Teljesítményfokozó a Fordnál
Az autógyártó spanyolországi üzemében ugyanazzal a mozgáskövető technológiával tökéletesíti termelési folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket.

 

Létezik egy technológia, aminek segítségével a világ legeredményesebb sportolói még tovább tudják javítani az eredményeiket, és amivel jellegzetes mozdulataik pontosan reprodukálhatók a legnépszerűbb videojátékokban. Ez a technológia most egy autóipari üzem szerelőszalagjánál is megjelent. A Ford Valencia Motorgyár dolgozói speciális öltözéket viselnek, amit fejlett mozgáskövető technológiával szereltek fel.

A Ford és az Instituto Biomecánica de Valencia (Valenciai Biomechanikai Intézet) által megalkotott kísérleti rendszer 70 dolgozó mozgását követi nyomon 21 munkaterületen – és máris annyira eredményesnek bizonyult, hogy az üzemben 75 százalékkal csökkent a sérülések száma. A mozgáskövető technológiát általában arra használják, hogy megfigyeljék, hogyan sprintelnek vagy fordulnak a sportolók, így edzőik kielemezhetik és tökéletesíthetik a mozdulataikat. A Ford esetében ez a megoldás arra szolgál, hogy a munkavégzés kisebb fizikai terhelést jelentsen, és hogy javítsa a gyártási minőséget.

 

A Ford a bodytracking technológiát használja a munkások terhelésének csökkentésére

 

A mérnökök egy ipari szakkiállításon látott öltözékből merítették az ötletet; az ott bemutatott technológia azt szemléltette, hogyan képesek a robotok az emberi mozdulatok megismétlésére. Ezt a megoldást honosították meg a Ford üzemében, méghozzá az új Ford Transit Connect és a 2,0 literes EcoBoost Duratec motor gyártásában, ami júliusban vette kezdetét. A vékony öltözék 15 apró mozgáskövető fényszenzort tartalmaz, amelyek vezeték nélküli kapcsolatban állnak egy érzékelő egységgel.

A rendszer figyeli a dolgozó mozdulatait munka közben, különös figyelemmel a fej, a nyak, a váll és a végtagok mozgására. A mozdulatokat (a számítógépes játékkonzoloknál használatos megoldáshoz hasonlóan), négy különleges, a dolgozó közelében felszerelt mozgáskövető kamera rögzíti, és ezek képéből alkotja meg a számítógép a felhasználó háromdimenziós figuráját.

Az így nyert adatokat különlegesen képzett ergonómiai szakemberek elemzik ki, segítve a dolgozóknak a helyes testtartás és mozdulatok kialakításában. A rendszer által gyűjtött adatok – például a dolgozó testmagassága vagy karjának hossza – alapján a munkaállomások is úgy tervezhetők meg, hogy kialakításuk jobban illeszkedjen a dolgozók alkatához. A Ford azt tervezi, hogy a rendszert más európai üzemeiben is meghonosítja.

Tovább bővül a Siemens Digital Enterprise portfóliója
Egyre nő azon ipari vállalkozások, különösen kis- és középvállalkozások száma, amelyek jól haladnak az Ipar 4.0 átvétele felé és digitális megoldásokkal javítják versenyképességüket – mondta Klaus Helmrich, a Siemens igazgatósági tagja.
Ossza meg tapasztalatait a FANUC-ról és nyerjen szakmai utat!
Dolgozott már együtt a FANUC Hungary Kft.-vel? Megosztaná tapasztalatait? Töltse ki a japán gyártásautomatizálási vállalat ügyfél elégedettségi kérdőívét, és nyerjen szakmai utat!
Az ornithoptertől a fedélzeti internetig
Az ember létezése óta vágyott arra, hogy repülhessen. A repülés felfedezése örökre megváltoztatta az emberek közötti interakciókat, a világ felfedezésének módját és mindennapi életünket is.
Németországban gyártja elektromos autóit a Volkswagen
Kisebb alkalmazotti létszámmal, de nagyobb hatékonysággal termelnek majd a Volkswagen elektromos autókat gyártó üzemei.
Európai kompetenciaközpont Miskolcon
Bérelt épület helyett a jövő év végétől új gyártócsarnokban folytathatja termelését a Bosch miskolci elektromos kéziszerszámgyára.