Felmérés készült a hazai webáruházak működtetéséről
A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából.

 

Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra. A Virgo csoport megbízásából a Reacty Digital 2020. január-februárjában végzett online és telefonos felmérést a legalább félmilliárd forintos árbevételű, webshoppal rendelkező hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott felmérés eredményei szerint a szektornak mindenek előtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.

A többség fejlődne, de nagy a bizonytalanság

A válaszadók adatainak elemzéséből kiderül, hogy a hazai webshopok jelentős részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember működteti), és mérettől függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon.

Jellemző trendnek tekinthető, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nő a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.

Webshop problémák

Meglepő módon a használt webáruházzal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettől függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetősége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás).

„Szakmai felmérésünk fontos tanulsága, hogy az e-kereskedelmi piac szereplőinek jó része jelenleg nincs minden szükséges információ birtokában a fejlesztési lehetőségekről. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy az egyedi webáruházak és e-kereskedelmi rendszerek kialakítását támogató Virgo Corbis olyan visszaigazolt igényeket tud teljeskörűen kiszolgálni, mint a folyamatos növekedés és egyedi ügyféligények rugalmas kiszolgálása, illetve  a magyar nyelvű szoftvertámogatás” – mondta Bártfai Diána, a Virgo Systems e-commerce üzletfejlesztési munkatársa.

Jelez a Microsoft rendszere, ha megsérül az abroncs
A világ első, az abroncssérüléseket valós időben figyelni képes monitoring rendszerét fejleszti a Bridgestone a Microsofttal közösen, melyhez a szoftvercég hálózatba kapcsolt járműplatformját (Microsoft Connected Vehicle Platform - MCVP) használják.
Solid Edge Szálanyag kalkulátor
Amikor hagyományos módon történő egyedi géptervezésről, tartószerkezet tervezésről, vagy csarnok tervezésről beszélünk, elmondható, hogy a projektre fordított idő nagy részét a dokumentációk elkészítése, az alapanyagrendeléssel kapcsolatos információk összegyűjtése, és a gyártási folyamatok optimalizálása teszi ki.
SiTime MEMS oszcillátor használata felgyorsítja a fejlesztést
A SiTime Corporation a MEMS időzítés-technológia piacvezetője. A MEMS oszcillátor technológia használata nagy mértékben képes hozzájárulni a tervezési idő és a szükséges fejlesztési erőforrások csökkentéséhez, felgyorsítva a befektetés termőre fordulását.
Szándék alapú hálózatok, biztonság, üzletmenet folytonosság
A Cisco szerint a következő időszak legfontosabb technológiai innovációi az üzletmenet folytonosságára és az ehhez kapcsolódó együttműködéses technológiákra, a szándék alapú hálózatokra és a biztonságra fókuszálnak.
Robotok ingyenes szimulációja és költséghatékony vezérlése
Egyszerű lehetőség a költséghatékony automatizálásra – digitális tükörkép alkalmazása az intuitív robotvezérlés során.