Egyre több elektromos autót adnak el
Egy előrejelzés szerint az elektromos autók száma az idén Németországban meghaladja majd a 200 ezret, de a 2020-ra várt egymilliós darabszámot várhatóan csak két év késéssel, 2022-ben érik el.

 

Az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése szerint a tavalyi év végén 123 ezer elektromos autó futott a német utakon, közülük 62 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. A növekedés csaknem 80 százalékos volt, s ezzel a bővülés üteme 2012 óta most először haladta meg az előző három év átlagát. Ha ez a dinamika megmarad, akkor 2022 elejére érik el Németországban az egymilliós darabszámot, amit eredetileg 2020-ra tűztek ki.

A növekedés annak ellenére gyorsult fel, hogy még mindig nincs elég megnyerő és gazdasági szempontból is vonzó modell. 2017-ben csak az Opel Ampera-e jelent meg új, tisztán elektromos meghajtású kocsiként a piacon, a második generációs Nissan Leaf pedig 2018 elején. Bár sok autógyár közölte, hogy hamarosan új elektromos modellekkel rukkol elő, ez egyelőre várat magára. A neves gyártók közül egyedül az Audi hozza ki a Q5 e-tron Quattro elektromos utcai terepjárót (SUV) 2018 végén. Szintén az idei évre ígérte az e.Go Mobile startup cég a tisztán elektromos e.Go Life kocsit.

Az IFUA Horváth & Partners szakértői azért várják mégis a 200 ezres darabszám túllépését, mert új plug-in hibridek jelennek meg – ezekben kombinálják a belső égésű és az elektromotorokat –, a meglévő e-kocsikat meg feljavítják. 2017-ben is sok kiegészítés és „ráncfelvarrás” látott napvilágot a tisztán elektromos kocsiknál, ami gyakran erősebb akkumulátort, s ezáltal nagyobb hatótávolságot jelentett. Az pedig, hogy a jelenlegi szűkös kínálat mellett is a korábbinál gyorsabban nő az e-autók eladása Németországban, biztató jel a jövőre nézve.

Magyarországon idén tavasszal összesen 4836 zöld rendszámos autó volt forgalomban, ezek közül 2564 volt tisztán elektromos – közölte májusban a Belügyminisztériumtól kapott adatokat a G7 portál. Akkor összesen 3,3 millió személygépkocsi futott a magyar utakon. A Jedlik Ányos Klaszter honlapján hozzáférhető adatok szerint 2017-ben csaknem a háromszorosára nőtt a zöld rendszámú kocsik száma Magyarországon. 

Mégsem olyan jó megoldás az elektromos autó
Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint.
Magyarország háromdimenzióban
A HERE Technologies áprilistól térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejlettebb térképét biztosítsa. A helyalapú felhőszolgáltatásokat kínáló cég utcaszinten gyűjti össze a panorámaképeket.
A mesterséges intelligencia éhen hal adatok nélkül
A Dmlab üzleti reggelijén olyan logisztikai vezetők mutatták be legtanulságosabb tapasztalataikat, akik már adatalapú döntésekkel optimalizálják cégük működését.
Telt házas rendezvényt zárt az Electrosub
Az elektronikai ipar legjelentősebb hazai üzleti és szakmai eseményén 97 kiállító vett részt 12 országból, 1300 négyzetméteren. Az eseményt kísérő konferencián 42 előadás hangzott el, a neves hazai és külföldi előadásokat illetve a kiállítást közel 1500 látogató tekintette meg.
Szimulációt minden mérnök asztalára!
Az ANSYS 2018 tavaszán piacra bocsátott Discovery tervezői szoftvercsalád egy éves pályafutása alatt már eddig is falakat döntött le, és ez a folyamat nem látszik lassulni.