Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz
Sokszor elhangzott már, hogy a digitális átalakulás most már tényleg itt van és elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy vállalat.

 

A The Economist Intelligence Unit a DXC Technology támogatásával felmérést készített világszerte több mint 600 nagyvállalati vezető közreműködésével. A felmérés készítői arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégvezetők mit tartanak a digitális átalakulás, a kulcstechnológiák és a szervezeti változások legfontosabb mozgatórugóinak, illetve milyen üzleti tervekkel készítik elő a vállalatok digitalizációját. A válaszadók háromnegyede mondta, hogy a digitális stratégia kiemelt helyen szerepel a tervei között. Egyes szektorokban, mint a pénzügy és a technológia még ennél is magasabb ez az arány.

2019 az igazi változások éve lesz: a digitális transzformáció szinte végigsöpör majd az egyes ágazatokon, ugyanis napjainkra a cégek valóban felismerték, hogy a digitalizáció elengedhetetlen az üzleti sikerhez, így a technológiai innovációk, mint az AI (Artificial Intelligence), az ML (Machine Learning) vagy a blokkláncok, mára eljutottak a hype-tól a valós gyakorlati felhasználásig, és a vállalatok vezetői igazi értékteremtő erőt látnak bennük, amikbe érdemes, sőt, szükséges befektetni.

Hiányzó erőforrások, biztonsági megfontolások, hozzáértés

A válaszok alapján a kutatás arra a megállapításra jutott, hogy a cégek többet is költenének: a válaszadók több mint 80 százaléka úgy gondolja, hogy a következő 12 hónapban növelni fogja befektetéseit a digitális technológiákba, hiszen egyértelmű, a digitalizáció hasznot termel. A válaszadók több mint kétharmada állította, hogy az elmúlt 3 évben nőtt a vállalat haszna a digitális stratégiák alkalmazása révén.

A megkérdezettek 40 százaléka azzal is tisztában van, hogy a kulturális átalakulás elengedhetetlen a digitális transzformációhoz, ezért kiemelten fontos a szervezeti struktúra átalakítása. Ehhez pedig meg kell ismerni a legújabb toborzási stratégiákat és képezni kell a tehetségeket. A digitális átalakulás versenyképességi tényező: a vállalatvezetők 70 százaléka állította, hogy a digitalizáció nagyobb agilitáshoz vezet. Még ennél is többen gondolják, hogy egy modern IT infrastruktúra magasabbra pozicionálja a cégüket.

 


A legtöbb cég még mindig az első lépéseknél tart, 60 százalékuk szerint a kérdés már évek óta terítéken van. Kevesebb mint a válaszadók harmada mondta, hogy a cégük „digitálisan rendben van”.


 

A kutatásból az is kiderült, hogy egyes vállalatoknál a IT és a digitális stratégia különbsége csupán terminológiai kérdés és egymás szinonimáiként használják a két fogalmat. A megkérdezett vállalatvezetők 36 százaléka mondta, hogy az AI és a ML jelentős szerepet játszik a vállalat digitális stratégiájában, és 45 százalékuk azt prognosztizálta, hogy az új technológiák a következő 3 évben továbbra is meghatározó szerepet töltenek be vállalatuknál.

Czibók Zoltán, a DXC Technology Hungary ügyvezetője a kutatás eredményeivel kapcsolatban megjegyezte, hogy a digitális stratégia kialakítása nem csak az IT hanem a teljes szervezet ügye. Olyan üzleti stratégiának kell lennie, ami a digitális világ lehetőségein ül és abból táplálkozik. Így a digitális stratégia az üzleti stratégia szerves része kell legyen.  Ezen túl a kultúraváltás szerepére hívta fel a figyelmet, hiszen ez gyakran hosszú évekig tartó a szervezet teljes egészét érintő folyamat. Ennek kialakítása során, nem csak a szervezetbe frissen belépettekre, illetve a már digitálisan érzékeny kollégákra, hanem a még partvonalon mozgókra is figyelni kell. A szervezet egészét kell a helyes irányba terelni.

Erre rímel, hogy bár szinte minden megkérdezett arról számolt be, hogy a digitalizáció kiemelt feladatot jelent a vállalata számára 2019-ben, a válaszadók szerint több akadálya is van a digitális stratégia bevezetésének. Legfőbb problémaként a biztonsági szempontokat és a hiányzó erőforrásokat jelölték meg. Minden harmadik válaszadó a megfelelő digitális készségekkel rendelkező munkavállalók hiányát jelölte meg fő akadályként. Való igaz, hogy az új technológiák bevezetéséhez és alkalmazásához magasan képzett munkavállalókra van szükség, akiknek a digitalizáció a kisujjában van, azaz naprakész digitális tudással és készségekkel rendelkeznek ahhoz, hogy előremozdítsák a vállalat digitális átalakulását és az technológiai megoldások adaptálását a teljes szervezetben.

Magyarország háromdimenzióban
A HERE Technologies áprilistól térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejlettebb térképét biztosítsa. A helyalapú felhőszolgáltatásokat kínáló cég utcaszinten gyűjti össze a panorámaképeket.
A mesterséges intelligencia éhen hal adatok nélkül
A Dmlab üzleti reggelijén olyan logisztikai vezetők mutatták be legtanulságosabb tapasztalataikat, akik már adatalapú döntésekkel optimalizálják cégük működését.
Telt házas rendezvényt zárt az Electrosub
Az elektronikai ipar legjelentősebb hazai üzleti és szakmai eseményén 97 kiállító vett részt 12 országból, 1300 négyzetméteren. Az eseményt kísérő konferencián 42 előadás hangzott el, a neves hazai és külföldi előadásokat illetve a kiállítást közel 1500 látogató tekintette meg.
Szimulációt minden mérnök asztalára!
Az ANSYS 2018 tavaszán piacra bocsátott Discovery tervezői szoftvercsalád egy éves pályafutása alatt már eddig is falakat döntött le, és ez a folyamat nem látszik lassulni.
A jövő mérnökei Solid Edge szoftvert használnak
Legalábbis idén áprilisban Nógrádban azon a versenyen, ahol a Siemens PLM megoldásait forgalmazó graphIT Kft. a Salgótarjáni Szakképzési Centrummal karöltve már második alkalommal keresi az év legjobb Solid Edge diák tervezőjét.