben meg kell felelni a kiváló teljesítményre, a nyereségességre, pontosságra, környezetbarát működésre, biztonságra és az ügyfélbarát szolgáltatásra vonatkozó igényeknek is. A Siemens új, Mireo nevet viselő regionális és elővárosi vasúti járműcsaládját kifejezetten úgy fejlesztették ki a vállalat szakemberei, hogy eleget tegyen az összes említett követelménynek.

Környezetkímélő technológia

A Mireo járműveket méretezhető, csuklós motorvonatként tervezték meg. Belső hajtással ellátott, a kocsik között elhelyezett forgóvázaival jelentős mértékű energia takarítható meg, ráadásul a felépítés ereményeképpen a kevesebb forgóvázzal és a kocsiszekrénnyel költség takarítható meg. Ajárműszekrényt könnyű súlyú, hegesztetett, integrált alumínium héjszerkezettel tervezték meg, amely elsősorban nagy, kiterjesztett profilokon alapszik. Minden alkatrész a jármű tetején vagy a padló alatt kapott helyet.

 

 

A korábbi modellekhez viszonyítva, a javított aerodinamika és az energiahatékony alkatrészek rendkívüli mértékben csökkentik a súlyt és az energiafogyasztást. A hatékonyabb transzformátor és az elektrodinamikus (ED) fékrendszer optimális kihasználása csökkenti a vontatáshoz szükséges energiafelhasználást.

Az új aerodinamikus formatervezés és a csendes forgóvázak segítségével sikerült lecsökkenteni a Mireo járműcsalád szerelvényeinek zajterhelését. A könnyűsúlyú kialakítás, az energia-hatékony alkatrészek és az intelligens fedélzeti kezelőrendszer 25 százalékkal csökkentik az energiafelhasználást, a vezetőt segítő rendszer pedig további 30 százalékos energia megtakarítást jelent. A Mireót elektromos, akkumulátoros hajtással is fel lehet szerelni,, így az útvonalnak azokat a részeit is át tudja hidalni, ahol nincs kiépítve a villamos felsővezeték. Emellett a jármű hasznos élettartamának végén 95 százalékban újrahasznosítható, a kifejezetten erre a célra kiválasztott anyagok a Mireót járműcsalád szerelvényeit különösen környezetbaráttá teszik.

A moduláris koncepció nagyobb kapacitást és rugalmasságot kínál

A járműcsalád koncepciója lehetővé teszi különböző hosszúságú járműszekrények, vonatkonfigurációk és belépő magasságok alkalmazását, így különböző kapacitásigényeket is képes kiszolgálni. A két és hét kocsi hosszúság közötti vonatkonfigurációk hossza 50 és 140 méter között változhat, a maximális sebességük pedig 140 és 160 km/h között lehet.

A Mireo koncepciónak természetesen részét képezik a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató rendszer, a fedélzeti szórakoztató illetve a zártláncú tévékamerás felügyeleti rendszerek. A teljes belső tér rugalmasan konfigurálható a jármű teljes hasznos élettartama alatt és könnyen hozzáigazítható a változó igényekhez. A Mireo szerelvényei több ülőhelyet tartalmaznak, mint a vele azonos hosszúságú korábbi modellek.

A szerelvényt a férőhelyekhez optimalizálva alakították ki, ezért rövidebb járműhossz mellett is több utast képes szállítani, mint a hasonló járművek. A használható belső tér teljes mértékben az utasok rendelkezésére áll, a „cantilever” típusú ülések pedig lehetővé teszik a könnyű és költséghatékony takarítást. Mivel az utasok számára fontos, hogy az utazás közben is folyamatos internet hozzáféréssel rendelkezzenek, a Mireo koncepciónak természetesen részét képezi a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató valamint a fedélzeti szórakoztató rendszer és a zártláncú tévékamerás biztonsági felügyelet.

Modern megoldások ipari csőtartókra, hazai kivitelezésben
Az ESZO Kft. a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében a GINOP 2.1.7-15-2016-00764 azonosító számmal nyilvántartott támogatási kérelmét támogatásra érdemesnek ítélték. A cég a projekt keretén belül kifejlesztette majd legyártotta az EMARUG gyártmány névvel ellátott csőtartó termékcsaládot.
Hiába a szándék - messze még a zéró kibocsátású IT-infrastruktúra
Bár az informatikai infrastruktúra üzemeltetése kapcsán az IT vállalkozások mintegy negyede már rendelkezik fenntarthatósági programmal, annak megvalósítását jóval kevesebben kezdték meg.
Még mindig sokan kockáztatnak nem jogtiszta szoftverekkel
A legtöbben tisztában vannak a nem jogtiszta szoftverek használatának veszélyeivel, ennek ellenére a felhasználók jelentős része még mindig nem megbízható forrásból származó programokat részesít előnyben.
Az autonóm robotok piacán erősíti pozícióját a Bosch Rexroth
A német technológiai vállalat egyre meghatározóbb szereplő az Ipar 4.0 világának térnyerését jelző és egyre markánsabb növekedést elérő autonóm mobil robotok (AMR) piacán. Ezt a tényt az utóbbi időszak két meghatározó eseménye is alátámasztja.
A jövő hálózata épül a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban
A micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások.