Elindult az Unió navigációs rendszere
A brüsszeli testület arról számolt be, hogy a Galileo ingyenes navigációs, illetve hely- és időmeghatározási szolgáltatást fog nyújtani, amely a rendszer jeleit használó, autókba vagy okostelefonokba épített chipekkel vehető majd igénybe.

 

Ősszel kerültek piacra az első ilyen telefonok, 2018-ra pedig már az Európában forgalomba hozott új autók mindegyikébe beépítik a szükséges lapkakészleteket. A rendszer emellett biztonságos szolgáltatásokat tesz elérhetővé a közigazgatási szervek számára, és segíti a veszélyhelyzetek kezelését. A tájékoztatás szerint a Galileo földi infrastruktúrája és műholdjai már működésre készek. Jelei rendkívül pontosak lesznek, de még nem folyamatosan elérhetők, ezért a kezdeti szakaszban az amerikai GPS műholdas navigációs rendszerrel együttesen lesznek használhatók.

A közleményben jelezték: a következő években újabb műholdakat állít majd pályára az Európai Űrügynökség, aminek következtében fokozatosan javulni fog a navigációs rendszer világszintű elérhetősége. A 30 műholdból álló rendszer egésze a tervek szerint 2020-ra fog teljes kapacitással működni. Az európai navigációs rendszer szabadon elérhető szolgáltatása egyméteres pontosságú helymeghatározást tesz majd lehetővé, titkosított katonai szolgáltatása pedig egy centiméterest.

Közleményében Maros Sefcovic, az Európai Bizottság energiaunióért felelős alelnöke kiemelte, hogy a földrajzi helymeghatározás napjaink digitális forradalmának központi kérdése, az életünket átalakító új szolgáltatások alapja. "A Galileo megtízszerezi a helymeghatározás pontosságát, lehetővé teszi az ezen alapuló technológiák következő generációjának működését" – közölte Sefcovic, példaként említve az önvezető autókat, az összekapcsolt eszközöket és az okos városi szolgáltatásokat.

Elzbieta Bienkowska belső piacért felelős uniós biztos hangsúlyozta, hogy "a világ legpontosabb műholdas navigációs rendszerének megépítése" bizonyítja "Európa technológiai kiválóságát, az európai szakértelmet és az elkötelezett törekvést a műholdas szolgáltatások biztosítására". "Egyetlen európai ország sem vihette volna ezt végbe egyedül" – tette hozzá.

A Galileo-programot az 1990-es évek közepén indította el az Európai Unió és az Európai Űrügynökség azzal a céllal, hogy függetlenítse Európát az amerikai GPS műholdas navigációs rendszertől, amelynek szabadon elérhető szolgáltatásait az üzemeltető nemzetközi konfliktus esetén blokkolhatja.

Új szakaszba lép az ember-gép kapcsolat
A Dell Technologies jelentése szerint 2030-ra minden vállalat technológiai szervezetté válik, és már most el kell gondolkozniuk infrastruktúrájuk és munkaerejük „jövőállóságán”.
Alapjaiban változik az adatkezelés módja
Az Európai Unió 2018 májusától hatályos Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) értelmében a cégeknek teljes működésükre vonatkozóan kell újraszabályozniuk adatkezelési folyamataikat.
Kétszámjegyű növekedéssel számol a robotipar
Az idén közel húsz százalékkal nő a robottechnológiai beszerzésekre fordított összeg a informatikai és távközlési piackutatással foglalkozó amerikai International Data Corporation (IDC) kimutatása szerint.
A mesterséges intelligencia lesz a jövő legnagyobb üzlete
A világ GDP-je 2030-ban 14 százalékkal lesz magasabb a mesterséges intelligenciának köszönhetően, ami 15,7 billió dollár növekedésnek felel meg. Ez több, mint Kína és India jelenlegi gazdasági teljesítménye együttvéve.
Speciális szaktudást vett az ABB
A Keymile technológiai cég kommunikációs hálózatokat fejlesztő üzletágának felvásárlásával az ABB tovább erősíti digitális portfólióját. A tervek szerint a tranzakció 2017 harmadik negyedévében zárul le.