Meghackelték a Teslát
Biztonsági kutatók több hibát fedeztek fel a Tesla Model S gépkocsikon, amelyek kihasználásával számos funkció felett tudták átvenni az irányítást. A Tesla már foltozott is.

 

A biztonságportál.hu cikke szerint az egyre több informatikai technológiával felvértezett gépkocsik mind gyakrabban keltik fel az etikus hackerek érdeklődését, akik ez esetekben is igyekeznek a feketekalaposok előtt járni. A Tesla már tavaly felismerte, hogy a kutatásokat nem árt pénzzel is támogatni, hiszen azok mindenki javát szolgálják. Így 2015 júniusában elindította az etikus hackerek jutalmazását lehetővé tevő kezdeményezését.

Akkor azonban még "csak" ezer dollárban maximalizálta az kiosztható díjat, de ezt két hónapon belül 10 ezer dollárra növelte. A Tesla jutalmazási programjához a kínai Tencent cég Keen Security Lab csoportja is csatlakozott. Az elmúlt időszakban a kutatók a Tesla Model S rendszereit vették alaposan szemügyre, és találtak is érdekes sérülékenységeket.

A hírek szerint előként sikerült elérniük, hogy távoli támadás során CAN-buszon keresztül tudtak bizonyos funkciókat vezérelni. A vizsgálatokba bevont gépkocsi esetében bekapcsolták az ablaktörlőt, elhúzták a napfénytetőt, állítgatták a tükröket. Ami ennél aggasztóbb, hogy még 20 kilóméteres távolságból is képesek voltak a már mozgásban lévő autó lefékezésére, azaz a fékek vezérlése sem okozott számukra nehézséget. – A támadásainkat több Model S típusú autón is végrehajtottuk. Azt gondoljuk, hogy a módszereink más modellek esetében is működőképesek lehetnek – vélekedtek a kutatók.

Mit mond a Tesla?

A biztonsági kutatók a jutalmazási program szabályainak megfelelően jelezték a felfedezéseiket a Tesla mérnökeinek, akik elismerték a hibák létezését. A biztonsági réseket pedig tíz napon belül befoltozták, és a frissítéseket eljuttatták az érintett gépkocsikra. A Tesla által bevezetett (over-the-air) frissítési technológiának köszönhetően ezúttal sincs szükség gépkocsik visszahívására, a hibajavítások már mindenhova eljutottak. A Tesla ugyanakkor hangsúlyozta, hogy korántsem voltak olyan kockázatosak a sérülékenységek, mint az elsőre tűnhet.

– A kutatók jelentését követő 10 napon belül kiadtuk azt a szoftverfrissítésünket (v7.1, 2.36.31), amely javította a biztonsági problémákat. A feltárt rendellenességek azonban kizárólag akkor jelentettek kockázatot, ha a webböngészőt is sikerült bevonni a támadásokba, és az elkövetők képesek voltak egy káros WiFi hotspothoz csatlakoztatni a gépkocsi rendszerét. Meglátásunk szerint az ügyfeleinknél felmerülő kockázatok szintje ez esetben alacsony volt, de ez nem hátráltatott minket abban, hogy gyorsan reagáljunk a problémákra – nyilatkozta a Tesla.

Hol az igazság?

A mostani esetben van még egy érdekesség. A kutatók azt állították, hogy akár 20 kilóméteres távolságból is képesek voltak a támadások kivitelezésére. Ezzel szemben a Tesla azt nyilatkozta, hogy egy WiFi hotspot közelében (átlagosan 300 méteres körzetben) lehetett csak végrehajtani a támadást. A két "tábor" kijelentése pedig ellentmond egymásnak.

Craig Young, a Tripwire szakértője szerint előfordulhat, hogy az etikus hackerek találtak egy olyan kiskaput, amin keresztül fenn tudták tartani a jelenlétüket (például egy mobil cellán belül). Ugyanakkor Young szerint a kutatóknak további részletekkel kellene szolgálniuk a Teslának, hogy még jobban megérhetővé váljon a támadási technikájuk. A legfontosabb azonban annak hangsúlyozása, hogy ez esetben egy webböngészőn keresztül sikerült a gépjármű felett átvenni az irányítást, ezért az egyes rendszerek izolálására sokkal nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk a fejlesztőknek.

Az 5G-vel az ipar is jól jár
Várhatóan 2020-ra beindulhatnak az első kereskedelmi 5G hálózatok, az ötödik generációs mobilhálózatok kutatás-fejlesztési, szabványosítási, és kivitelezési folyamata jóval rövidebb időt vesz igénybe, mint a 3G vagy a 4G bevezetése.
Kulcstechnológia a dolgok internetéhez
A Bosch egymilliárd eurós beruházással új, 700 munkatársat foglalkoztató félvezető-gyártó egységet épít Drezdában. Az üzem a Bosch több mint 130 éves történetének legnagyobb önálló beruházása.
Újabb fázisához érkezett a hazai Siemens bővítése
Új típusú gázturbina-lapátok gyártását kezdi meg Magyarországon a Siemens, amelynek érdekében további, legalább 150, magasan képzett szakembert tervez felvenni budapesti Power and Gas üzemébe.
Az okosvárosok biztonságossá tétele
Néhány hónappal ezelőtt a dallasi riasztórendszer felett vették át az uralmat ismeretlen hackerek, és megszólaltatták a 156 vészjelző szirénát, amelyeket elvileg csak vészhelyzetben használnának a lakosság figyelmének felhívására.
Az első kapavágásra készülnek Pakson
Tendereket ír ki idén az ASZE orosz cégcsoport, hogy az építők a terepen a jövő év elején megkezdhessék a Paks II projekt előkészítését - jelentette ki Valerij Limarenko, a paksi erőművet bővítő orosz fővállalkozó cégcsoport elnöke az Atomexpo 2017 nemzetközi fórumon.