Felhő frissíti az autót
A közeljövőben a felhők már nemcsak a levegőt és a mezőgazdasági termőterületeket frissíthetik fel, hanem a járműveinket is.

 

Mielőtt valaki nagyon gondolkodóba esne, szeretnénk gyorsan feloldani ezt a kis képzavart: nem autómosásról lesz szó a következőkben, hanem a járművek hálózatba kapcsolásáról, illetve azok szoftveres frissítéséről. Napjainkban a járművek esetében egyre többször hallhatjuk a szoftverfrissítés szót. Előkerül az új funkciók integrálása kapcsán, vagy épp bizonyos hibajelenségek megszüntetésekor.

Most még a legtöbb esetben ehhez speciális eszközök és kiegészítők szükségesek – ezek pedig jellemzően a márkaszervizekben találhatók meg. Ez azonban már a közeljövőben megváltozhat. A Bosch egy új szabványt dolgozott ki, amelynek köszönhetően a gyártók távolról, tervezetten, akár éjszaka is elvégezhetik majd a különböző szoftverfrissítéseket.

 

A Bosch megoldása könnyen integrálható és biztonságos

 

Az „Updates Over-the-Air” névre keresztelt rendszer több szempontból is úttörő. Az első és legfontosabb szempont, hogy abszolút biztonságos. A legtöbb esetben az ellenzők épp a biztonság hiányára hivatkoznak a hálózatba kapcsolt járművekkel szembeni érvelés során. A Bosch viszont komoly hangsúlyt fektetett a különböző titkosítási protokollok megalkotására. A cég leányvállalata az Escrypt régóta fejleszt szigorú biztonsági protokollokat. Az általuk megalkotott titkosítási technológia végponttól-végpontig védi az adatcsomagokat és ez garantálja az adatbiztonságot. Többlépcsős azonosítás, tűzfalak és egyéb adatbiztonsági szűrők dolgoznak összehangoltan azon, hogy a kizárják a külső támadásokat.

A biztonság mellett a gyorsaság és a hatékony tömörítés is nagyon fontos, hiszen minden esetben adatforgalomról van szó, amelynek különböző költségei lehetnek a felhasználó számára. Éppen ezért az adatcsomagok a Bosch rendszerében úgynevezett FastUpdate technológia felhasználásával érkeznek. Ezek a csomagok tömörítve, egy nagy sávszélességet biztosító szerverről érkeznek, így a letöltés csupán néhány percet vesz igénybe, ezt a felhasználó gyakorlatilag nem is észleli. A letöltött adatcsomagok telepítése is csak abban az esetben indul el, ha az autó nyugalmi helyzetben van – például éjszaka, otthon a garázsban.

Új funkciók az autóban

Napjainkban egy középkategóriás személyautóban is lehet akár 100 darab kisebb-nagyobb vezérlőegység, amelyek mindegyike különböző szoftverek segítségével végzi a dolgát. Ezek összessége alkotja a korszerű, komplex személygépjárművet, amelyet a mindennapok során használunk. Az autók közül egyre több rendelkezik on-line kapcsolattal és ennek köszönhetően akár arra is lehetőségünk van, hogy olyan funkciókat telepítsünk utólag, amelyre a vásárláskor még nem gondoltunk, vagy épp a kiegészítsük a használtan vásárolt személyautó felszereltségét.

Az „Updates Over-the-Air” hatalmas szabadságot ad a felhasználóknak és akár életmentő is lehet. Egy újabb példa: az Irma hurrikán megérkezésekor a Tesla például egy hasonló rendszer segítségével úgy tudta távolról frissíteni a veszélyeztetett területen lévő járműveket, hogy azok hatótávolsága egy feltöltéssel jelentősen növekedett. Ez egy újabb fontos pont, itt érdemes megállnunk egy gondolat erejéig. A telepítendő szoftvereket ugyanis minden esetben az autógyártók mérnökei véglegesítik majd. A Bosch ez esetben a frissítéshez szükséges infrastruktúrát és technológiát szolgáltatja.

 

A frissítéseknek köszönhetően egészen új funkciók jelenhetnek meg az autóban

 

Már jelenleg is több mint 1,5 millió olyan jármű közlekedik világszerte, amelyek a Bosch felhőszolgáltatását használják. Ezek számára szinte azonnal elérhetővé válik majd a szolgáltatás, ha az adott gyártó elindítja azt. Az olyan új funkciók mellett, mint az automatikus parkolás, az elektromos kerékpár, vagy robogó bérlés (Berlinben és Párizsban) mellett az egyéb szoftverfrissítések is elérhetőek lesznek.

A tanulmányok szerint a mobilitási megoldások piaca 28 százalékkal bővül majd évente a következő időszakban, ez pedig azt jelenti, hogy a járműipar leggyorsabban fejlődő ágazata lesz. A Bosch pedig – alapítónk elvei mentén – úttörő szerepet vállal a fejlesztésben, mint annyi egyéb esetben már a járműipar történelmében.

Az Electrosub folytatódik
A tavaly első alkalommal megrendezett esemény sikerére alapozva az Electrosub Konferencia és Kiállítás 2019-ben ismét meghirdetésre kerül. Az időpont ősziről tavaszira vált és a bővülés érdekében új lesz a helyszín is. Az alapkoncepció érdemben nem változik.
Additív technológia hibrid komponensekkel
Az anyaghozzáadásos-gyártás (additív technológia) nem egy teljesen új technológia, hiszen már az 1990-es évek végén a sztereolitográfiás gépekkel a technológia elindult a maga útján.
Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
Az eleinte évszázadokban mérhető technológiai fejlődés kiugrásait idővel már évtizedekben mértük, majd években, pillanatnyilag szinte naponta jelenik meg olyan újdonság, ami akár újabb mérföldköve lehet a világ innovációjának.
Megfejtették a pisai ferde torony titkát
Ugyanannak a laza talajnak tulajdonítható a pisai ferde torony "földrengésállósága", mint amelyik a torony süllyedését és dőlését idézte elő több száz évvel ezelőtt - derítették ki olasz és brit mérnökök.
Kézikönyv helyett végeselemes szimuláció
A fémporos additív gyártás a hagyományos forgácsoló és képlékeny alakadó technológiákhoz képest igen fiatal eljárás, és mint ilyen, nem rendelkezik az előbbiekre jellemző évszázados tudásanyaggal és szakirodalommal.