Önvezető robot segíti a Ford dolgozóit
A Ford önvezető járművei még csupán néhány éve léteznek, de egy apró robot máris bemutatja az önvezetésben rejlő további lehetőségeket. A szerkezetet teljes egészében a Ford mérnökei tervezték, és ez az első ilyen robot, ami munkába állt egy európai Ford üzemben.

 

A robot neve Survival (azaz Túlélő), mivel képes a környezetéhez alkalmazkodni. Az önvezető gép hordja szét az alkatrészeket a Ford egyik gyárában – méghozzá úgy, hogy közben a legapróbb akadályokat is érzékeli és kikerüli, vagy ha kell, meg is áll, amíg az út újra szabaddá válik. 

“Úgy programoztuk, hogy képes legyen megtanulni a gyár teljes alaprajzát, és mindezt kiegészíteni az érzékelőiből kapott jelekkel, így egyáltalán nincs szüksége külső irányításra,” magyarázta el Eduardo García Magraner mérnök-igazgató, aki a spanyolországi Valencia üzem modern karosszéria- és présüzemét irányítja, ahol a robotot először kipróbálták.

“Amikor először útjára engedtük, látszott a munkatársakon, hogy azt hiszik, valami sci-fi mozi forgatásába csöppentek bele; az emberek újra meg újra megtorpantak, amikor a robot közelített. Ma már megszokták, hogy velük együtt dolgozik, és tudják, elég okos ahhoz, hogy körülöttük mozoghasson.”

 

 

Az alkatrészek és a hegesztési segédanyagok elszállítása a különböző munkaállomásokra fontos része a Kuga, a Mondeo és az S-MAX gyártási folyamatának. Ez egy meglehetősen hétköznapi, ám időigényes dolog. A robot ugyan nem helyettesíti az embereket, de a segítségével 40 emberi munkaóra szabadítható fel naponta, és az így megtakarított időt a dolgozók a bonyolultabb feladatok megoldására fordíthatják.

A robotot egy automatizált polcrendszerrel szerelték fel, amiben 17 rekesz található a különböző méretű és súlyú tárgyak tárolására. A hibák és tévedések elkerülésére a rekeszek nyitása és zárása automatikusan történik, így a dolgozók mindig csak ahhoz az anyaghoz férnek hozzá, amire pontosan nekik van szükségük.

“Majdnem egy éven át teszteltük, és mára hibátlanul működik. Mostanra olyanná vált, mint egy teljes értékű csapattag,” mondja García Magraner. “Remélem, hamarosan teljes időben munkába állíthatjuk, és rövidesen más Ford-gyárakban is megjelennek majd ezek a robotok.”

A Survival azon intelligens robotok egyike, amelyek jó ideje működnek már a Ford európai gyáraiban; ilyen például a kölni üzemben munkába állított “Robutt” és a co-botok. Az önvezető robot ugyanazzal a LiDAR technológiával érzékeli környezetét, mint ami a Ford önvezető prototípusaiban is megtalálható.

Túl magas volt az ólomtartalom
A Continental éveken keresztül a megengedettnél magasabb ólomtartalmú alkatrészekkel értékesítette egyes elektronikai készülékeit. A szabálytalanságra a cég maga derített fényt és június elején önként jelentette az illetékes hatóságnál.
Digitalizáció igény szerint
A hazai cégek is folyamatosan keresik a technológiaváltás lehetőségeit, vagyis hogyan tudnának megfelelni a digitális gyártás kihívásainak - mondta Alcsuti Bálint a Komax Thonauer Kft. értékesítési vezetője.
Hatszáz millió forinttal gyújtotta be tíz startup rakétáit az OXO Labs
Gyárak termelési adatai alapján hatékonyságot javító mobil alkalmazás, hatvan nap alatt felépíthető rezsimentes otthon, készpénzmentes fizetési megoldás, új generációs munkahelyi kommunikációs alkalmazás, e-sport tréner.
HyperWorks 2019 - már elérhető a legfrissebb verzió
Az Altair a HyperWorks 2019 verziójában egyesíti a tervezői, a mérnöki és a gyártással foglalkozó csapatok munkáját, ezáltal felgyorsítva a fejlesztési ciklusokat.
Átszervezésre készül a Thyssenkrupp is
Romló eredménye tükrében tevékenysége átszervezésére és elbocsátásokra készül a német Thyssenkrupp acél- és gépipari konszern.