Az Audi új dízelmotor sorozatgyártását kezdi Győrben
A mild-hibrid technológia alkalmazása során az indítógenerátornak, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökken az autók károsanyag-kibocsátása.

 

Az Audi Hungaria növelte motorgyártása termékkínálatát: a vállalatnál elindult egy újfejlesztésű dízelmotor sorozatgyártása mild-hibrid technológiával, amely a károsanyag-kibocsátást a korábbi motorgenerációkhoz képest segíti jelentősen csökkenti. Az újfejlesztésű dízelmotor a 12 voltos indítógenerátor, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

A 2.0 TDI motor kisebb súlyával is kitűnik, amely a korábbi öntvény motorblokk helyére lépő alumínium forgattyúsháznak köszönhető. A dugattyúgyűrűk, a főtengely és a hengerfej is újfejlesztésűek, a megmozgatott tömeg és a súrlódás csökkentése céljából. A háromkörös hűtés – egy kör a motorblokk, kettő a hengerfej hűtéséről gondoskodik – minden vezetési szituációban ideális hűtőfolyadék-áramlást tesz lehetővé.

 

 

Az új kialakítású turbófeltöltőben egy gyors, elektromos motor vezérli  a változtatható lapát-geometriát (VTG – Variable Turbo Geometry). A szintén új, közös nyomócsöves (Common Rail) befecskendező-rendszer 2 200 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot az égéstérbe. A vállalat az új négyhengeres motorok gyártásához 6 ezer négyzetméteren egy új gyártósort helyezett üzembe, ahol műszakonként 500 motor készül. A négyhengeres dízelmotorok alumíniumblokkjai a jövőben más konszern-telephelyek számára is Győrben készülnek majd.

Az új gyártóterületen közel száz munkatárs dolgozik. A gyártósor felépítésénél az Audi Hungaria nagy hangsúlyt fektetett az ergonómiára. A munkahelyeket a Motion Capture ruha (mozdulatelemző rendszer) segítségével elemezték, és ennek megfelelően alakították ki. Egy teljesen automatizált logisztikai rendszer látja el a termelést a szükséges alkatrészekkel. Huszonkét automata szállítóberendezés közlekedik mintegy száz előre beprogramozott útvonalon, és műszakonként több mint száz kilométert tesznek meg.

Alanyi jogon járó ösztöndíjat adna a gyáriparosok szövetsége
Új javaslattal állt elő a hazai szakképzés megújítására a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége. A német duális szakképzés 2030-ig tartó, megújított rendszerét tekintették irányadónak a több mint két évig tartó munka során.
Tűt a szénakazalban – RTLS megoldással
Az elmúlt években már nélkülözhetetlenné vált a logisztika minden ágában a logisztikai egységek (dobozok, ládák, raklapok stb.) vonalkódos vagy RFID azonosítókkal való ellátása és az azonosítók használatával az ellátási láncban való folyamatos követésük.
Sebezhető adatokból áll emberi énünk
Informatikai biztonságról ma már egyre szélesebb körben beszélünk - egészen a gyermekeinket és a családunkat fenyegető veszélyektől a social media profilunk adataival való visszaélésen át a vállalati információk megóvásáig.
Soha ennyi és ilyen öreg autó nem volt a magyar utakon
A Bosch megbízásából a Medián ismét elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati szokásait feltérképező felmérését.
Kevesen látják vállalkozásukat technológiai úttörőnek
A kis-és középvállalatok üzleti potenciáljának felmérésére országos reprezentatív kutatást készített az UniCredit Bank az Inspira Research segítségével az 51-1500 millió Ft éves árbevétellel rendelkező cégek körében.