Ez történne az önvezető autókban
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett.

 

Legalább is erre jutott öt ország – az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban – kétezerötszáz autósának faggatása alapján a Fraunhofer Institute valamint a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja. Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben. (A teljes felmérés a cég honlapján emailben kérhető.)

A megkérdezettek közül legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.

A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért. A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek részt.

Az Emerson befejezte az Aventics akvizícióját
A felvásárlásnak köszönhetően az Emerson tovább bővíti hatókörét a fluidtechnikai és pneumatikai eszközök piacán.
Mindenkit meghekkeltek már, csak nem tud róla
Fontos, hogy a kibervédelmi fejlesztéseket már az üzleti stratégia kialakításánál figyelembe kell venni. Az alapvető nehézséget azonban nem feltétlenül az új biztonsági irányelvek bevezetése okozza, hanem azok megfelelő integrálása a szervezetbe.
Robotok irányítják az önvezető drónokat
Biológiai motivációjú algoritmusokat és az evolúció elvét használták az új csoportos drónvezérlés megalkotásához az ELTE kutatói.
Meghatározták a legfontosabb innovációs irányokat
Az Európai Unió és tagállamai versenyképessége szempontjából a mesterséges intelligencia terén is az ipari vállalati innovációra érdemes összpontosítani a közös erőfeszítéseket.
Emberi tudás az ipar 4.0-s siker záloga
Egyre nagyobb kihívással szembesülnek napjainkban a szakemberek, amikor a folyamatosan gyorsuló technológiai fejlődéssel kell lépést tartaniuk. Megoldást jelenthet a célirányos, gyakorlatorientált képzés, amely koncentrált módon biztosítja a friss tudást. Interjú Siszer Tamással, a Festo Kft. Didactic oktatási üzletágának vezetőjével.