Az autó megy a sofőrhöz
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek rendszerének piaci bevezetése már a következő évtized elején.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani. A két vállalat között most aláírt megállapodással létrejövő fejlesztési szövetség célja, hogy a következő évtized elejére utcai valósággá váljanak a teljesen automatizált (SAE 4. szint) és vezető nélküli (SAE 5. szint) járművek.

A szövetség közösen fejleszt majd szoftvereket és algoritmusokat egy önvezető rendszerhez. A projekt a világ vezető prémium autógyártója, a Daimler átfogó járműipari szakértelmét ötvözi a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch rendszer- és hardverismereteivel. Az így keletkező szinergiák segítik, hogy ez a technológia mielőbb gyártásra kész állapotba kerüljön.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani (Forrás: Bosch)

 
A teljesen automatizált, vezető nélküli városi járművekhez készített rendszerrel a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városi forgalmat, fokozni az utak biztonságát és egy fontos építőkockát adni a jövő forgalmához. A technológia – többek között – vonzóbbá teszi majd az autómegosztást. Lehetővé teszi az autóban eltöltött idő optimális kihasználását, valamint új mobilitási lehetőségeket nyit meg a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt.
 
A projekt fő célkitűzése egy gyártásra kész önvezető rendszer létrehozása, amelynek segítségével teljesen automatizálttá válhat a városok járműforgalma. A lényeg, hogy az autó menjen a sofőrhöz, és ne fordítva. Egy előre meghatározott városi területen belül az emberek okostelefonjukkal kényelmesen rendelhetnek autómegosztást vagy automata városi taxit, amely értük jön és elviszi őket a kívánt helyre.
Az 5G-vel az ipar is jól jár
Várhatóan 2020-ra beindulhatnak az első kereskedelmi 5G hálózatok, az ötödik generációs mobilhálózatok kutatás-fejlesztési, szabványosítási, és kivitelezési folyamata jóval rövidebb időt vesz igénybe, mint a 3G vagy a 4G bevezetése.
Kulcstechnológia a dolgok internetéhez
A Bosch egymilliárd eurós beruházással új, 700 munkatársat foglalkoztató félvezető-gyártó egységet épít Drezdában. Az üzem a Bosch több mint 130 éves történetének legnagyobb önálló beruházása.
Újabb fázisához érkezett a hazai Siemens bővítése
Új típusú gázturbina-lapátok gyártását kezdi meg Magyarországon a Siemens, amelynek érdekében további, legalább 150, magasan képzett szakembert tervez felvenni budapesti Power and Gas üzemébe.
Az okosvárosok biztonságossá tétele
Néhány hónappal ezelőtt a dallasi riasztórendszer felett vették át az uralmat ismeretlen hackerek, és megszólaltatták a 156 vészjelző szirénát, amelyeket elvileg csak vészhelyzetben használnának a lakosság figyelmének felhívására.
Az első kapavágásra készülnek Pakson
Tendereket ír ki idén az ASZE orosz cégcsoport, hogy az építők a terepen a jövő év elején megkezdhessék a Paks II projekt előkészítését - jelentette ki Valerij Limarenko, a paksi erőművet bővítő orosz fővállalkozó cégcsoport elnöke az Atomexpo 2017 nemzetközi fórumon.