IoT abroncsfigyelő a biztonságos közlekedésért
A Continental és a Vodafone alkalmazása az IoT technológia segítségével kapcsolja rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva a közlekedés biztonságát és a járművek hatékonyságát.

 

A ContiConnect vezeték nélküli hálózaton keresztül egy központi internetes portálra továbbítja az abroncs hőmérsékleti és nyomásértékét, lehetővé téve a flottakezelőknek, hogy teljes flottájuk adatait folyamatosan monitorozzák. Ha az adatok alacsony hőmérsékletet vagy magas guminyomást mutatnak, a rendszer automatikusan e-mail vagy SMS figyelmeztetést küld a központi flottakezelőnek, javaslatot téve a probléma megoldására. Az új felület segít megelőzni az üzleti flottákat sújtó, abroncs okozta költséges meghibásodásokat és baleseteket, továbbá maximalizálja a jármű futásidejét.

A Vodafone mobilkommunikációs hálózata biztonságosan, megbízhatóan és valós időben továbbítja az adatokat a célállomásokra. A kereskedelmi flották kezelői a rögzített adatok segítségével maximalizálni tudják a járművek futásidejét, valamint csökkenthetik a karbantartási költségeket és az üzemanyag-felhasználást. A Continental speciális szenzorai folyamatosan figyelemmel kísérik az abroncsnyomást és -hőmérsékletet, az adatokat pedig egy fogadóegységhez továbbítják. A fogadóegység ezt követően az adatokat valós időben a Continental szerverére továbbítja, ahol egy program elemzi azokat. Amennyiben kritikus értéket talál, a ContiConnect figyelmeztetést küld, hogy a flottakezelő meg tudja tenni a szükséges intézkedéseket.

Az ökológiai gyorsítósávban

A ContiConnect az üzleti felhasználású járműveket az ökológiai gyorsítósávba segíti. A flottakezelőknek küldött adatfolyam segítségével sokkal hatékonyabban tudják megtervezni az abroncscserét és a karbantartást, mind az abroncsok működési teljesítményét, mind pedig élettartamát javítva. Az abroncsnyomás figyelése ugyancsak hozzájárul a környezetvédelméhez, hiszen az optimális hőmérsékleten üzemeltetett abroncsok üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a járművek széndioxid-kibocsátását. Az ideális nyomás 80 százalékán futó gumiabroncs például 100 kilométerenként 0,9 literrel több üzemanyagot éget el.

Az átlagos évi 120 ezer km-es futásteljesítménnyel kalkulálva ez minden egyes abroncsra számítva 1 080 literrel magasabb üzemanyag-fogyasztást jelent. A környezeti előnyökön túl tehát a ContiConnect az üzleti flották nyereségességét is javítja. A rendszer sms-ben vagy e-mailben továbbítja az adatokat, hogy a sofőrnek ne legyen szüksége egy külön erre a célra kialakított monitorra a vezetőfülkében. A globális Vodafone hálózat pedig biztosítja, hogy a flottakezelők az utakon futó összes járműre vonatkozóan kapjanak valós idejű adatokat. A ContiConnectet jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Malajziában és Thaiföldön használják, de a következő években több európai és ázsiai piacon is bevezetik.

Önvezető autó, robotdoktor? Jöhet!
A magyarok több mint fele számít arra, hogy az önvezető autók széles körben elérhetők lesznek; a megkérdezettek 72 százaléka szívesen vásárolna mesterséges intelligencia által vezetett járművet a jövőben.
A hálózatosodás lesz a jövő gyárának "gőzgépe"?
Európában szinte nem létezik magára valamit is adó iparvállalat, melynek ne lenne saját elgondolása az ipar 4.0 néven emlegetett negyedik ipari forradalomról.
A vállalatoknak mindennél fontosabb az IT biztonság
Az Oracle legújabb, technológiai trendeket vizsgáló felmérése szerint az üzleti vezetők az adatvédelmet tekintik elsődleges, a közeljövőben megoldandó ügyüknek minden más nagyszabású IT fejlesztéssel szemben.
Mesterséges intelligencia ellenőrzi a távvezeték-hálózatot
A mesterséges intelligenciát gyakorlatilag bárminek a felismerésére be lehet tanítani. Ha kell, az elektromos távvezetékek részegységeit, hibáit is megtalálja. Az E.ON-nak pedig pont erre van szüksége.
Lézeres érzékelők nagy pontosságú méréséhez
Az új optoNCDT 1750LL lézeres szenzor fémes és strukturált felületek nagy pontosságú távolságmérésére alkalmazható.