Már az utolsó robotokat telepítik
A visszaszámlálás elkezdődött: az ID.3 sorozatgyártása novemberben kezdődik a Zwickau járműgyárban. Jelenleg az összeszerelő sor telepítése és üzembe helyezése zajlik.

 

Az ID.3 az elektromos autók teljesen új generációjának első modellje, amely a Volkswagen elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul. Az ID.3 a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) debütál, az első járműveket az ügyfelek jövő nyáron vehetik át. Az ID.3-mal a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját kezdi meg. Csak a következő három évben összesen 33 különböző, a MEB-en alapuló modell gyártása kezdődik, amely a Volkswagen-csoport összes volumen márkája között oszlik meg.

"Az ID.3 novemberi gyártásának megkezdése teljesen új korszakot jelent a Volkswagen számára - jelentősége az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Átalakítási munkánk teljes egészében a tervezett ütemezés szerint zajlik. Az első 400 sorozat előtti ID.3 jármű már tesztelésen fut Európában. Az ID.3-mal Zwickau az e-mobilitás valódi úttörőjévé válik "– mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márkanév igazgatótanácsának tagja, az E-mobilitásért felelős.

A Zwickau gyártóüzem átfogó átalakítása

Zwickauban a Volkswagen először alakít át egy teljes gyártóüzemet 100%-ban belső égésű motorok gyártásáról 100% -osan elektromos járművekre. Az elektromos járművekre történő átállás már 2018 elején megkezdődött, és hozzávetőleg három év alatt 2020 végére fejeződik be. A karosszéria- és a festőüzem már nagyrészt felkészült az ID.3 gyártásra, a tervezett 2 összeszerelő sorból az egyik már elkészült. Novemberben itt kezdődik az ID.3 gyártása; a termelést ezután lépésről lépésre növelik. Jelenleg összesen 12 teljesen új épület vagy épületrész épül az üzemben. A meglévő présműhelyt kibővítették és felkészítették az új korszakra, összesen 75 millió eurós beruházással. Ez azt jelenti, hogy a zwickaui üzem 2021-től képes lesz a MEB-re épülő járművek összes kulcsfontosságú karosszéria elemének előállítására.

A zwickaui második összeszerelő sort 2020 nyarán kezdik átépíteni, és ugyanabban az évben még üzembe is helyezik. A fejlesztés utolsó szakaszában 2021-től hat MEB alapú modell készül majd Zwickauban a Csoport három márkája számára, melyhez a termelési kapacitást évente 300-330.000 járműre kívánják növelni. Ez teszi majd Zwickaut Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos jármű gyárává. Összességében a Volkswagen mintegy 1,2 milliárd eurót fektet be ennek az üzemnek az átalakításába, és a mai napig már befejezett beruházások értéke mintegy 800 millió eurót tesz ki.

Úton egy csúcstechnológiás gyárhoz

Az elmúlt hónapokban már több mint 1.600 legújabb generációs gyártórobotot telepítettek. Teljesen új technológiákat fognak alkalmazni, különösen a végső összeszerelés során, így például a tetőkárpit automatikus beszerelését is ilyen új technológiával végzik. A jövőben Zwickau naponta mintegy 150 autóval lesz képes többet előállítani, mint az átalakulás előtt, a növekvő automatizáltság eredményeként már 1.500 Volkswagen készül az eddigi 1350 helyett, míg a munkaerő létszáma nagyrészt változatlan marad.

Zwickau-ban összesen 8.000 alkalmazott készül az elektromos korszak kezdetére. Speciális nagyfeszültségű képzésen megtanulják, hogyan kell biztonságosan és helyesen kezelni a modern akkumulátor rendszereket és az elektromos vezetékeket. Eddig a tervezett 13.000 képzési napból körülbelül 8.000 már lezajlott, és több mint 2.500 alkalmazott már megkapta képesítését az e-mobilitásra. Az ID.3-at először a most nyíló Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatják be a nagyközönség számára, az első járművek leszállítását pedig 2020 nyarán tervezik. A járműveket kezdetben azok az ügyfelek vehetik át, akik az előfoglalási kampány során már korai gyártási helyet foglaltak az ID.3 első kiadására, melyre eddig több mint 30 000 foglalás érkezett.

 

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában
 
 Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában. Az 1937-ben alapított Volkswagen "története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül" - mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport  névadó márkájának jövőjéről A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról. Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.
 
A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első "igazi" - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál. A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat. A Volkswagen az imidzsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész VW-csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.
 

 

Mindenkinek van vesztenivalója
A kisvállalkozások mintegy 36%-a esett adatsérülés áldozatául 2019-ben a Kaspersky legújabb felmérése szerint. Ennek ellenére sokszor nem elégségesek a megelőzésük érdekében hozott biztonsági intézkedések.
Digitalizációról felsőfokon
A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég egy tavalyi elemzése szerint a digitális gazdaság 2025-ig akár 9 milliárd euróval is növelheti a hazai GDP-t, amennyiben Magyarország képes volna kihasználni a digitalizációban rejlő potenciált.
Innovatív újdonságok – gyakorlati, high-tech megoldások – autóipari trendek
A PERFORMA 2019 szakmai konferencián az innovációk, technológiai újdonságok bemutatása és testközelbe hozása kerül a középpontba. Olyan trendekről, megoldásokról értekeznek a jelenlevők, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar piac modernizációjához és fejlődéséhez.
Itt a vezeték nélküli kapcsolatok új korszaka
Húsz éve indult világhódító útjára a Wi-Fi, amit joggal nevezhetünk az elmúlt évtizedek egyik legnépszerűbb technológiájának. Éppúgy az életünk része lett, mint a mobiltelefónia és a mobil internet.
Ipari adatgyűjtés – akár egyetlen mobiltelefonnal
Egy magyar startup, az OXO Labs 60 milliós tőkebefektetésével olyan felhasználóbarát és költségkímélő mobilalkalmazást fejlesztett, amely bármilyen profillal és gépparkkal rendelkező termelő cégnél alkalmazható adatgyűjtésre. Dr. Pfeiffer Andrással és Perecz Péterrel, a Haris Digital alapítóival beszélgettünk.