Globális nagyvállalat lesz a Tungsramból
A Tunsgram márkanév erősítésével, új termékek fejlesztésével stabilan működő vállalatot építenek magyarországi bázisról kiindulva a világítástechnika területén - mondta Jörg Bauer, a Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója.

 

Emlékeztetett: a General Electric (GE) Lighting februárban bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi fényforrás üzletágát, valamint a globális autólámpa részlegét, ezekből a Tungsram-csoport megvásárolta a magyarországi egységeket, az erről szóló megállapodást kedden írták alá, és tárgyalnak a más földrészeken lévő GE-egységek átvételéről.

Jörg Bauer, aki korábban a GE felsővezetője volt, kiemelte, hogy a Tungsram-csoport folytatja az eddigi munkát a megvásárolt területeken, ezekre építve fejleszti tevékenységét, és terveik szerint tíz év múlva árbevételük eléri majd az egymilliárd amerikai dollárt. A tervek szerint az idén 90 milliárd forint árbevételt ér el a Tunsram-csoport, ami megegyezik az átvett egységek előző évi árbevételével, koncentrálnak a szervezetépítésre, elsősorban a marketing és az értékesítés területére, valamint az innovációra.

A márkanévre építenek

A Tunsgram-csoport elnök-vezérigazgatója elmondta, az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport központja, és folytatódik a termelés a vállalat többi magyar gyártó telephelyén, Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, továbbá a világ más részein felvásárlás előtt lévő részlegeikben. Jörg Bauer jelentős értéknek nevezte a magyarországi gyárakban dolgozó több mint 4 ezer munkatársat.

Úgy vélte, rugalmas szervezetként a világítástechnikai piac igényeire gyorsabban tudnak majd reagálni versenytársaikhoz képest, erősítik a kutatás-fejlesztés-innováció területét. Egyebek között azt tervezik, hogy több területen, kedvező feltételek mellett, partnereket vonnak be a termékfejlesztés érdekében, és saját kutató-fejlesztő laboratóriumot hoznak létre budapesti telephelyükön - tette hozzá.

Jörg Bauer a finanszírozásról elmondta, miután árbevételük 95 százaléka exportból származik, rövid- és hosszútávú hitelmegállapodást kötöttek az Eximbankkal, illetve a csoportnál keletkező nyereséget nem veszik ki, visszaforgatják a cégbe. A vezérigazgató szerint a Tunsgram márkanév továbbra is nagyon jól cseng a nemzetközi piacokon, egyebek között Kelet-Közép-Európában, a Távol-Keleten, Észak-Afrikában.

Megemlítette, hogy ahol eddig a GE saját márkanév alatt értékesítette a világítástechnikai termékeit, ott Tunsgram néven szállítanak majd. Ezzel szerinte a világ különböző részén lévő piaci pozíciójukat erősíteni tudják majd, és jó lehetőséget látnak az ázsiai piaci jelenlét erősítésében, ahonnan jelenleg árbevételüknek mindössze 4 százaléka származik. Mózes Gabriella, a Tungsram-csoport globális autólámpa-üzletág vezetője kiemelte, hogy bevezetik a ledes termékeket, ezen a területen erősítenek, követik az autógyárak igényeit, együttműködve a potenciális partnerekkel is.

IoT abroncsfigyelő a biztonságos közlekedésért
A Continental és a Vodafone alkalmazása az IoT technológia segítségével kapcsolja rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva a közlekedés biztonságát és a járművek hatékonyságát.
PET-hulladékok ipari felhasználása
Az ásványvizek, üdítők üres műanyag palackjait néhány éve szelektíven gyűjtjük, de keveset tudunk arról, hogy mi lesz ezekkel a flakonokkal.
Robotalapú automatizálás a szerelőcsarnokban
Az Európában piac- és technológiavezető Neue Halberg-Guss GmbH 2250 dolgozója a cég saarbrückeni és lipcsei telephelyein forgattyústengely-házakat, és hengerfejeket gyárt öntöttvasból készített ipari motorokhoz és öntött forgattyús tengelyekhez.
Indulhat a duális képzés reformja
Négy évre szóló partnerségi megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Siemens. A megállapodás célja a hazai gépipari duális szakképzés minőségi reformja.
A felnőttképzésben már készülnek az őszi rohamra
A hazai oktatási piacon az ősz a legmozgalmasabb időszak. A nyári vakáció meghozza a tanulási kedvet a harminc és negyven esztendő feletti felnőttek körében is.