Még kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni
Az európai, közép-keleti és afrikai (EMEA) vállalatok átlagosan kevesebb mint 40 százaléka állítja magabiztosan, hogy jól bánik az adataival – ideértve azok kezelését, biztonságos tárolását, valamint az adatokból való információk kinyerését és felelős használatát.

 

Az Oracle legújabb felmérése szerint a vállalatok ezen képességei nem fognak javulni a következő három évben. Ennek ellenére a válaszadók, akik felismerték e képességek értéknövelő erejét, a legfőbb előnyök között a magasabb ügyfélhűséget, a bevételek és a márkaérték növekedését említették legtöbben. Az adatok feldolgozása révén kiugró üzleti növekedést érhet el egy vállalat, és ezt a növekedést más cégek nehezen tudják megállítani.

A legújabb felmérési eredmények viszont azt mutatják, hogy a vállalatok továbbra sem tudnak mit kezdeni napjaink adatáradatával. Ezzel a problémával szembe kell nézniük, mégpedig hatékonyabb belső céges gyakorlatokkal, valamint megfelelő adatkezelési stratégiák és fejlett biztonsági ellenőrzőpontok kialakítása révén. Emellett kulcsfontosságú lesz a felhő és az olyan feltörekvő technológiák mint az AI és az automatizálás körültekintő alkalmazása is közeledvén ahhoz a ponthoz, amikor az emberi munkaerő már nem lesz képes az adatok feldolgozását és védelmét önmaga ellátni.

 

A felmérés főbb megállapításai:
 
• Átlagosan a válaszadók 42 százalékának nincs megfelelő adatkezelési stratégiája
 
• Tízből négy vállalat állította magabiztosan, hogy képes jól kezelni, biztonságosan tárolni és felelősen felhasználni az adatait
 
• A válaszadók 35 százaléka állította, hogy az adatok feldolgozásából értékes információkat tud kinyerni
 
• A kulcsfontosságú részlegek továbbra sem vállalnak felelősséget és elszámolhatóságot az adatkezelés terén
 
• Az adatbiztonsági szabályozásokat gyakran nem értik, vagy nem tartják be azokat

 

Zavarodottság tapasztalható a vállalatoknál a téren, hogy kik felelősek elsősorban az adatok biztonságáért. A pénzügyi és IT döntéshozók közel fele például úgy gondolja, ők a felelősek az adatok biztonságos kezeléséért, míg azok, akik jellemzően használják az adatokat – marketing és HR osztályok – csupán harmaduk állította, hogy felelősséget vállal az adatokért.

Több figyelmet az adatvédelemre!

Az EMEA régióbeli vezetők 53 százaléka szerint a vállalat jó hírneve szempontjából kifejezetten fontos a biztonságos adatkezelés, ezzel szemben a felmérés eredményei azt mutatják, hogy számos belső céges szokás megtöri ezt a bizalmat. A válaszadók negyede szerint az adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalmak legfőbb oka, hogy kevés figyelem irányul a bizalmas adatokra a vállalaton belül.

Ezt követte az adatokhoz való hozzáférések gyenge szabályozása (24%), a mobileszközökön és közösségi platformokon való adatkezelés (23%) és a nem megbízható eszközök és kapcsolatok használata (23%). A felmérésben résztvevők mintegy ötöde (22%) azt is állította, hogy az adatkezelésbe vetett bizalmukat leginkább az alábbi hozzáállások törik meg: az adatok megfelelő kezelésének elhanyagolása, a kritikus adatokkal való visszaélések és az alkalmazandó adatvédelmi szabályozások figyelmen kívül hagyása.

Lépések a változásért

A fenti magatartási mintákkal szemben azoknál a vállalatoknál, amelyek megfelelő adatkezelési stratégiával rendelkeznek 8 százalékkal nagyobb eséllyel használnak jelszóval védett dokumentumokat, 10 százalékkal nagyobb eséllyel rendelkeznek hozzáféréssel biztonságos telephelyi adatbázisokhoz, és 9 százalékkal valószínűbb, hogy megbízható eszközökön kezelik az adatokat. A kritikus adatok és a biztonsági prioritások vonatkozásában a vállalatoknak a következő évben fontos lesz lépéseket tenni a felelősségteljes adathasználat elősegítésében: az ellenőrzőpontok és -folyamatok megerősítése révén, illetve a különböző üzletágak dolgozóinak közös képzésével és adatbiztonsági workshopok szervezésével.

A vállalatok egyre nagyobb számban számítanak a technológiai cégek segítségére az adatkezelés teljes spektrumát tekintve, beleértve a felhőbe való gyorsabb átállást a magasabb fokú biztonsági teljesítmény érdekében (30%), az AI és a gépi tanulás használatát, amelyek lehetővé teszik, hogy az adatokból kinyert információkat cselekvésekbe fordíthassák (26%), továbbá a gépi tanulási képességeket, amelyek elősegítik a biztonságos adatkezelést, illetve hogy a rendszer képes legyen önmagán javításokat végezni (25%).

Az európai autógyártás versenyképességéről
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal.
Jakabszálláson építik a közlekedés jövőjét
Bemutatták a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas, magyar-amerikai együttműködésben fejlesztett légi járművet.
A technológia mentheti meg a kiskereskedőket
Öt év alatt közel 20 ezerrel csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A sarki boltok megszűnésével járó folyamatot lelassíthatja a Schneider Electric és a Scale Computing új, közös megoldása.
Megjósolni a jövőt
Az elmúlt évtized az okostelefonok globális elterjedéséről, a mesterséges intelligencia fejlődéséről, valamint a felhő, az alkalmazások és a közösségi média térnyeréséről szólt, de vajon mi jön ezután?
BTC14 ipari dobozos vékony kliens
A Pepperl+Fuchs ipari dobozos vékony kliensei megbízható és robusztus IT-megoldást jelentenek a folyamatadatok megjelenítéséhez.