Az autó megy a sofőrhöz
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek rendszerének piaci bevezetése már a következő évtized elején.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani. A két vállalat között most aláírt megállapodással létrejövő fejlesztési szövetség célja, hogy a következő évtized elejére utcai valósággá váljanak a teljesen automatizált (SAE 4. szint) és vezető nélküli (SAE 5. szint) járművek.

A szövetség közösen fejleszt majd szoftvereket és algoritmusokat egy önvezető rendszerhez. A projekt a világ vezető prémium autógyártója, a Daimler átfogó járműipari szakértelmét ötvözi a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch rendszer- és hardverismereteivel. Az így keletkező szinergiák segítik, hogy ez a technológia mielőbb gyártásra kész állapotba kerüljön.

 

A Bosch és a Daimler együttműködése a teljesen automatizált, vezető nélküli járművek fejlesztését kívánja előmozdítani (Forrás: Bosch)

 
A teljesen automatizált, vezető nélküli városi járművekhez készített rendszerrel a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városi forgalmat, fokozni az utak biztonságát és egy fontos építőkockát adni a jövő forgalmához. A technológia – többek között – vonzóbbá teszi majd az autómegosztást. Lehetővé teszi az autóban eltöltött idő optimális kihasználását, valamint új mobilitási lehetőségeket nyit meg a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt.
 
A projekt fő célkitűzése egy gyártásra kész önvezető rendszer létrehozása, amelynek segítségével teljesen automatizálttá válhat a városok járműforgalma. A lényeg, hogy az autó menjen a sofőrhöz, és ne fordítva. Egy előre meghatározott városi területen belül az emberek okostelefonjukkal kényelmesen rendelhetnek autómegosztást vagy automata városi taxit, amely értük jön és elviszi őket a kívánt helyre.
Tovább ütik a Huaweit
Először tavaly év végén a Wall Street Journal írt arról, hogy amerikai illetékesek szerint a kínai mobil távközlési cég hálózati berendezései nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek az Egyesült Államok és szövetségesei számára.
Ipar 4.0 és IoT kompatibilis integrált adathálózatok
A Siemens és a Hewlett Packard társaságcsoporthoz tartozó Aruba stratégiai partnerségre lépett az üzemeltetés- (OT) és információs technológia (IT) területek összekapcsolása érdekében.
Az okosautóval az a baj, hogy okos
Mindössze a válaszadók negyede használna önvezető autót, ennek oka pedig, hogy elsősorban az okosfunkciók aggasztják a magyar felhasználókat.
Mennyire féltsük adatainkat?
Elgondolkodtató eredményre jutott az a 2018 decemberében készült kutatás, amely a közösségi médiumok felhasználóinak biztonságérzetét vizsgálta.
Eszköz- és folyamatadatok integrálása zökkenőmentesen
Maximális biztonság és egyszerű kezelhetőség: Pepperl+Fuchs LB Profinet Gateway az LB távoli I/O rendszereket a Profinet protokoll világával kapcsolja össze.