Ügyfélélmény az autóban és azon túl
A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is.

 

Jó ütemben halad a Volkswagen és a Microsoft közös projektje, a Volkswagen Automotive Cloud fejlesztése. Erről egyeztetett Berlinben Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója és Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a Volkswagen Digital Lab központjában tett látogatásuk során. A Volkswagen Automotive Cloud platformot lépésről lépésre bővítik majd a világ többi térsége felé és ezzel elérhetővé teszik Európa, Kína és az Amerikai Egyesült Államok piacain, amelyek kulcsfontosságúak a jövőbeni, tisztán elektromos és teljesen hálózatba kapcsolt ID. modellcsalád tekintetében. A Volkswagen és a Microsoft közösen dolgozik első demonstrációs projektjén is, amely a hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokra koncentrál illetve előrelépés történt a Volkswagen új, észak-amerikai Fejlesztési Központjának létrehozása kapcsán is.

– A Microsofttal közös stratégiai partneri együttműködésünk kulcsfontosságú a terveink szempontjából, amelynek célja, hogy a Volkswagen egy szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá váljon. A Volkswagen Automotive Cloud létrehozásával az egész világon egységesen alkalmazható megoldáson dolgozunk – hangsúlyozta Herbert Diess. – A digitális technológia rohamos gyorsasággal változtatja meg az autóipart minden szempontból, kezdve a gyártási folyamatoktól egészen magáig az autóig. Együttműködésünk lehetővé teszi a Volkswagen számára, hogy új, Azure alapú, hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokat kínáljon, amely felgyorsítja a vállalat átalakulását és meghatározza a mobilitás jövőjét, bárhol is éljen az ember – tette hozzá Satya Nadella.

Hálózatba kapcsolt szolgáltatások

A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is. A Microsoft Azure átfogó képességei a felhő, peremhálózat, mesterséges intelligencia és az IoT terén jelentik továbbra is a digitális ökoszisztéma fejlődési alapját. Az ID. modellcsalád  lesz az első jármű, amely az Automotive Cloud platformját használja, Európai debütálása pedig 2020-ra várható. Még ugyanebben az évben indul a modell gyártása Kínában, 2022-től pedig az ID. modellcsalád valamelyik tagja az Amerikai Egyesült Államok egyik gyártósoráról gördül majd le.

 

 

Emellett a két cég közösen dolgozik első, a hálózatba kapcsolt járművek fejlesztéséhez kapcsolódó demonstrációs projektjén. Együttműködésük a kommunikációs és navigációs megoldásokra illetve a személyre szabható szolgáltatásokra koncentrál: elsősorban azokra az öntanuló eljárásokra fókuszálnak, amelyek elősegítik a szolgáltatások használatát a járművekben, kibővített funkciókat kínálva a bent helyet foglalóknak. A telefonkonferenciákhoz való automatikus csatlakozás és a bekészített navigációs úticélok átemelése csupán az első lépés a folyamatban, amelynek szintén része a Microsoft Skype és a Microsoft Office integrálása.

De nem állnak le a Volkswagen saját fejlesztései sem, így például a berlini kompetenciaközpontban a VW leányvállalata a Carmeq folytatja az új autóipari operációs rendszer, a "vw.os" szoftverének fejlesztését. Három helyszínen közel 650 szakember dolgozik a "vw.os" operációs rendszerén, illetve a vezetéstámogató, a vezetés kényelmét fokozó és az infotainment funkciót ellátó szoftverek fejlesztésén.

A fejlesztések ára

 

A G7 gazdasági hírportál információi szerint a Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy összesen 44 milliárd eurót költ a gyárai átalakítására. A VW a saját maga által kirobbantott dízelválságból szén-dioxid-semlegessé tervezi tenni 2050-ig a működését. Ennek keretében 2023-ig 30 milliárd eurót fektet elektromos hajtáslánc-technológiai fejlesztésekbe. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására, és eközben a hagyományos gyártás egy részét az olcsóbb munkaerővel rendelkező régiókba telepítenék át. A jövő autóit tehát Németországban gyártanák, hiszen kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó, a gyártást nagyban lehet automatizálni és kicsit leegyszerűsítve: a munkabérnél fontosabb lesz az áramszámla összege. Az első elektromos platformra épülő modell, az ID az év végén gördül majd le a zwickaui üzem gyártósorairól.

 

A 2018-as eredménybeszámoló részletesen szól arról is, hogy az elektromos platformra épülő modellek számát 50-ről 70-re emelik. Az elektromos járművek gyártására való átállás magas beruházási szükséglete mellett kevesebb élőmunkát is igényel, ezért az elkövetkező években a Volkswagen több ezres létszámcsökkentésre kényszerül majd. Az üzemi tanáccsal már kialkudott 14 ezres leépítés felett 2020-ig az emdeni és hannoveri üzemekben az elektromos autók gyártására történő átállás keretében további 7 ezer munkahelyet szüntetnek meg. Mindemellett vállalati belső információk szerint az igazgatási és adminisztratív területeken is 5-7 ezer munkahely válik feleslegessé.

 

 

Figyelmünkkel és adatainkkal fizetünk
Ma azon aggódni, hogy a gépek öntudatra ébrednek és elpusztítják az emberiséget, olyan mintha a Mars túlnépesedéséért aggódnánk - állítja Boldog Viktor, a DXC Technology analitikai konzulense.
A LED-szelekciók fizikai alapjai – fénytechnikai alapfogalmak
A fotometria a fény, mint az emberi szem által érzékelhető spektrumú elektromágneses hullám jellemzőinek mérésére alkalmazott tudomány.
A Messer 15 év után tér vissza Amerikába
A Messer a CVC Capitallal közös vállalatán keresztül végrehajtott akvizícióval megszerezte a Linde és a Praxair amerikai érdekeltségeinek egy részét.
Egy ütős svéd recept
A ponthegesztés egyre gyorsabbá és megbízhatóbbá válik – ezt kiválóan mutatja a Volvo által Svédországban alkalmazott vevőspecifikus megoldás.
Az autógyártás változó világa
„Akármelyik vevő akármilyen színű autót vehet addig, amíg a választott színe a fekete” – mondta Henry Ford 1909-ben, az autóipari tömeggyártás hajnalán.