Célkeresztben az ipari hálózatok
Az Industroyer képes manipulálni a regisztrációs adatbázisban lévő bejegyzéseket, és fájlok felülírására is alkalmas. Ennek következtében rendszereket képes megbénítani, amelyeket nem lehet többé újraindítani.

 

Az ESET szakemberei által felfedezett és vizsgált, ipari rendszereket fenyegető kártevő veszélyét jól mutatja, hogy hasonló szintű támadások lebonyolítására alkalmas, mint az a program, amely tavaly Ukrajnában közel egynapos áramkimaradást okozott. A Biztonságportál cikke szerint az Industroyer képes közvetlenül vezérelni a villamosenergia-alállomások egyes kapcsolóberendezéseit és megszakítóit. Ráadásul ehhez olyan ipari kommunikációs protokollokat használ, amelyeket más jellegű infrastruktúrákban, szállításirányítási rendszerekben és egyéb kritikus hálózatokban (víz, gáz) is világszerte alkalmaznak.

A kártevő régen kifejlesztett és az ipari rendszerekben akár évtizedek óta alkalmazott protokollok révén éri el a célját. Ezek a protokollok pedig többségükben nem arról híresek, hogy ellenállnának a modern kibertámadásoknak. Ezeket még akkor tervezték, amikor a kritikus infrastruktúrák zártan a külvilágtól elszigetelten működtek. Napjainkban azonban e hálózatok is egyre inkább nyitottá válnak az internet felé, így újabb támadási felületek jönnek létre.

Így működik a vírus

Az Industroyer egy moduláris kártevő. A legfontosabb összetevője egy hátsóajtó (backdoor), amelyet a bűnözők a támadás végrehajtásához használhatnak: telepíti és irányítja a többi komponenst, kapcsolódik a távoli szerverhez, parancsokat fogad, illetve jelentést küld a támadóknak.

Az Industroyert az különbözteti meg más kártevőktől, hogy négy olyan payloadot használ, amelyeket az alállomásokon lévő kapcsolók és megszakítók irányításához terveztek. E komponensek különböző szakaszokban működnek, és a feladatuk, hogy feltérképezzék a hálózatot, majd parancsokat hajtsanak végre a különféle ipari irányítórendszereken.

A kártevő néhány olyan speciális funkciót is tartalmaz, amelyek arra szolgálnak, hogy a vírus rejtve maradhasson, és eltüntethesse a saját nyomait. A távoli vezérlőszerverrel való kommunikációját a Tor adta lehetőségek révén valósítja meg. Mindezek mellett a trójai rendelkezik egy további - Jegyzettömb alkalmazásnak álcázott - hátsó kapu nyitására alkalmas modullal, amely akkor lép működésbe, ha a főkomponens lelepleződik. Ekkor a második hátsó ajtó "kinyílik", és biztosítja a távoli hozzáférést.

Az Industroyer egy olyan összetevőt is magában foglal, amely rombolásra termett. Képes manipulálni a regisztrációs adatbázisban lévő bejegyzéseket, és fájlok felülírására is alkalmas. Ennek következtében rendszereket képes megbénítani, amelyeket nem lehet többé újraindítani. Az ESET szakemberei szerint az Industroyer kártevő által használt kódok alapján kijelenthető, hogy a készítője komoly szakmai tudással rendelkezik az ipari vezérlőrendszerek működéséről. 

Túlfeszültség elleni védelem TVS diódával
Az ESD, EFT, surge és elsősorban autóiipari alkalmazásokban a Load Dump jellegű tranziensek olyan potenciális fenyegetést jelentenek az elektronikai eszközök I/O portjai számára, ami elleni védekezésről az áramkör tervezésekor feltétlenül intézkedni kell.
Mobil hálózati technológia drónokhoz
Alacsony légtéri mobil adathálózati lefedettséget biztosító technológiát fejleszt a Huawei a drónok hasznosításában rejlő gazdasági potenciál kiaknázása érdekében - jelentette be a Huawei Wireless X Labs Londonban.
Drónok energia- és közüzemi alkalmazása
Az energia- és közüzemi szektorban a drónalapú megoldások piaca globális szinten évente 9,46 milliárd dollárra becsülhető – derül ki a PwC új tanulmányából, amely azt vizsgálja, hogy a pilóta nélküli légi járművek kreatív használata miként befolyásolja a vállalkozások működését.
Robotok már az irodában is
A GE Hungary budapesti szolgáltató központjában 19 robot támogatja a pénzügyi, HR, jogi és értékesítési területen dolgozók munkáját. Az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációjával a hatékonyságot kívánják javítani.
A jövő közúti áruszállítása
A különféle vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás kombinációja biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi majd a teherautókat – csaknem annyira, mintha sínen közlekednének.