Ügyfélélmény az autóban és azon túl
A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is.

 

Jó ütemben halad a Volkswagen és a Microsoft közös projektje, a Volkswagen Automotive Cloud fejlesztése. Erről egyeztetett Berlinben Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója és Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a Volkswagen Digital Lab központjában tett látogatásuk során. A Volkswagen Automotive Cloud platformot lépésről lépésre bővítik majd a világ többi térsége felé és ezzel elérhetővé teszik Európa, Kína és az Amerikai Egyesült Államok piacain, amelyek kulcsfontosságúak a jövőbeni, tisztán elektromos és teljesen hálózatba kapcsolt ID. modellcsalád tekintetében. A Volkswagen és a Microsoft közösen dolgozik első demonstrációs projektjén is, amely a hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokra koncentrál illetve előrelépés történt a Volkswagen új, észak-amerikai Fejlesztési Központjának létrehozása kapcsán is.

– A Microsofttal közös stratégiai partneri együttműködésünk kulcsfontosságú a terveink szempontjából, amelynek célja, hogy a Volkswagen egy szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá váljon. A Volkswagen Automotive Cloud létrehozásával az egész világon egységesen alkalmazható megoldáson dolgozunk – hangsúlyozta Herbert Diess. – A digitális technológia rohamos gyorsasággal változtatja meg az autóipart minden szempontból, kezdve a gyártási folyamatoktól egészen magáig az autóig. Együttműködésünk lehetővé teszi a Volkswagen számára, hogy új, Azure alapú, hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásokat kínáljon, amely felgyorsítja a vállalat átalakulását és meghatározza a mobilitás jövőjét, bárhol is éljen az ember – tette hozzá Satya Nadella.

Hálózatba kapcsolt szolgáltatások

A Volkswagen Automotive Cloud célja, hogy a korábban csak nagyrészt az európai piacokra kifejlesztett felhőplatform eljusson Kínába és az Amerikai Egyesült Államokba is. A Microsoft Azure átfogó képességei a felhő, peremhálózat, mesterséges intelligencia és az IoT terén jelentik továbbra is a digitális ökoszisztéma fejlődési alapját. Az ID. modellcsalád  lesz az első jármű, amely az Automotive Cloud platformját használja, Európai debütálása pedig 2020-ra várható. Még ugyanebben az évben indul a modell gyártása Kínában, 2022-től pedig az ID. modellcsalád valamelyik tagja az Amerikai Egyesült Államok egyik gyártósoráról gördül majd le.

 

 

Emellett a két cég közösen dolgozik első, a hálózatba kapcsolt járművek fejlesztéséhez kapcsolódó demonstrációs projektjén. Együttműködésük a kommunikációs és navigációs megoldásokra illetve a személyre szabható szolgáltatásokra koncentrál: elsősorban azokra az öntanuló eljárásokra fókuszálnak, amelyek elősegítik a szolgáltatások használatát a járművekben, kibővített funkciókat kínálva a bent helyet foglalóknak. A telefonkonferenciákhoz való automatikus csatlakozás és a bekészített navigációs úticélok átemelése csupán az első lépés a folyamatban, amelynek szintén része a Microsoft Skype és a Microsoft Office integrálása.

De nem állnak le a Volkswagen saját fejlesztései sem, így például a berlini kompetenciaközpontban a VW leányvállalata a Carmeq folytatja az új autóipari operációs rendszer, a "vw.os" szoftverének fejlesztését. Három helyszínen közel 650 szakember dolgozik a "vw.os" operációs rendszerén, illetve a vezetéstámogató, a vezetés kényelmét fokozó és az infotainment funkciót ellátó szoftverek fejlesztésén.

A fejlesztések ára

 

A G7 gazdasági hírportál információi szerint a Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy összesen 44 milliárd eurót költ a gyárai átalakítására. A VW a saját maga által kirobbantott dízelválságból szén-dioxid-semlegessé tervezi tenni 2050-ig a működését. Ennek keretében 2023-ig 30 milliárd eurót fektet elektromos hajtáslánc-technológiai fejlesztésekbe. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására, és eközben a hagyományos gyártás egy részét az olcsóbb munkaerővel rendelkező régiókba telepítenék át. A jövő autóit tehát Németországban gyártanák, hiszen kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó, a gyártást nagyban lehet automatizálni és kicsit leegyszerűsítve: a munkabérnél fontosabb lesz az áramszámla összege. Az első elektromos platformra épülő modell, az ID az év végén gördül majd le a zwickaui üzem gyártósorairól.

 

A 2018-as eredménybeszámoló részletesen szól arról is, hogy az elektromos platformra épülő modellek számát 50-ről 70-re emelik. Az elektromos járművek gyártására való átállás magas beruházási szükséglete mellett kevesebb élőmunkát is igényel, ezért az elkövetkező években a Volkswagen több ezres létszámcsökkentésre kényszerül majd. Az üzemi tanáccsal már kialkudott 14 ezres leépítés felett 2020-ig az emdeni és hannoveri üzemekben az elektromos autók gyártására történő átállás keretében további 7 ezer munkahelyet szüntetnek meg. Mindemellett vállalati belső információk szerint az igazgatási és adminisztratív területeken is 5-7 ezer munkahely válik feleslegessé.

 

 

Digitalizációról felsőfokon
A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég egy tavalyi elemzése szerint a digitális gazdaság 2025-ig akár 9 milliárd euróval is növelheti a hazai GDP-t, amennyiben Magyarország képes volna kihasználni a digitalizációban rejlő potenciált.
Innovatív újdonságok – gyakorlati, high-tech megoldások – autóipari trendek
A PERFORMA 2019 szakmai konferencián az innovációk, technológiai újdonságok bemutatása és testközelbe hozása kerül a középpontba. Olyan trendekről, megoldásokról értekeznek a jelenlevők, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar piac modernizációjához és fejlődéséhez.
Itt a vezeték nélküli kapcsolatok új korszaka
Húsz éve indult világhódító útjára a Wi-Fi, amit joggal nevezhetünk az elmúlt évtizedek egyik legnépszerűbb technológiájának. Éppúgy az életünk része lett, mint a mobiltelefónia és a mobil internet.
Ipari adatgyűjtés – akár egyetlen mobiltelefonnal
Egy magyar startup, az OXO Labs 60 milliós tőkebefektetésével olyan felhasználóbarát és költségkímélő mobilalkalmazást fejlesztett, amely bármilyen profillal és gépparkkal rendelkező termelő cégnél alkalmazható adatgyűjtésre. Dr. Pfeiffer Andrással és Perecz Péterrel, a Haris Digital alapítóival beszélgettünk.
Már az utolsó robotokat telepítik
A visszaszámlálás elkezdődött: az ID.3 sorozatgyártása novemberben kezdődik a Zwickau járműgyárban. Jelenleg az összeszerelő sor telepítése és üzembe helyezése zajlik.