Felhő frissíti az autót
A közeljövőben a felhők már nemcsak a levegőt és a mezőgazdasági termőterületeket frissíthetik fel, hanem a járműveinket is.

 

Mielőtt valaki nagyon gondolkodóba esne, szeretnénk gyorsan feloldani ezt a kis képzavart: nem autómosásról lesz szó a következőkben, hanem a járművek hálózatba kapcsolásáról, illetve azok szoftveres frissítéséről. Napjainkban a járművek esetében egyre többször hallhatjuk a szoftverfrissítés szót. Előkerül az új funkciók integrálása kapcsán, vagy épp bizonyos hibajelenségek megszüntetésekor.

Most még a legtöbb esetben ehhez speciális eszközök és kiegészítők szükségesek – ezek pedig jellemzően a márkaszervizekben találhatók meg. Ez azonban már a közeljövőben megváltozhat. A Bosch egy új szabványt dolgozott ki, amelynek köszönhetően a gyártók távolról, tervezetten, akár éjszaka is elvégezhetik majd a különböző szoftverfrissítéseket.

 

A Bosch megoldása könnyen integrálható és biztonságos

 

Az „Updates Over-the-Air” névre keresztelt rendszer több szempontból is úttörő. Az első és legfontosabb szempont, hogy abszolút biztonságos. A legtöbb esetben az ellenzők épp a biztonság hiányára hivatkoznak a hálózatba kapcsolt járművekkel szembeni érvelés során. A Bosch viszont komoly hangsúlyt fektetett a különböző titkosítási protokollok megalkotására. A cég leányvállalata az Escrypt régóta fejleszt szigorú biztonsági protokollokat. Az általuk megalkotott titkosítási technológia végponttól-végpontig védi az adatcsomagokat és ez garantálja az adatbiztonságot. Többlépcsős azonosítás, tűzfalak és egyéb adatbiztonsági szűrők dolgoznak összehangoltan azon, hogy a kizárják a külső támadásokat.

A biztonság mellett a gyorsaság és a hatékony tömörítés is nagyon fontos, hiszen minden esetben adatforgalomról van szó, amelynek különböző költségei lehetnek a felhasználó számára. Éppen ezért az adatcsomagok a Bosch rendszerében úgynevezett FastUpdate technológia felhasználásával érkeznek. Ezek a csomagok tömörítve, egy nagy sávszélességet biztosító szerverről érkeznek, így a letöltés csupán néhány percet vesz igénybe, ezt a felhasználó gyakorlatilag nem is észleli. A letöltött adatcsomagok telepítése is csak abban az esetben indul el, ha az autó nyugalmi helyzetben van – például éjszaka, otthon a garázsban.

Új funkciók az autóban

Napjainkban egy középkategóriás személyautóban is lehet akár 100 darab kisebb-nagyobb vezérlőegység, amelyek mindegyike különböző szoftverek segítségével végzi a dolgát. Ezek összessége alkotja a korszerű, komplex személygépjárművet, amelyet a mindennapok során használunk. Az autók közül egyre több rendelkezik on-line kapcsolattal és ennek köszönhetően akár arra is lehetőségünk van, hogy olyan funkciókat telepítsünk utólag, amelyre a vásárláskor még nem gondoltunk, vagy épp a kiegészítsük a használtan vásárolt személyautó felszereltségét.

Az „Updates Over-the-Air” hatalmas szabadságot ad a felhasználóknak és akár életmentő is lehet. Egy újabb példa: az Irma hurrikán megérkezésekor a Tesla például egy hasonló rendszer segítségével úgy tudta távolról frissíteni a veszélyeztetett területen lévő járműveket, hogy azok hatótávolsága egy feltöltéssel jelentősen növekedett. Ez egy újabb fontos pont, itt érdemes megállnunk egy gondolat erejéig. A telepítendő szoftvereket ugyanis minden esetben az autógyártók mérnökei véglegesítik majd. A Bosch ez esetben a frissítéshez szükséges infrastruktúrát és technológiát szolgáltatja.

 

A frissítéseknek köszönhetően egészen új funkciók jelenhetnek meg az autóban

 

Már jelenleg is több mint 1,5 millió olyan jármű közlekedik világszerte, amelyek a Bosch felhőszolgáltatását használják. Ezek számára szinte azonnal elérhetővé válik majd a szolgáltatás, ha az adott gyártó elindítja azt. Az olyan új funkciók mellett, mint az automatikus parkolás, az elektromos kerékpár, vagy robogó bérlés (Berlinben és Párizsban) mellett az egyéb szoftverfrissítések is elérhetőek lesznek.

A tanulmányok szerint a mobilitási megoldások piaca 28 százalékkal bővül majd évente a következő időszakban, ez pedig azt jelenti, hogy a járműipar leggyorsabban fejlődő ágazata lesz. A Bosch pedig – alapítónk elvei mentén – úttörő szerepet vállal a fejlesztésben, mint annyi egyéb esetben már a járműipar történelmében.

Innovatív megoldások a hétköznapokban
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
Négyezer magyar munkahelyet érint a GE döntése
A General Electric (GE) korábbi magyarországi elnöke, Jörg Bauer cége veszi meg a GE európai, közel-keleti, afrikai és törökországi (EMEAT) fényforrásüzletágát, valamint globális autólámpa-üzletágát. A cég Tungsram Csoport néven működik a jövőben.
Ipar 4.0-ról kezdőknek és haladóknak
Néhány évvel ezelőtt alig lehetett hallani az Ipar 4.0 koncepcióról, ma viszont már lépten-nyomon erről beszél szinte mindenki az iparban.
Gyors és egyedi algoritmusok a termelésütemezésben
Lehetetlen feladat a sok rendelés termelési tervbe illesztése a prioritások megtartása mellett?Sok a manuális módosítás és a monotonitás?
Hódít a hibrid informatika
A hibrid informatika fogalma már nem újkeletű a szakmai berkekben, a valódi üzleti előnyt eredményező alkalmazása azonban még jókora megmérettetések elé állítja a cégeket.