Minden nap csak egy lépéssel kell többet tenni
Új fejlesztési részleg beindításával és sorozatos termékáthelyezésekkel az egri Aventics Hungary Kft. folyamatosan növeli szerepét a cégcsoport európai gyáregységei között.

 

Biztatóan alakulnak az önálló piacra lépést követő évek az Aventics Hungary Kft. számára. Már a tavalyi mutatók is rendre jobbnak bizonyultak a dinamikusan fejlődő egri vállalatnál, mint az első, 2014-es esztendőben. Az erősödő év végi rendelésállománynak köszönhetően 2016-ra megközelítőleg 5 %-os növekménnyel számol a cég. Az áthúzódó rendelések volumene pedig ügyfeleik bizalmát mutatja, ami már most kalkulálható forgalmat jelent a jövő évre. Kiemelt szolgáltatási területként tovább erősödött szállításaik minősége is, így már közel 100 %-os pontossággal dolgozik az üzem.

Az Aventics-nél 3,6 millió darabos termékeladás prognosztizálható a 2016-os évre, amiben az ipari automatizálási területnek van a legnagyobb szerepe. A cég a pneumatikus szelepek, hengerek, a hajózási- és haszongépjármű-ipar számára gyártott alkatrészeken túl, a kötöttpályás közlekedés számára is egyre több terméket értékesít a vasúti beruházásoknak köszönhetően. A hazai gépépítők és rendszerintegrátorok piacán ugyan folyamatosan bővíti jelenlétét az egri üzemegység, azonban a 2016-os termelés 95-96 %-a még mindig a külföldi megrendelésekhez köthető.

A hazai buszgyártásban is jelentős növekedés volt tapasztalható, ami az ajtóműködtetéshez kapcsolódó pneumatikus egységek idei értékesítésében is jól látszott. Emellett évről évre növekszik a viszonteladói szegmens is a cégnél, ami jelenleg az egri üzemegység összárbevételének közel 30 %-át teszi ki, így jól látható, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a hazai gépgyártók termékeire a gyártóiparban.

Hozták az elvárt teljesítményt

„Minden nap csak egy lépéssel kell többet tenni, mint versenytársaink” – vélekedik Gödri István, az Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondta, hogy – a piac visszajelzései alapján – befektetett munkájuk megtérülni látszik. Új termékeik esetében továbbra is kiemelt fontosságú a gyors elérhetőség, az online támogató eszközök folyamatos fejlesztése, valamint a direkt mérnöki munka és a segítségnyújtás az ügyfelek részére. Az induló évhez képest minden hazai mutató javult, az elvárásként felállított 6 %-os hatékonyság-növekedést pedig idén is hozza a vállalat.

 

Gödri István: Az internet megjelenése és térhódítása óta a pneumatikai iparág folyamatosan felhasználja azokat a megoldásokat, melyek az ipar 4.0 nemzetközi törekvései felé mozdítanak el minket

 

Nemzetközi viszonylatban folyamatosan bizonyítja a hazai egység, hogy képes felvenni a versenyt a nyugati szomszédok gyáraival: Németországból három szelepcsalád áttelepítése négy hét alatt zajlott le, Franciaországból pedig komplex hengerek gyártását költöztették az egri üzembe, ezen termékek értékesítése decemberben kezdődik meg. „Gyártási folyamataink optimalizálásával a termelés egyszerűsítése, harmonizálása és szabványosítása a legfőbb célunk, emellett pedig gépeink kihasználhatósága is folyamatosan javul” – mondta el a vezető.

Ezeknek az eseményeknek, illetve hosszú évek munkájának köszönhetően jött létre idén a termékfejlesztési osztály Egerben. Jelenleg öt munkatárssal dolgoznak az új részlegen, amit két éven belül 25 főre kívánnak bővíteni a vállalatnál. „A kezdeti, házon belüli fejlesztési tevékenységek a meglévő termékeinkhez köthetőek, azonban néhány éven belül már új megoldásokban és egységekben szeretnénk gondolkodni. Ehhez az ügyféloldal folyamatos visszajelzései és igényei, valamint a pneumobil versenyek szellemi tőkéje biztosít kiváló lehetőségeket számunkra” – tette hozzá Gödri István.

Megfeleni az ipar 4.0 követelményeinek

Az automatizáltság, az adatgyűjtés, a kommunikáció és egyes rendszermegoldások már az elmúlt 5-10 évben is innovatív irányt képviseltek az egri üzem egyes folyamatain belül. Az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platformot a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Magyar Tudományos Akadémia hozta létre, ahová az Aventics Hungary Kft. alapító tagként kapott meghívást. „Az internet megjelenése és térhódítása óta a pneumatikai iparág folyamatosan felhasználja azokat a megoldásokat, melyek az ipar 4.0 nemzetközi törekvései felé mozdítanak el minket” – mondta el Gödri István.

Az ügyvezető igazgató szerint a Platform keretein belül olyan szakmai munkában kívánnak részt venni, amellyel a tagok a folyamatos fejlődését egy jól összehangolt együttműködés keretében tudják biztosítani. A vállalat emellett fontosnak tart egyfajta szemléletváltást is a szegmensben, hiszen sok esetben az energetika még nem szerepel elsők között a rendszerek méretezésekor, így gyakran maga a gyártás megbízhatósága kerül szembe az innovációval.

Jövőre 50 éves a pneumatikagyártás Egerben, a cég 1967 óta folyamatosan meghatározó szereplője a hazai pneumatikagyártásnak, 2014-től pedig Aventics néven működik a piacon. A jövő év elejétől megkezdődik a jubileumi rendezvénysorozat is, amelynek keretében Eger városában több helyszínen és az üzem területén is fotókiállításokkal találkozhatunk majd.

Gödri István elmondta, hogy ezek legfontosabb célja megmutatni az embert, munkatársaikat, akiknek a vállalat sokéves sikertörténetét köszönhetik. Ezen kívül május 4. és 6. között tartják a X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, ami az eddigi pneumobil versenyek történetének legmagasabb részvételi aránya mellett, hét ország közel 60 induló csapatával ad lehetőséget a lelkes mérnökhallgatóknak, hogy elméletben és a pályán is bizonyítsanak.

Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.
Az Európai Bizottság új iparpolitikai stratégiája
Az Európai Bizottság részletesen ismertette hétfőn az új iparpolitikai stratégiát, amely egységes és átfogó keretbe szervezi a már meglévő és új kezdeményezéseket.