Átadták a Knorr-Bremse budapesti vasúti Szerviz Központját
A 2,5 milliárd forint értékben 4 500 négyzetméteren megvalósult fejlesztésnek köszönhetően több mint 100 partnert szolgálhatnak ki komplex felújítási projektek keretében a magyar szakemberek Európa számos országában.

 

Huszonöt évvel ezelőtt, 1996 nyarán kezdte meg működését a több mint 30 országban jelen lévő, mintegy 27 ezer főnek munkát adó Knorr-Bremse konszern magyarországi telephelye, a Knorr-Bremse Budapest. A vállalatcsoport legjelentősebb vasúti központjában ma már két telephelyen, 55 ezer négyzetméteren, közel kétezren dolgoznak fékmechanikai, –vezérlési és levegőellátási rendszerek fejlesztésén, gyártásán és szervizelésén.

A most átadott, összesen 2,5 milliárd forint saját forrásból létrehozott Szerviz Központ épület és telephely infrastruktúra, valamint technológia fejlesztést is magába foglal. A beruházással a vállalat szerviz kompetenciáinak köre is tovább bővült a pneumatikus fékvezérlés és levegőellátás funkciókkal.

„A fejlesztésnek köszönhetően a jövőben komplex felújítási projekteket valósíthatunk meg versenyképes átfutási idővel, az elvárt, magas szintű minőségben. Az új központból – a társgyárakon keresztül – több mint 100 partnert szolgálunk majd ki Európa számos országában, beleértve kiemelten Angliát, Ausztriát, Lengyelországot, Németországot, Olaszországot, Svájcot és természetesen Magyarországot is, sőt Ázsia egyes területeit is.” – beszélt a beruházás jelentőségéről Veres László, a Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója.

 

Veres László, a Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója

 

Az új felújítási központ stratégiai szerepet tölt be Magyarország kötöttpályás közlekedésének fejlesztésében és üzembiztos működtetésében, olyan hazai cégek együttműködő partnereként, mint a Dunakeszi Járműjavító, a Stadler Magyarország, a MÁV-Start Zrt., a GySEV Zrt., a TS-Hungária vagy a Grampet Debreceni Vagongyár. A Szerviz Központ hazai partnerei új kompetenciákat sajátíthatnak el, és egyben külpiaci lehetőségek is megnyílnak számukra, hozzájárulva Magyarország exporttevékenységéhez.

A magyar mérnöki szakértelemre építenek

Az új központban zajlik majd az orosz, német, svájci és olasz államvasutak járműfékrendszereinek, valamint a lengyel Alstom szerelvények felújítása. Mindezen túl a Stadler gyártmányok teljes európai hálózatában biztosítja a fékrendszer felújítási háttérkapacitást.

A Knorr-Bremse és a magyar partnervállalatai hazai és regionális üzleti jelenléte szempontjából is mérföldkőnek számító beruházás épít a magyar mérnöki szakértelemre és a vállalat K+F tudására egyaránt. A Knorr-Bremse Budapest a világjárvány okozta megtorpanás közepette is növekedő pályán maradt, köszönhetően a kedvező hazai gazdasági környezetnek és a stabil üzletpolitikának. A fejlesztéssel 55 új munkahely jön létre közvetlenül a Szerviz Központban és jóval több pedig a vállalat partnereinél, ügyfeleinél kínál lehetőséget.

 

 

A Knorr-Bremse vezető szerepe a vasúti berendezések fejlesztése és gyártása terén a jövőben még hangsúlyosabbá válik, mivel a klímaváltozás és a fenntarthatósági szempontok kikövetelik a környezetbarát közlekedési és szállítási megoldások előtérbe helyezését. Vasútipari innovátorként a Knorr-Bremse nem kizárólag vezető technológiák fejlesztésén dolgozik, hanem működő egységeinek fenntartható, hosszútávú működtetését és karbantartását egyaránt fontos feladatának tartja.

A Knorr-Bremse Budapestnél fejlesztett és gyártott új fékrendszereket a világ több mint száz országában futó járművekben használják: nagysebességű vasúti járművekben, személy- és tehervonatokban, villamosokban, metrószerelvényekben. A soroksári gyárban készülnek például a japán szuperexpressz, a Shinkanzen fékjei. Szintén itteni fékekkel szerelik fel a Magyarországon is közlekedő FLIRT vonatokat és CAF villamosokat, de a gyár termékeit ugyanúgy megtaláljuk Szibériában, mint Nigériában, a hongkongi vagy a londoni metró szerelvényein, ahogyan a sok kilométereken át kanyargó amerikai tehervonatokon is.

Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
A világ lakosságának 40 százaléka tengerparti településeken él. Számukra az amerikai Regent innovatív elektromos siklói elsőként kínálnak majd biztonságos, olcsó, nagy sebességű és kibocsátásmentes mobilitási megoldást.
A vállalatok jelentős részénél hiányzik az adatstratégia
Át kell gondolni az adatmenedzsment stratégiát, hogy profitáljunk az elmúlt évek digitális befektetéseiből – hívja fel a figyelmet „The Data Imperative” felmérésében a KMPG.
Adatvezérelt működés az iparban
Az adat teremti meg a kommunikációt nemcsak a gépek, hanem az emberek és a gépek között is.
Biztonságos felhőalapú adatmegosztás
Az Európai Unió adatvédelmi irányelveivel összhangban létrehozott, biztonságos és átlátható adatmegosztást lehetővé tevő digitális ökoszisztémához, a Gaia-X-hez a SZTAKI révén Magyarország is csatlakozott április végén.
Virtuális magánhálózatok védelme
Alaposan megfizethetünk a digitális világban a másokkal megosztott privát adatainkért: a magánéletünk lehet az ára.