Ami a sorozatgyártás befejezése után indul
Az Audi Hungariánál megkezdődött az eredetialkatrész-motorok gyártása: a vállalat logisztikai központjában 8000 négyzetméteren alakították ki a motorgyártás új területét, amelynek célja, hogy az adott motor sorozatgyártásának befejezését követően további 15 évig biztosítsa a vevők ellátását.

 

– Az Audi Hungaria, a világ legnagyobb motorgyártójaként immár nem csak az aktuális motorpalettán szereplő erőforrásokat gyártja, hanem az úgynevezett eredetialkatrész-motorokat is – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Új tevékenységünk során munkatársaink meglévő szaktudására támaszkodunk és innovatív technológiákat is alkalmazunk a gyártásban. Ennek köszönhetően biztosítjuk motorjaink legmagasabb minőségét a sorozatgyártás befejezése után is.

Az eredetialkatrész-gyártás újdonsága, hogy egy motort egy munkatárs épít az első csavartól az utolsóig. A munkatársaknak különleges képzettségre és nagy tapasztalatra van szükségük, hiszen a számos motorváltozat mindegyikét fel kell tudniuk építeni. Az Audi Hungaria a magas komplexitás és a technikai kihívások miatt innovatív megoldásokat alkalmaz az új gyártóterületen: a munkatársakat egy komplex program képernyőn keresztül támogatja az összeszerelés teljes folyamatában.

„Okos” megoldás továbbá, hogy a termelési adatokat egy adatfelhőben tárolják, ami biztosítja, hogy a motorokról az összes információ elérhető legyen valamennyi munkaállomáson. Újdonságok, mint az ultrahang által vezérelt csavarozásiasszisztens-rendszer, továbbá az alkatrészek egy kocsira történő előkomissiózása, azaz összeválogatása, támogatják a munkatársakat a legkülönbözőbb motorok gyártásánál.

Az eredetialkatrész-gyártás során maximális rugalmasságra van szükség a darabszámok és a motorváltozatok terén egyaránt, természetesen a legmagasabb minőség biztosítása mellett, hiszen az eredeti-alkatrész motorok egyedi megrendelési számait nem lehet előre látni, így tervezni sem. Az új területen a jövőben több mint száz különböző típusú V6, V8 és V10 Otto-motort készítenek – eredeti prémiumminőségben világszerte az Audi-vevők számára.

Digitális megoldások nagyfeszültségű alállomásokhoz
A Siemens új PLC rendszere a nagyfeszültségű vonalakat használja alállomások közötti kommunikációs csatornaként oly módon, hogy a légvezetékek feszültségének frekvenciájára modulálja a továbbítani kívánt információt.
A csodafegyver maga a felkészült értékesítő
A Lapp Hungária Kft. szervezeti átalakulásáról és annak kívülről is látható eredményeiről Mayer Károly, a vállalat magyarországi értékesítési irodavezetője beszélt a Jövő Gyárának.
Az ipari digitalizáció trendjeiről
Az MTA SZTAKI október 10-én első alkalommal rendezte meg INDIGO elnevezésű ipari digitalizációs szakmai napját. A rendezvényen közel kétszázan - vállalati, termelési és logisztikai vezetők - kaptak betekintést az ipar 4.0 legfontosabb trendjeibe.
Matematikai eljárások az iparnak
Ipari matematikai tudományos projektet valósít meg csaknem 1,4 milliárd forint költséggel 2020-ig a győri Széchenyi István Egyetem mint konzorciumvezető a Debreceni Egyetemmel és a Szegedi Tudományegyetemmel közösen.
Iparági partnerség az egyedi igények szolgálatában
A kiskőrösi Eckerle Industrie célgép gyártó egység és az egri Aventics Hungary pneumatika üzem sikeres kooperációja számos közös részvételű szakmai rendezvényben, fejlesztésben, egyetemi projektekben, valamint egy évtizednyi eredményes munkában mutatkozik meg.