Megszűnhetnek a közlekedési torlódások
A Bosch évek óta fejleszti koncepcióját, amely a hálózatba kapcsolt rendszerekre épül. A koncepció szerint az önvezető autók mellett az okosvárosok és a közösségi járműmegosztó szolgáltatások együtt teszik könnyebbé és biztonságosabbá a közlekedést.

 

A vállalat autóipari blogján olvasható írás szerint ez különösen azért fontos, mert más jellegű felmérések szerint 20 év múlva a Föld lakosságának jelentős része városokban él majd, ahol hatványozottan fontos az állandó torlódások megszüntetése. A nem is olyan távoli jövőben azonban fokozatosan csökkenhetnek a forgalmi dugók, majd akár meg is szűnhetnek. A megoldást pedig az intermodális közlekedés és az önvezető autók jelenthetik.

Ezeket a járműveket ugyanis úgy tervezik, hogy a mesterséges intelligenciával felvértezett központi vezérlő ne csak az autót vezesse, hanem a forgalmat és az útvonalhoz tartozó aktuális információkat is folyamatosan figyelje és emellett a többi járművel is kommunikáljon. Ezért, ha egyszer megvalósul az, hogy már csak önvezető járművek közlekednek, akkor nem lesznek dugók – legalábbis a most megszokott mércével mérve –, hiszen minden autó és egyéb jármű mindig az éppen legkedvezőbb útvonalon jár majd, betartva a szabályokat.

Persze önmagában ez még nem volna elég a torlódások megszüntetéséhez. Ezeknek a járműveknek a jelentős része várhatóan nem magántulajdonban lesz, hanem lényegében a közösségi közlekedés részeként használhatjuk őket, így kevesebb jármű is lesz az utakon. Ráadásul könnyen megvalósulhat az, hogy utunkat még a családi autóval kezdjük meg, de a belváros felé közeledve elektromos közösségi robogóra, vagy tömegközlekedésre váltunk.

A közlekedés újragondolása 2020-2030 című tanulmány szerzői, James Arbib és Tony Seba szerint ugyanis az önvezető járművek kihasználtsága tízszerese lesz a magántulajdonban lévő autókhoz képest. Emiatt sokkal olcsóbb lesz a használatuk – az említett tanulmány szerint akár tizedannyiba kerülhet az utazás összességében, mintha a saját gépkocsinkat használnánk.

Mindezek eredményeképpen pedig évről évre hetven százalékkal csökkenhet a rendszer elterjedését követően az újonnan gyártott járművek száma és drasztikusan csökkenni fog a parkolásra használt területek nagysága is. Önvezető autók mellett ugyanis egyszerűen nem éri majd meg autót venni és fenntartani – persze csak ott, ahol már teljesen kiépült a rendszer. Várhatóan azonban a nagyvárosok közvetlen környezetében ez lesz a jellemző.

Mégsem olyan jó megoldás az elektromos autó
Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint.
Magyarország háromdimenzióban
A HERE Technologies áprilistól térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejlettebb térképét biztosítsa. A helyalapú felhőszolgáltatásokat kínáló cég utcaszinten gyűjti össze a panorámaképeket.
A mesterséges intelligencia éhen hal adatok nélkül
A Dmlab üzleti reggelijén olyan logisztikai vezetők mutatták be legtanulságosabb tapasztalataikat, akik már adatalapú döntésekkel optimalizálják cégük működését.
Telt házas rendezvényt zárt az Electrosub
Az elektronikai ipar legjelentősebb hazai üzleti és szakmai eseményén 97 kiállító vett részt 12 országból, 1300 négyzetméteren. Az eseményt kísérő konferencián 42 előadás hangzott el, a neves hazai és külföldi előadásokat illetve a kiállítást közel 1500 látogató tekintette meg.
Szimulációt minden mérnök asztalára!
Az ANSYS 2018 tavaszán piacra bocsátott Discovery tervezői szoftvercsalád egy éves pályafutása alatt már eddig is falakat döntött le, és ez a folyamat nem látszik lassulni.