Kibocsátásmentesen működhetnek a nehézgépjárművek is
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehézgépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója. „Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjármű-töltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”      

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányászati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki.

Tovább az ipari digitalizáció útján
Október 8-án érdemes lesz a képernyőre tapadni. EPLM Trends Digital 2020 – Egésznapos szakmai webkonferenciát rendez az Enterprise Group.
Szigorodó javítási, cserélési és visszafizetési szabályok jönnek
Lényeges változásokra kell felkészülniük a vállalkozásoknak 2021. január 1-jétől a szavatossági és jótállási igényekkel kapcsolatban. A PwC szakértői a vonatkozó rendeletek legfontosabb elemeire hívják fel a figyelmet.
Új kihívás a munkáltatóknak
Háromszor többen keresnek rá a táppénz, karantén, koronavírus szókapcsolatokra Magyarországon most, mint a nyár közepén.
Intelligens robotok dolgoznak a raktárakban
Az Agilox egy új, rajintelligenciával vezérelt, autonóm ellensúlyos targoncával bővítette intelligens irányítású robotjárműveinek sorozatát.
Digitalizált logisztikával csökkenthető a termelés-kiszolgálás átfutási ideje
A Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. valós idejű helymeghatározásra és hangalapú kiszedésre épülő intralogisztikai megoldása megfelezte a termelés-kiszolgálás átfutási idejét, miközben az anyagmozgás könyvelését közel 100 százalékban pontossá tette.