Tovább bővíti győri üzemét az Audi
Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke bejelentette: két hét múlva kezdődik az elektromotorok és az új járműmodell, a Q3-as egyes elemeinek gyártása. A sorozatgyártás pedig jövőre, illetve a Q4-es típusé 2019-ben kezdődhet el Győrben.

 

Az elnök hangsúlyozta, hogy a teljes hajtástechnika az Audi első akkumulátoros autóihoz Magyarországról kerül ki a jövőben. Az új típusok karosszériaelemei egy 80 ezer négyzetméter alapterületű új csarnokban készülnek, ahol 700 robot segíti majd a munkát. Továbbá bővült a vállalat szerszámgyára és a felsőoktatási rendszere is – ismertette.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tájékoztatása szerint 10 milliárd forint értékű beruházást biztosított az Audi ahhoz, hogy ezer szakembert képezzenek ki az elektromotorok gördülékeny gyártásához. Az új karosszériaüzem pedig több mint 100 milliárd forintos fejlesztést jelent a cég részéről.

Győrben gyártják már az Audi A3 Limousine, az A3 Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Audi TT Roadster modelleket. A vállalat tavaly év elején jelentette be, hogy a spanyolországi Martorellből Győrbe kerül át a Q3 sorozatgyártása, majd egy évvel később indul a megyeszékhelyen egy új modell, a Q4 sorozatgyártása is.

Az Audi Hungária Zrt. 7,136 milliárd euró árbevételt ért el 2016-ban. A vállalat közel 2 millió motort és mintegy 123 ezer járművet gyártott tavaly. A magyarországi vállalat az 1993-as alapítása óta 8,3 milliárd euró értékű beruházást valósított meg, dolgozóinak száma meghaladja a 11 ezret. Az Audi Hungária a Wolkswagen Konszern 30-nál több telephelyét látja el erőforrásokkal.

Digitális megoldások nagyfeszültségű alállomásokhoz
A Siemens új PLC rendszere a nagyfeszültségű vonalakat használja alállomások közötti kommunikációs csatornaként oly módon, hogy a légvezetékek feszültségének frekvenciájára modulálja a továbbítani kívánt információt.
A csodafegyver maga a felkészült értékesítő
A Lapp Hungária Kft. szervezeti átalakulásáról és annak kívülről is látható eredményeiről Mayer Károly, a vállalat magyarországi értékesítési irodavezetője beszélt a Jövő Gyárának.
Az ipari digitalizáció trendjeiről
Az MTA SZTAKI október 10-én első alkalommal rendezte meg INDIGO elnevezésű ipari digitalizációs szakmai napját. A rendezvényen közel kétszázan - vállalati, termelési és logisztikai vezetők - kaptak betekintést az ipar 4.0 legfontosabb trendjeibe.
Matematikai eljárások az iparnak
Ipari matematikai tudományos projektet valósít meg csaknem 1,4 milliárd forint költséggel 2020-ig a győri Széchenyi István Egyetem mint konzorciumvezető a Debreceni Egyetemmel és a Szegedi Tudományegyetemmel közösen.
Iparági partnerség az egyedi igények szolgálatában
A kiskőrösi Eckerle Industrie célgép gyártó egység és az egri Aventics Hungary pneumatika üzem sikeres kooperációja számos közös részvételű szakmai rendezvényben, fejlesztésben, egyetemi projektekben, valamint egy évtizednyi eredményes munkában mutatkozik meg.