Teljesítményfokozó a Fordnál
Az autógyártó spanyolországi üzemében ugyanazzal a mozgáskövető technológiával tökéletesíti termelési folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket.

 

Létezik egy technológia, aminek segítségével a világ legeredményesebb sportolói még tovább tudják javítani az eredményeiket, és amivel jellegzetes mozdulataik pontosan reprodukálhatók a legnépszerűbb videojátékokban. Ez a technológia most egy autóipari üzem szerelőszalagjánál is megjelent. A Ford Valencia Motorgyár dolgozói speciális öltözéket viselnek, amit fejlett mozgáskövető technológiával szereltek fel.

A Ford és az Instituto Biomecánica de Valencia (Valenciai Biomechanikai Intézet) által megalkotott kísérleti rendszer 70 dolgozó mozgását követi nyomon 21 munkaterületen – és máris annyira eredményesnek bizonyult, hogy az üzemben 75 százalékkal csökkent a sérülések száma. A mozgáskövető technológiát általában arra használják, hogy megfigyeljék, hogyan sprintelnek vagy fordulnak a sportolók, így edzőik kielemezhetik és tökéletesíthetik a mozdulataikat. A Ford esetében ez a megoldás arra szolgál, hogy a munkavégzés kisebb fizikai terhelést jelentsen, és hogy javítsa a gyártási minőséget.

 

A Ford a bodytracking technológiát használja a munkások terhelésének csökkentésére

 

A mérnökök egy ipari szakkiállításon látott öltözékből merítették az ötletet; az ott bemutatott technológia azt szemléltette, hogyan képesek a robotok az emberi mozdulatok megismétlésére. Ezt a megoldást honosították meg a Ford üzemében, méghozzá az új Ford Transit Connect és a 2,0 literes EcoBoost Duratec motor gyártásában, ami júliusban vette kezdetét. A vékony öltözék 15 apró mozgáskövető fényszenzort tartalmaz, amelyek vezeték nélküli kapcsolatban állnak egy érzékelő egységgel.

A rendszer figyeli a dolgozó mozdulatait munka közben, különös figyelemmel a fej, a nyak, a váll és a végtagok mozgására. A mozdulatokat (a számítógépes játékkonzoloknál használatos megoldáshoz hasonlóan), négy különleges, a dolgozó közelében felszerelt mozgáskövető kamera rögzíti, és ezek képéből alkotja meg a számítógép a felhasználó háromdimenziós figuráját.

Az így nyert adatokat különlegesen képzett ergonómiai szakemberek elemzik ki, segítve a dolgozóknak a helyes testtartás és mozdulatok kialakításában. A rendszer által gyűjtött adatok – például a dolgozó testmagassága vagy karjának hossza – alapján a munkaállomások is úgy tervezhetők meg, hogy kialakításuk jobban illeszkedjen a dolgozók alkatához. A Ford azt tervezi, hogy a rendszert más európai üzemeiben is meghonosítja.

IoT abroncsfigyelő a biztonságos közlekedésért
A Continental és a Vodafone alkalmazása az IoT technológia segítségével kapcsolja rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva a közlekedés biztonságát és a járművek hatékonyságát.
PET-hulladékok ipari felhasználása
Az ásványvizek, üdítők üres műanyag palackjait néhány éve szelektíven gyűjtjük, de keveset tudunk arról, hogy mi lesz ezekkel a flakonokkal.
Robotalapú automatizálás a szerelőcsarnokban
Az Európában piac- és technológiavezető Neue Halberg-Guss GmbH 2250 dolgozója a cég saarbrückeni és lipcsei telephelyein forgattyústengely-házakat, és hengerfejeket gyárt öntöttvasból készített ipari motorokhoz és öntött forgattyús tengelyekhez.
Indulhat a duális képzés reformja
Négy évre szóló partnerségi megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Siemens. A megállapodás célja a hazai gépipari duális szakképzés minőségi reformja.
A felnőttképzésben már készülnek az őszi rohamra
A hazai oktatási piacon az ősz a legmozgalmasabb időszak. A nyári vakáció meghozza a tanulási kedvet a harminc és negyven esztendő feletti felnőttek körében is.