Önvezető robot segíti a Ford dolgozóit
A Ford önvezető járművei még csupán néhány éve léteznek, de egy apró robot máris bemutatja az önvezetésben rejlő további lehetőségeket. A szerkezetet teljes egészében a Ford mérnökei tervezték, és ez az első ilyen robot, ami munkába állt egy európai Ford üzemben.

 

A robot neve Survival (azaz Túlélő), mivel képes a környezetéhez alkalmazkodni. Az önvezető gép hordja szét az alkatrészeket a Ford egyik gyárában – méghozzá úgy, hogy közben a legapróbb akadályokat is érzékeli és kikerüli, vagy ha kell, meg is áll, amíg az út újra szabaddá válik. 

“Úgy programoztuk, hogy képes legyen megtanulni a gyár teljes alaprajzát, és mindezt kiegészíteni az érzékelőiből kapott jelekkel, így egyáltalán nincs szüksége külső irányításra,” magyarázta el Eduardo García Magraner mérnök-igazgató, aki a spanyolországi Valencia üzem modern karosszéria- és présüzemét irányítja, ahol a robotot először kipróbálták.

“Amikor először útjára engedtük, látszott a munkatársakon, hogy azt hiszik, valami sci-fi mozi forgatásába csöppentek bele; az emberek újra meg újra megtorpantak, amikor a robot közelített. Ma már megszokták, hogy velük együtt dolgozik, és tudják, elég okos ahhoz, hogy körülöttük mozoghasson.”

 

 

Az alkatrészek és a hegesztési segédanyagok elszállítása a különböző munkaállomásokra fontos része a Kuga, a Mondeo és az S-MAX gyártási folyamatának. Ez egy meglehetősen hétköznapi, ám időigényes dolog. A robot ugyan nem helyettesíti az embereket, de a segítségével 40 emberi munkaóra szabadítható fel naponta, és az így megtakarított időt a dolgozók a bonyolultabb feladatok megoldására fordíthatják.

A robotot egy automatizált polcrendszerrel szerelték fel, amiben 17 rekesz található a különböző méretű és súlyú tárgyak tárolására. A hibák és tévedések elkerülésére a rekeszek nyitása és zárása automatikusan történik, így a dolgozók mindig csak ahhoz az anyaghoz férnek hozzá, amire pontosan nekik van szükségük.

“Majdnem egy éven át teszteltük, és mára hibátlanul működik. Mostanra olyanná vált, mint egy teljes értékű csapattag,” mondja García Magraner. “Remélem, hamarosan teljes időben munkába állíthatjuk, és rövidesen más Ford-gyárakban is megjelennek majd ezek a robotok.”

A Survival azon intelligens robotok egyike, amelyek jó ideje működnek már a Ford európai gyáraiban; ilyen például a kölni üzemben munkába állított “Robutt” és a co-botok. Az önvezető robot ugyanazzal a LiDAR technológiával érzékeli környezetét, mint ami a Ford önvezető prototípusaiban is megtalálható.

Az ügyfelek jelentik a legnagyobb rizikófaktort
A vállalatok által tapasztalt bűncselekmények élén az ügyfelek által elkövetett csalás szerepel. A vállalkozások szerint az összes bűncselekmény közül ez a terület és a kiberbűnözés okozza a legtöbb gondot – derül ki a PwC globális gazdasági bűnözésről készített felméréséből.
Magyarországon tovább növelte kutatás-fejlesztési kiadásait a Bosch
Újra kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el a Bosch csoport Magyarországon az autóipari megrendelések jelentős csökkenése ellenére; jelenleg a gyártási kapacitások fokozatos növelésére készülnek - közölte a cég csütörtöki közleményében.
A mesterséges intelligencia olyan vállalati kultúrát teremt, amely az innovációra épül
A magyar vállalatok közel negyede tekinthető érett mesterséges intelligencia felhasználónak a Microsoft friss felmérése szerint.
Nyomatékigényes lánckerékhajtások
A szabványos gépelemekre specializálódott Norelem a két- és háromsoros görgősláncok és lánckerekek új sorozatát mutatta be, ami a nyomatékigényes lánckerékhajtások területén is erőteljes megoldást nyújt.
Sztárszakma lehet az adatközponti rendszermérnök
Az informatikai beruházások volumenét nem tépázta meg a koronavírus-járvány, inkább azok fókuszában volt tapasztalható átrendeződés az utóbbi két hónapban – derül ki a Hewlett Packard Enterprise szakértői véleményéből.