Digitális technológia az épületüzemeltetésben
A bérlők ebédet rendelhetnek, „telekocsi” rendszert használhatnak a munkába járáshoz, ellenőrizhetik a tömegközlekedés valós idejű információit, és naprakészek lehetnek a közvetlen környezetükben zajló eseményekről.

 

Az irodafejlesztők évek óta igyekeznek lépést tartani a technológiai fejlődés gyorsaságával. Ám miközben a csúcstechnológiáknál az innovációs ciklus megközelítőleg 18 hónapig tart, az irodaépületek fejlesztési folyamata még mindig körülbelül 5 évet vesz igénybe. A Skanska innovatív megközelítése éppen ezt a kihívást hivatott leküzdeni. A bérlők és a felhasználók új megoldásokhoz való könnyebb hozzáférésének elősegítéséért, a Skanska egy, irodaházakra és munkahelyekre szabott komplett operációs rendszert hozott létre, amely az okos telefonokhoz hasonlóan időről időre frissíthető.

 

 

Magyarországon először a Mill Park irodakomplexumban vezetik be a Connected by Skanska rendszert az ősz folyamán. A Connected by Skanska – az irodaházakra fejlesztett szoftver – egy bármely felhasználó által elérhető mobil applikációt és egy, a bérlők és az épületfenntartók rendelkezésére álló internetes portált foglal magában. Nyitott platformként működik, amely egyszerre tartalmaz az irodaház közösségépítését célzó valamint egyéb okos funkciókat. Így nemcsak az épület intelligens technológiáit integrálja, de az ott dolgozókat is összekapcsolja.

Ezt tudja a rendszer

A Skanska a közép-kelet-európai régió első fejlesztője, aki nemcsak irodahelyiséget és épületüzemeltetést, de egy összekapcsolt emelt szolgáltatást is nyújt bérlőinek. A Connected by Skanska szolgáltatás három különböző szinten érhető el: 

  • Connected Building – minden egyes Skanska irodaházban intelligens hálózat működik majd, amely összeköti az irodaház funkcióit – ideértve parkolási rendszert, a mobil telefonos beléptetés vezérlést, az irodahelyiség kezelő eszközöket és a virtuális recepciót - a közösségi szempontokkal, mivel információt nyújt a tömegközlekedésről, az épületről és közösségi híreket is szolgáltat.
  • Connected Fit Out – ez egy választható szolgáltatás bérlők számára; magában foglalja az olyan funkciókat, mint a beltéri helymeghatározás, a tárgyalófoglalás, a  munkakörnyezet kezelése és optimalizálása.
  • Connected Green – szintén választható funkció bérlők számára; környezetvédelmi oktatás és a Skanska LEED és WELL beltéri tanúsítványokat támogató tevékenységének bemutatása tartozik ide.

A Mill Park valamint soron következő ingatlanfejlesztéseinek köszönhetően a Skanska fenntartható, eredményes üzleti gazdálkodással működik Magyarországon. A IX. kerületben található irodaház számos, az ott dolgozók jóllétét támogató, kreativitásukat és hatékonyságukat növelő jellemzővel bír. A Mill Park irodakomplexum lesz az első Magyarországon, ahol a Connected by Skanska szolgáltatást bevezetik, így az idei év őszén a két épületet használók szorosabb közösségben, „összekapcsolva” dolgozhatnak.

 

A helymeghatározók segítségével a telefon felismeri, hogy pontosan merre is jár tulajdonosa az irodaházban és lehetővé teszi, hogy a  világítást illetve a hőmérsékletet az adott helyen közvetlenül szabályozza
 
 

"A Connected by Skanska egyetlen, felhasználóbarát alkalmazással kezelhető: ebédet rendelhetnek, „telekocsi” rendszert használhatnak a munkába járáshoz, ellenőrizhetik a tömegközlekedés valós idejű információit, és naprakészek lehetnek a közvetlen környezetükben zajló eseményekről. A legjobb dolog pedig az, hogy a rendszer számos testre szabható modult tartalmaz az egyes bérlők igényein és preferenciáin alapulva"- hangsúlyozza Marcin Łapiński, a Skanska Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Connected by Skanska teljes csomagjának bevezetését Varsóban indították el. A Spark Complex irodaépület használói az egész házban foglalhatnak tárgyalókat. A telefonok felismerik az épületen belüli pozícióikat és automatikusan a megfelelő ponthoz kapcsolódnak egy adott terület hőmérsékletének illetve világításának szabályozása érdekében. Az egyes funkciók „beszélnek egymással”, a tárgyalófoglalás során már el is készül a vendég virtuális belépési engedélye és parkolóhelyet is fenntartanak neki.

A Skanska által nyújtott intelligens épület-megoldások nem csak az ott dolgozóknak, de az irodák fenntartóinak is hasznosak. Először is, egyetlen rendszerben kezelhetik az irodai beállításokat, hozzáféréseket. Például megváltoztathatják az alkalmazottak műanyag és virtuális kártyáinak hozzáférési típusát, parkolóhelyet biztosíthatnak egy VIP vendégnek, vagy fontos információról tájékoztathatják egyszerre az összes felhasználót.

A bérlők is hozzáférhetnek az irodahasználatra vonatkozó valós idejű és korábbi adatokhoz, például a parkolás hatékonyságáról, az iroda napi kihasználtságáról, a konferencia és a tárgyalótermek elérhetőségéről, stb. A Connected by Skanska által biztosított adatok alapján az irodahelyiségek hatékonyabban használhatók ki, illetve az alkalmazáson keresztül kapott információk alapján módosíthatók.

Tovább bővül a Siemens Digital Enterprise portfóliója
Egyre nő azon ipari vállalkozások, különösen kis- és középvállalkozások száma, amelyek jól haladnak az Ipar 4.0 átvétele felé és digitális megoldásokkal javítják versenyképességüket – mondta Klaus Helmrich, a Siemens igazgatósági tagja.
Ossza meg tapasztalatait a FANUC-ról és nyerjen szakmai utat!
Dolgozott már együtt a FANUC Hungary Kft.-vel? Megosztaná tapasztalatait? Töltse ki a japán gyártásautomatizálási vállalat ügyfél elégedettségi kérdőívét, és nyerjen szakmai utat!
Az ornithoptertől a fedélzeti internetig
Az ember létezése óta vágyott arra, hogy repülhessen. A repülés felfedezése örökre megváltoztatta az emberek közötti interakciókat, a világ felfedezésének módját és mindennapi életünket is.
Németországban gyártja elektromos autóit a Volkswagen
Kisebb alkalmazotti létszámmal, de nagyobb hatékonysággal termelnek majd a Volkswagen elektromos autókat gyártó üzemei.
Európai kompetenciaközpont Miskolcon
Bérelt épület helyett a jövő év végétől új gyártócsarnokban folytathatja termelését a Bosch miskolci elektromos kéziszerszámgyára.