Az autó megy a sofőrhöz
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek rendszerének piaci bevezetése már a következő évtized elején.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani. A két vállalat között most aláírt megállapodással létrejövő fejlesztési szövetség célja, hogy a következő évtized elejére utcai valósággá váljanak a teljesen automatizált (SAE 4. szint) és vezető nélküli (SAE 5. szint) járművek.

A szövetség közösen fejleszt majd szoftvereket és algoritmusokat egy önvezető rendszerhez. A projekt a világ vezető prémium autógyártója, a Daimler átfogó járműipari szakértelmét ötvözi a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch rendszer- és hardverismereteivel. Az így keletkező szinergiák segítik, hogy ez a technológia mielőbb gyártásra kész állapotba kerüljön.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani (Forrás: Bosch)

 
A teljesen automatizált, vezető nélküli városi járművekhez készített rendszerrel a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városi forgalmat, fokozni az utak biztonságát és egy fontos építőkockát adni a jövő forgalmához. A technológia – többek között – vonzóbbá teszi majd az autómegosztást. Lehetővé teszi az autóban eltöltött idő optimális kihasználását, valamint új mobilitási lehetőségeket nyit meg a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt.
 
A projekt fő célkitűzése egy gyártásra kész önvezető rendszer létrehozása, amelynek segítségével teljesen automatizálttá válhat a városok járműforgalma. A lényeg, hogy az autó menjen a sofőrhöz, és ne fordítva. Egy előre meghatározott városi területen belül az emberek okostelefonjukkal kényelmesen rendelhetnek autómegosztást vagy automata városi taxit, amely értük jön és elviszi őket a kívánt helyre.
Az ipari digitalizáció trendjeiről
Az MTA SZTAKI október 10-én első alkalommal rendezte meg INDIGO elnevezésű ipari digitalizációs szakmai napját. A rendezvényen közel kétszázan - vállalati, termelési és logisztikai vezetők - kaptak betekintést az ipar 4.0 legfontosabb trendjeibe.
Matematikai eljárások az iparnak
Ipari matematikai tudományos projektet valósít meg csaknem 1,4 milliárd forint költséggel 2020-ig a győri Széchenyi István Egyetem mint konzorciumvezető a Debreceni Egyetemmel és a Szegedi Tudományegyetemmel közösen.
Iparági partnerség az egyedi igények szolgálatában
A kiskőrösi Eckerle Industrie célgép gyártó egység és az egri Aventics Hungary pneumatika üzem sikeres kooperációja számos közös részvételű szakmai rendezvényben, fejlesztésben, egyetemi projektekben, valamint egy évtizednyi eredményes munkában mutatkozik meg.
GNSS vevő egységek az Endrich kínálatában
A globális helymeghatározás egyre megszokottabbá válik a mindennapjainkban a közlekedés területén, az autók gyári GPS vevőkkel rendelhetők, az elektronikai boltok kínálatában pedig számtalan konfigurációban elérhetők ezek az eszközök különféle feladatokra.
Menjek vagy maradjak?
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint.