Ablak a digitális világra
A Budapesti Vásárközpontban május 9-12. között megrendezett Mach-Tech szakkiállításon a legtöbb kiállító nem csupán eszközkínálatában, hanem standjának arculatában is hangsúlyozta elköteleződését a negyedik ipari forradalom és a digitális jövő iránt.

 

Az idei program középpontjában a digitalizáció valamint az ipar 4.0-hoz kapcsolódó megoldások bemutatása állt. A kiállítást felkereső közel 17 ezer érdeklődő szakember első kézből szerezhetett információt egyebek mellett a robotgyártók, az elektronikai vállalatok és különösen nagy számban a szerszámgépes cégek legújabb megoldásairól, a jövő technológiai irányairól, a gyártás és az informatika egyre szorosabb együttműködéséről.

Szinte minden standon az újdonságok között szerepeltek a különböző online megoldások: a prediktív karbantartást támogató applikációktól kezdve a bonyolult, webes termelésütemezési rendszerekig számos digitális megoldást próbálhattak ki a kiállítást felkereső látogatók. És persze e kínálathoz társult az egyre bővülő ipari-informatikai eszközök – tabletek, mérnöki feladatok ellátására is alkalmas laptopok, ipari környezetben használatos robusztus mobiltelefonok – széles választéka is.

Az olajos hordótól az ipar 4.0-ig

A legtöbb kiállító nem csupán eszközkínálatában, hanem standjának arculatában is hangsúlyozta elköteleződését a negyedik ipari forradalom és a digitális jövő iránt, lépten-nyomon interaktív eszközök, monitorok csábították a látogatókat egy-egy alkalmazás kipróbálására. De akadt olyan cég is, amely a hideg, kiszámított high-tech világtól eltérően a rozsdás, olajos, lepusztult üzemeket idéző standot épített.

– Az idei Mach-Tech szakkiállítás az ipar 4.0 tematikája köré épült, ezért – kissé formabontó módon – úgy gondoltuk, hogy egy idejét múlt gyárépületet megjelenítve tudjuk felhívni a figyelmet arra, hogy milyen hátrányt jelent egy cég életében, ha nem tart lépést a digitális átalakulással – mondta Bordás Áron, a graphIT Kft. marketing referense.

 

 

– A standon csupán egyetlen monitort – akár egy ablakot – használtunk: ezen keresztül betekintést kínáltunk a standunkat felkereső szakembereknek az előttük álló digitális világba. Megmutattuk, hogy a Siemens PLM hazai partnereként milyen megoldásokat tudunk adni ahhoz, hogy a vállalatok ne csupán technológiai folyamataikat, hanem üzleti döntéseiket is hatékonyan tudják menedzselni. Vagyis ezen a virtuális ablakon kitekintve láthatták az érdeklődők, hogy milyen az a digitális vállalkozás, amely a Siemens és a graphIT megoldásait alkalmazza. Az elmúlt napok érdeklődése alapján egyértelműen megállapíthatjuk, hogy “az üzenet átment”, a látogatók értékelték az újszerű megjelenést – hangsúlyozta a marketing szakember.

Válaszok az ipar 4.0 kihívásaira

– A különleges marketingkommunikációs felületen kívül több fontos termékbejelentés is a graphIT Kft-re irányította a figyelmet az elmúlt napokban – mondta Fehér Tamás, a cég értékesítési vezetője. – Természetesen hasonló támogatásra számíthatnak a Solid Edge felhasználók is. Rendelkezésükre áll egy 45 napos próbaverzió, és további ingyenes letöltési lehetőségeket is igénybe vehetnek. Készülünk egy “Tippek & trükkök” ötletgyűjteménnyel, rövid, az alkalmazást segítő videókkal, amelyek a graphIT YouTube csatornáján érhetők el – sorolta a Solid Edge felhasználók lehetőségeit Bordás Áron.

– Megjelent a Solid Edge legújabb, ST10-es verziója és az NX 11 is, így akik érvényes szoftverkövetéssel rendelkeznek, hamarosan már használhatják is az újdonságokat. Dolgozhatnak NX-ben például a digitális gyártáshoz, a szimulációhoz, a konvergens modellezéshez vagy a CAD-es tervezéshez kapcsolódó eszközökkel, és egy 30 napos próbaverzió erejéig tesztelhetik az NX CAM-es verzióját, gyakorlati példákon keresztül. Ez utóbbi kizárólag a graphIT-nál magyar nyelven is elérhető. Indítottunk a Facebook-on egy nyilvános támogatói oldalt is, itt rövid videók segítségével mutatjuk be az egyes megoldásokat és terméktámogatásra is lehetőséget biztosítunk. A termékújdonságok között kell megemlíteni egy új Siemens-brand, a Simcenter megalakulását. Ide csoportosították az NX végeselemes megoldásait, illetve egyéb, az elmúlt évek akvizíciója során a Siemens-hez került szimulációs és hibrid technológiai megoldásokat. Persze érdemes kivárni az őszi Perspektíva rendezvényünket, ahol részletesen is szólunk az új megoldásokról – hívta fel a figyelmet Fehér Tamás.

– Az újdonságok megjelenése persze alkalmat ad arra is, hogy számba vegyük az elért eredményeket, illetve meghatározzuk az előttünk álló feladatokat. Bevételeink alapján a tavalyi évünk az előzetes tervekhez képest is jól alakult, több új iparágba eljutottunk. Üzleti tevékenységünk meghatározó részét továbbra is az NX jelenti. Értékesítés szempontjából megmaradtak a tradicionális szegmensek: megmunkálás, szerszámtervezés stb. Tovább bővült az autóiparhoz kapcsolódó ügyfélkörünk, illetve egyre több az ipari k+f szegmensből, az új technológiák fejlesztésének területéről érkező felhasználó. Kiemelkedő szaktudással rendelkező szakembergárdánknak köszönhetően partnereink úgy tekintenek a graphIT Kft.-re, mint a szakterület meghatározó PLM-tudásbázisára – összegezte az eredményeket Fehér Tamás kereskedelmi vezető.

Alanyi jogon járó ösztöndíjat adna a gyáriparosok szövetsége
Új javaslattal állt elő a hazai szakképzés megújítására a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége. A német duális szakképzés 2030-ig tartó, megújított rendszerét tekintették irányadónak a több mint két évig tartó munka során.
Tűt a szénakazalban – RTLS megoldással
Az elmúlt években már nélkülözhetetlenné vált a logisztika minden ágában a logisztikai egységek (dobozok, ládák, raklapok stb.) vonalkódos vagy RFID azonosítókkal való ellátása és az azonosítók használatával az ellátási láncban való folyamatos követésük.
Sebezhető adatokból áll emberi énünk
Informatikai biztonságról ma már egyre szélesebb körben beszélünk - egészen a gyermekeinket és a családunkat fenyegető veszélyektől a social media profilunk adataival való visszaélésen át a vállalati információk megóvásáig.
Soha ennyi és ilyen öreg autó nem volt a magyar utakon
A Bosch megbízásából a Medián ismét elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati szokásait feltérképező felmérését.
Kevesen látják vállalkozásukat technológiai úttörőnek
A kis-és középvállalatok üzleti potenciáljának felmérésére országos reprezentatív kutatást készített az UniCredit Bank az Inspira Research segítségével az 51-1500 millió Ft éves árbevétellel rendelkező cégek körében.