RFID-technológia az Audinál
Az Audi 2013-ban megnyitott győri üzemében az A3 luxuskocsik és kabriók gyártása során alkalmazzák azt az RFID-technológiát, amely alkalmas az új járművek teljeskörű követésére: végig a gyártási folyamaton, a befejező eljárásokig és a kiszállításig.

 

Ez azonban csak az első lépés a technológia globális bevezetésére. A tervek szerint az új RFID-megoldások integrálását kiterjesztik az ingolstadti és neckarsulmi telephelyekre, továbbá több üzembe is világszerte – a brüsszeli és a mexikói üzembe San José Chiapa-ban, ahol 2016-tól a legújabb Audi Q5 modellt gyártják.

Az új technológia bevezetése előtt jellemzően manuális rendszert alkalmaztak a gyártott járművek azonosítására és nyomonkövetésére, amelyek megkövetelték, hogy a gépkocsivezetők elvégezzék a papírmunkát, mielőtt a járművekkel áthaladhatnának a befejező műveleteken. Ez nemcsak munkaigényes folyamatot jelentett, de azt is, hogy a menedzsmentnek korlátozott információi voltak a befejező műveletek és a kiszállítás folyamatairól.

 

 

A győri üzemben a befejező műveletek során a gépkocsivezető a megfelelő munkaállomásra, majd az elosztóhelyre vezeti a járművet, onnan pedig a Győrben gyártott járművek szállítását végző kamionokra vagy vonatra. Azonosítás céljából összeszerelés után minden jármű kap egy RFID-címkét, amely az első lökhárító belső részén található. A gyártósoron ráírják az RFID-címkére a jármű azonosítóját (VIN) és a szerelőállomásokon használt másik azonosítószámot. A jármű azonosításának céljára a szerelősoron, valamint a kapukban, a tárolóhelyekhez és onnan elvezető folyosókon körülbelül 50 fixen telepített olvasót helyeztek el. A dolgozók tartalékként rendelkeznek kézi leolvasóval is.

Láthatóság minden állomáson

Amikor a jármű áthalad egy RFID-leolvasó előtt, a leolvasó rögzíti az azonosítószámot, és továbbítja a számítógépes nyilvántartási rendszerhez. A bármely leolvasón futtatható szoftver értelmezi a leolvasott eseményeket, kiszűri a szükségtelen adatokat vagy téves leolvasásokat, és továbbítja a lényeges információkat az Audi-business közbenső szoftveréhez, ami ezután az Audi központi rendszeréhez továbbítja ezeket az adatokat. A gépkocsivezető áthalad egy sor befejező és ellenőrző állomáson, és az egyes leolvasásokkal egy bejegyzési lista jön létre, dokumentálva az elvégzett műveleteket. Ugyanakkor a szoftver kezeli és monitorozza az RFID hardveres és szoftveres állapotát is.

Az RFID-adatokat azokban a nyitott parkolókban is rögzítik, ahol a járműveket a befejező műveletek elvégzése után elhelyezik. A parkolás során a gépkocsivezető a kézi leolvasóval leolvassa a parkolóhely és a lökhárító UHF címkéjét, és rögzíti a jármű elhelyezkedését. A tapasztalatok szerint az új rendszer bevezetésével és a kézi szkennelés kiküszöbölésével jelentős időt lehet megtakarítani, számottevően nőtt az átláthatóság, és az üzemben a járművek kezelésének rendszere is hatékonyabbá vált.

Új kiberbiztonsági megoldás ipari infrastruktúrák védelmére
Az ABB Ability Cyber Security Workplace (CSWP) megoldása úgy fokozza a kritikus ipari infrastruktúra védelmét, hogy az ABB-től és a harmadik féltől származó biztonsági megoldásokat egyetlen egyszerű, átfogó digitális platformba vonja össze.
Az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat.
Fenntarthatóság az innováción keresztül
A BMW Group jövőképét nem csak a vezetési élmény folyamatos fejlesztése, hanem nagyratörő fenntarthatósági törekvések is meghatározzák. Az autóipari csúcsvállalatnál úgy vélik, mindkét cél elérésének kulcsa az innovációban rejlik.
Vállalati adókedvezmények energiahatékonyságra
A mostani piaci környezetben az alapvető termelési, működési költségek akár a többszörösére is növekedhetnek, ami sok cég esetében végzetes lehet, ha nem tudják a költségeket racionalizálni. Éppen ezért különösen aktuális a kérdés, hogy az energiahatékonyságra tekintettel milyen adókedvezményekkel lehet élni.
Innováció mentén szakad ketté a hazai vállalati szektor
Meglepő eredményeket hozott az elmúlt húsz év legátfogóbb innovációs kutatása, melynek során felmérték az 50-250 fő közötti cégek jelenlegi és korábbi gazdasági helyzetét, és innovációs gyakorlatukat.