Az autó megy a sofőrhöz
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek rendszerének piaci bevezetése már a következő évtized elején.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani. A két vállalat között most aláírt megállapodással létrejövő fejlesztési szövetség célja, hogy a következő évtized elejére utcai valósággá váljanak a teljesen automatizált (SAE 4. szint) és vezető nélküli (SAE 5. szint) járművek.

A szövetség közösen fejleszt majd szoftvereket és algoritmusokat egy önvezető rendszerhez. A projekt a világ vezető prémium autógyártója, a Daimler átfogó járműipari szakértelmét ötvözi a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch rendszer- és hardverismereteivel. Az így keletkező szinergiák segítik, hogy ez a technológia mielőbb gyártásra kész állapotba kerüljön.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani (Forrás: Bosch)

 
A teljesen automatizált, vezető nélküli városi járművekhez készített rendszerrel a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városi forgalmat, fokozni az utak biztonságát és egy fontos építőkockát adni a jövő forgalmához. A technológia – többek között – vonzóbbá teszi majd az autómegosztást. Lehetővé teszi az autóban eltöltött idő optimális kihasználását, valamint új mobilitási lehetőségeket nyit meg a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt.
 
A projekt fő célkitűzése egy gyártásra kész önvezető rendszer létrehozása, amelynek segítségével teljesen automatizálttá válhat a városok járműforgalma. A lényeg, hogy az autó menjen a sofőrhöz, és ne fordítva. Egy előre meghatározott városi területen belül az emberek okostelefonjukkal kényelmesen rendelhetnek autómegosztást vagy automata városi taxit, amely értük jön és elviszi őket a kívánt helyre.
Zöld, fenntartható és ilyet még nem láttál
A Magyarországi Svéd Kereskedelmi Testület 2018-as Gran Prize Interdiszciplináris Innovatív díját a hulladékvizek halogénmentesítésére fejlesztett technológia és egy páratlan tetőhűtési megoldás kapta.
Sok az adat, kevés az ember
Az IBM kutatása szerint naponta összesen 2,5 trillió byte adatot generálunk. Az IoT eszközök térnyerésének köszönhetően ez a szám folyamatosan növekszik, amire elsősorban az információtömeget kezelő adatközpontoknak kell felkészülniük.
A robotika jövője
Az embereket megosztja a kérdés, milyen lesz a jövő, ha a robotok megjelennek a mindennapi életben. Míg egyesek a robotokra humanoid lényekként tekintenek, amik majd elveszik tőlünk a munkahelyeket, sokakat lenyűgöznek, és a jövőt a robotokkal képzelik el.
Mobil robotok minden iparágban
Előbb-utóbb szinte minden iparágban megjelennek a mobil, illetve az együttműködő robotok, amelyek már nem csupán a versenyképesség növelésének eszközei, hanem a túlélés zálogai.
Egy kártevő különös története
Korábban már sok szó esett a WannaCryptor kártevőről, azonban sokan azóta is lebecsülik az ezzel kapcsolatos veszélyeket, és nem tettek meg mindent a hatékony megelőzés érdekeben.