Egyre több elektromos autót adnak el
Egy előrejelzés szerint az elektromos autók száma az idén Németországban meghaladja majd a 200 ezret, de a 2020-ra várt egymilliós darabszámot várhatóan csak két év késéssel, 2022-ben érik el.

 

Az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése szerint a tavalyi év végén 123 ezer elektromos autó futott a német utakon, közülük 62 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. A növekedés csaknem 80 százalékos volt, s ezzel a bővülés üteme 2012 óta most először haladta meg az előző három év átlagát. Ha ez a dinamika megmarad, akkor 2022 elejére érik el Németországban az egymilliós darabszámot, amit eredetileg 2020-ra tűztek ki.

A növekedés annak ellenére gyorsult fel, hogy még mindig nincs elég megnyerő és gazdasági szempontból is vonzó modell. 2017-ben csak az Opel Ampera-e jelent meg új, tisztán elektromos meghajtású kocsiként a piacon, a második generációs Nissan Leaf pedig 2018 elején. Bár sok autógyár közölte, hogy hamarosan új elektromos modellekkel rukkol elő, ez egyelőre várat magára. A neves gyártók közül egyedül az Audi hozza ki a Q5 e-tron Quattro elektromos utcai terepjárót (SUV) 2018 végén. Szintén az idei évre ígérte az e.Go Mobile startup cég a tisztán elektromos e.Go Life kocsit.

Az IFUA Horváth & Partners szakértői azért várják mégis a 200 ezres darabszám túllépését, mert új plug-in hibridek jelennek meg – ezekben kombinálják a belső égésű és az elektromotorokat –, a meglévő e-kocsikat meg feljavítják. 2017-ben is sok kiegészítés és „ráncfelvarrás” látott napvilágot a tisztán elektromos kocsiknál, ami gyakran erősebb akkumulátort, s ezáltal nagyobb hatótávolságot jelentett. Az pedig, hogy a jelenlegi szűkös kínálat mellett is a korábbinál gyorsabban nő az e-autók eladása Németországban, biztató jel a jövőre nézve.

Magyarországon idén tavasszal összesen 4836 zöld rendszámos autó volt forgalomban, ezek közül 2564 volt tisztán elektromos – közölte májusban a Belügyminisztériumtól kapott adatokat a G7 portál. Akkor összesen 3,3 millió személygépkocsi futott a magyar utakon. A Jedlik Ányos Klaszter honlapján hozzáférhető adatok szerint 2017-ben csaknem a háromszorosára nőtt a zöld rendszámú kocsik száma Magyarországon. 

Tovább ütik a Huaweit
Először tavaly év végén a Wall Street Journal írt arról, hogy amerikai illetékesek szerint a kínai mobil távközlési cég hálózati berendezései nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek az Egyesült Államok és szövetségesei számára.
Ipar 4.0 és IoT kompatibilis integrált adathálózatok
A Siemens és a Hewlett Packard társaságcsoporthoz tartozó Aruba stratégiai partnerségre lépett az üzemeltetés- (OT) és információs technológia (IT) területek összekapcsolása érdekében.
Az okosautóval az a baj, hogy okos
Mindössze a válaszadók negyede használna önvezető autót, ennek oka pedig, hogy elsősorban az okosfunkciók aggasztják a magyar felhasználókat.
Mennyire féltsük adatainkat?
Elgondolkodtató eredményre jutott az a 2018 decemberében készült kutatás, amely a közösségi médiumok felhasználóinak biztonságérzetét vizsgálta.
Eszköz- és folyamatadatok integrálása zökkenőmentesen
Maximális biztonság és egyszerű kezelhetőség: Pepperl+Fuchs LB Profinet Gateway az LB távoli I/O rendszereket a Profinet protokoll világával kapcsolja össze.