Megjelent a járműgyártás is Debrecenben
Az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá, amely alapján új buszokat gyártanak majd Debrecenben.

 

A Daimler tulajdonában álló német EvoBus GmbH magyarországi vezérképviselete és a magyar társaság szándéknyilatkozata szerint az EvoBus Hungária "alacsony belépésű" alvázakat szállít az ITK Holdingnak, amelyekre a magyar cég saját fejlesztésű autóbusz-felépítményt tervez. A prototípus előreláthatólag 2017 tavaszára készül el.

Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) fordít saját forrásból a járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére. Hangsúlyozta, a cégcsoport eddig is több mint 15 milliárd forintot ruházott be a magyarországi közösségi közlekedésbe.

Mint mondta, büszkék arra, hogy az EvoBus GmbH auditján megfelelt a cégcsoport, ami mutatja, hogy a cég műszaki tudása, kapacitása, elkötelezettsége, szakmai múltja és kompetenciái megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak. Kitért arra, hogy egy magyarországi cégnek sokat jelent, hogy a kormány olyan ágazati stratégiát alkot, amelyre érdemes saját kockázaton beruházásokat végrehajtani és munkahelyeket teremteni, nemzetközi együttműködéseket kialakítva.

Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, az elmúlt 3 évben 400 alacsony padlós Mercedes-Benz buszt helyeztek üzembe Budapesten, és további 25 hibrid busz üzemel Kecskeméten. A mai megállapodásban szereplő, 12 méter hosszú, Euro 6-os motorral felszerelt alvázak a spanyolországi Samano városából érkeznek majd, és alapvetően elővárosi, regionális buszvonalakat szolgálnak ki, valamint kisebb városokban városi buszvonalakat is, ahol nem túlterhelt a közösségi forgalom – ismertette. Az alváz előnye, hogy az első alacsonypadlós terület a mozgássérült és a gyermekkel érkező utasoknak is kényelmes beszállási lehetőséget biztosít, míg a magaspadlós hátsó területen kényelmes ülések helyezkednek el – mutatott rá.

Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.
Az Európai Bizottság új iparpolitikai stratégiája
Az Európai Bizottság részletesen ismertette hétfőn az új iparpolitikai stratégiát, amely egységes és átfogó keretbe szervezi a már meglévő és új kezdeményezéseket.