Teljesítményfokozó a Fordnál
Az autógyártó spanyolországi üzemében ugyanazzal a mozgáskövető technológiával tökéletesíti termelési folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket.

 

Létezik egy technológia, aminek segítségével a világ legeredményesebb sportolói még tovább tudják javítani az eredményeiket, és amivel jellegzetes mozdulataik pontosan reprodukálhatók a legnépszerűbb videojátékokban. Ez a technológia most egy autóipari üzem szerelőszalagjánál is megjelent. A Ford Valencia Motorgyár dolgozói speciális öltözéket viselnek, amit fejlett mozgáskövető technológiával szereltek fel.

A Ford és az Instituto Biomecánica de Valencia (Valenciai Biomechanikai Intézet) által megalkotott kísérleti rendszer 70 dolgozó mozgását követi nyomon 21 munkaterületen – és máris annyira eredményesnek bizonyult, hogy az üzemben 75 százalékkal csökkent a sérülések száma. A mozgáskövető technológiát általában arra használják, hogy megfigyeljék, hogyan sprintelnek vagy fordulnak a sportolók, így edzőik kielemezhetik és tökéletesíthetik a mozdulataikat. A Ford esetében ez a megoldás arra szolgál, hogy a munkavégzés kisebb fizikai terhelést jelentsen, és hogy javítsa a gyártási minőséget.

 

A Ford a bodytracking technológiát használja a munkások terhelésének csökkentésére

 

A mérnökök egy ipari szakkiállításon látott öltözékből merítették az ötletet; az ott bemutatott technológia azt szemléltette, hogyan képesek a robotok az emberi mozdulatok megismétlésére. Ezt a megoldást honosították meg a Ford üzemében, méghozzá az új Ford Transit Connect és a 2,0 literes EcoBoost Duratec motor gyártásában, ami júliusban vette kezdetét. A vékony öltözék 15 apró mozgáskövető fényszenzort tartalmaz, amelyek vezeték nélküli kapcsolatban állnak egy érzékelő egységgel.

A rendszer figyeli a dolgozó mozdulatait munka közben, különös figyelemmel a fej, a nyak, a váll és a végtagok mozgására. A mozdulatokat (a számítógépes játékkonzoloknál használatos megoldáshoz hasonlóan), négy különleges, a dolgozó közelében felszerelt mozgáskövető kamera rögzíti, és ezek képéből alkotja meg a számítógép a felhasználó háromdimenziós figuráját.

Az így nyert adatokat különlegesen képzett ergonómiai szakemberek elemzik ki, segítve a dolgozóknak a helyes testtartás és mozdulatok kialakításában. A rendszer által gyűjtött adatok – például a dolgozó testmagassága vagy karjának hossza – alapján a munkaállomások is úgy tervezhetők meg, hogy kialakításuk jobban illeszkedjen a dolgozók alkatához. A Ford azt tervezi, hogy a rendszert más európai üzemeiben is meghonosítja.

Budapest mint startup-központ
A kockázati tőke vonzó a magyar startupoknak, de adott esetben könnyen székhelyet váltanának. A PwC nemrég megjelent tanulmányában az európai és a hazai startupok lehetőségeit, kihívásait vizsgálta.
Teljes körű vállalati mobilitási menedzsment rendszer
A német Pepperl+Fuchs csoporthoz tartozó ecom újonnan kifejlesztett okostelefonokkal, digitális szolgáltatásokkal, platformokkal és új perifériákkal bővíti portfólióját.
Megvált eAircraft üzletágától a Siemens
A Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon jelentették be, hogy a Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak.
Az égi közlekedés lehet a megoldás
A Boston Consulting Group előrejelzése szerint 2030-ban az emberek mintegy egymilliárd repülőutat fognak megtenni pilóta nélküli légitaxikban, miután a megosztó szolgáltatások a föld feletti fix útvonalakon is megjelennek.
Raspberry Pi alkalmazása saját fejlesztésekhez
TFT kijelző HDMI bemenettel és standard Raspberry PI 40 pólusú csatlakozóval - A Raspberry Pi számítógépes modulok mind nagyobb részesedést nyernek ipari alkalamazásokba.