Ösztöndíjprogramot indít a ContiTech
A duális képzés fejlesztésére és egy új ösztöndíjprogram bevezetésére is kiterjedő együttműködési keretszerződést kötött a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. és a Szegedi Tudományegyetem.

 

Szabó Gábor rektor elmondta, a felsőoktatási intézmény erősíti ipari kapcsolatait, a partnerek között különösen fontosak azok a cégek, amelyek a szűkebb régióban működnek. A ContiTech-kel való együttműködés illeszkedik az SZTE hosszú távú stratégiájához, amelynek lényeges eleme a műszaki képzés fejlesztése, az ehhez kapcsolódó gyakorlati háttér erősítése, a duális képzésben résztvevő hallgatók számának emelése – közölte a professzor.

Nagy Mihály, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, a Continental csoport tagjaként működő makói székhelyű vállalkozás – korábban elsősorban a kutatás-fejlesztés területére kiterjedő – kapcsolata tíz esztendőre tekint vissza az egyetemmel. A vállalkozás először 2015-ben hirdetett meg közös duális képzést az SZTE Mérnöki Karával a gépészmérnöki szakon, ezt a képzési formát terjesztik ki a mechatronikai mérnök szakra is. Ettől azt várják, hogy az évek óta sikeresen működő gyakornoki programhoz hasonlóan, olyan friss diplomások kerüljenek ki az egyetemről, akik a gyakorlatban is jól alkalmazható tudással rendelkeznek – mondta a szakember.

A megállapodás értelmében az SZTE több karán is elindul a Continental ösztöndíjprogram, amellyel a tehetséges diákokat kívánják anyagilag segíteni, megteremtve annak a lehetőségét, hogy a diplomaszerzést követően azonnal munkába állhassanak a cégnél – mondta az ügyvezető. Hozzátette: az elmúlt két évben az SZTE-n végzett 15 friss diplomás helyezkedett el a vállalkozásnál. A ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, Makón és Vácott csaknem 3600 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat fő profilja hűtő-fűtő gumitömlők gyártása és értékesítése az autóiparnak.

Az Electrosub folytatódik
A tavaly első alkalommal megrendezett esemény sikerére alapozva az Electrosub Konferencia és Kiállítás 2019-ben ismét meghirdetésre kerül. Az időpont ősziről tavaszira vált és a bővülés érdekében új lesz a helyszín is. Az alapkoncepció érdemben nem változik.
Additív technológia hibrid komponensekkel
Az anyaghozzáadásos-gyártás (additív technológia) nem egy teljesen új technológia, hiszen már az 1990-es évek végén a sztereolitográfiás gépekkel a technológia elindult a maga útján.
Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
Az eleinte évszázadokban mérhető technológiai fejlődés kiugrásait idővel már évtizedekben mértük, majd években, pillanatnyilag szinte naponta jelenik meg olyan újdonság, ami akár újabb mérföldköve lehet a világ innovációjának.
Megfejtették a pisai ferde torony titkát
Ugyanannak a laza talajnak tulajdonítható a pisai ferde torony "földrengésállósága", mint amelyik a torony süllyedését és dőlését idézte elő több száz évvel ezelőtt - derítették ki olasz és brit mérnökök.
Kézikönyv helyett végeselemes szimuláció
A fémporos additív gyártás a hagyományos forgácsoló és képlékeny alakadó technológiákhoz képest igen fiatal eljárás, és mint ilyen, nem rendelkezik az előbbiekre jellemző évszázados tudásanyaggal és szakirodalommal.