Önvezető Porschét irányít a Huawei okostelefonja
A Huawei a világon elsőként használta fel önvezető autó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (AI).

 

A vállalat RoadReader elnevezésű projektjének keretében egy önvezető Porsche Panamerát kapcsoltak össze a Mate 10 Pro AI-chipset-ével, amelynek segítségével a jármű valós helyzetben is képes volt megérteni a környezetét, és felismerni a tárgyakat. A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak.

A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli autókkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét.

A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog – kutya, macska, labda vagy bicikli – között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.

Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. 

Kábelenként tíz másodperccel gyorsabb
A sok kábellel dolgozó és a kábelek azonosítását és követhetőségét igénylő iparágak a Brady Corp. teljes és automatizált kábelazonosítási megoldásaival növelhetik a termelés hatékonyságát.
Felhőben újjászületett informatika
A felhőinformatika Kelet-Európában és hazánkban is egyre elterjedtebb, a hozzá kapcsolódó technológiai innovációk is folyamatosan tudnak újat mutatni a szakembereknek.
Menő az informatikus és a mérnök
Keresett, jól fizető szakmának tartják a középiskolások a mérnöki hivatást, és minden negyedik megkérdezett közülük el is tudja képzelni magát ezen a területen.
Kilencmilliárd eurót hozhat a digitalizáció Magyarországnak
Miközben a digitális transzformáció komoly esély a gazdasági növekedés felpörgetésére, sokat kell tenni ennek érdekében. Elsősorban az oktatás-képzés, valamint a digitális megoldások használatának terjedése terén.
Egy éjszakára megnyílnak a gyárkapuk
A különleges alkalommal az érdeklődők testközelből láthatnak példákat a negyedik ipari forradalom automatizált és digitalizált termelési megoldásaira, és megtudhatják, hogyan néz ki egy igazán modern gyár.