Globális nagyvállalat lesz a Tungsramból
A Tunsgram márkanév erősítésével, új termékek fejlesztésével stabilan működő vállalatot építenek magyarországi bázisról kiindulva a világítástechnika területén - mondta Jörg Bauer, a Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója.

 

Emlékeztetett: a General Electric (GE) Lighting februárban bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi fényforrás üzletágát, valamint a globális autólámpa részlegét, ezekből a Tungsram-csoport megvásárolta a magyarországi egységeket, az erről szóló megállapodást kedden írták alá, és tárgyalnak a más földrészeken lévő GE-egységek átvételéről.

Jörg Bauer, aki korábban a GE felsővezetője volt, kiemelte, hogy a Tungsram-csoport folytatja az eddigi munkát a megvásárolt területeken, ezekre építve fejleszti tevékenységét, és terveik szerint tíz év múlva árbevételük eléri majd az egymilliárd amerikai dollárt. A tervek szerint az idén 90 milliárd forint árbevételt ér el a Tunsram-csoport, ami megegyezik az átvett egységek előző évi árbevételével, koncentrálnak a szervezetépítésre, elsősorban a marketing és az értékesítés területére, valamint az innovációra.

A márkanévre építenek

A Tunsgram-csoport elnök-vezérigazgatója elmondta, az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport központja, és folytatódik a termelés a vállalat többi magyar gyártó telephelyén, Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, továbbá a világ más részein felvásárlás előtt lévő részlegeikben. Jörg Bauer jelentős értéknek nevezte a magyarországi gyárakban dolgozó több mint 4 ezer munkatársat.

Úgy vélte, rugalmas szervezetként a világítástechnikai piac igényeire gyorsabban tudnak majd reagálni versenytársaikhoz képest, erősítik a kutatás-fejlesztés-innováció területét. Egyebek között azt tervezik, hogy több területen, kedvező feltételek mellett, partnereket vonnak be a termékfejlesztés érdekében, és saját kutató-fejlesztő laboratóriumot hoznak létre budapesti telephelyükön - tette hozzá.

Jörg Bauer a finanszírozásról elmondta, miután árbevételük 95 százaléka exportból származik, rövid- és hosszútávú hitelmegállapodást kötöttek az Eximbankkal, illetve a csoportnál keletkező nyereséget nem veszik ki, visszaforgatják a cégbe. A vezérigazgató szerint a Tunsgram márkanév továbbra is nagyon jól cseng a nemzetközi piacokon, egyebek között Kelet-Közép-Európában, a Távol-Keleten, Észak-Afrikában.

Megemlítette, hogy ahol eddig a GE saját márkanév alatt értékesítette a világítástechnikai termékeit, ott Tunsgram néven szállítanak majd. Ezzel szerinte a világ különböző részén lévő piaci pozíciójukat erősíteni tudják majd, és jó lehetőséget látnak az ázsiai piaci jelenlét erősítésében, ahonnan jelenleg árbevételüknek mindössze 4 százaléka származik. Mózes Gabriella, a Tungsram-csoport globális autólámpa-üzletág vezetője kiemelte, hogy bevezetik a ledes termékeket, ezen a területen erősítenek, követik az autógyárak igényeit, együttműködve a potenciális partnerekkel is.

A kiberbűnözők kedvencei
Kiberbiztonsági szempontból nehéz éve volt a világnak: a legújabb Microsoft Security Intelligence Report szerint 2017 februárja és 2018 januárja között főleg a botnetek, a kis költségű támadások, illetve a zsarolóvírusok jelentettek fenyegetést a felhasználókra.
DC/DC kapcsolóüzemű feszültségátalakítók működése
A DC/DC konverterek napjaink telepes táplálású elektronikai készülékeinek elengedhetetlen alapelemei, hiszen ezek áramkörei gyakorta különböző tápfeszültséget igényelnek, de helyhiány miatt általában nincs lehetőség többfajta elem használatára.
Ipari kibervédelemben erősít a Siemens
Az idei Hannoveri Vásáron az ipari hálózatokban előforduló rendellenességek észlelésére szolgáló megoldást mutatnak be. Az anomáliát detektáló rendszer mesterséges intelligenciát is használ.
Az alkotás jövője - minden változik
A gépipar jelenleg olyan mértékű átalakulás küszöbén áll, amilyenre az ipari forradalom óta nem volt példa. Az iparág az elmúlt évek során új termékek, folyamatok és alapanyagok széles körével készítette elő a terepet.
Üzleti sikert hoz a szaktudás
A digitális technológiák egyre szélesebb körű térnyerése következtében az általános, minden iparág számára alkalmas megoldások helyett a cégek egyre inkább az egyedi igényeket figyelembe vevő alkalmazásokat és az ehhez szükséges szaktudást keresik.