A Porsche sztori
A világ egyik legkedveltebb autómárkája a Porsche, amelynek történetében több mérföldkő is kötődik a Bosch termékeihez. Cikkünkből kiderül, hogyan kapcsolódik egymáshoz a két nagy múltú vállalat.

 

A történet 1875. szeptember 3-án kezdődött, amikor Robert Boschhoz hasonlóan egy korszakos zseni született meg. Ez a dátum ugyanis olyasvalaki születésének napja, aki nélkül az autóipar minden bizonnyal egészen más mederbe terelődött volna. A két mérnök között sok a hasonlóság, mindketten úttörők voltak a maguk módján. Ferdinand Porsche első automobilját huszonhárom évesen 1898-ban, a Lohner Császári és Királyi Hintóvállalatnál készítette el. A „villanyhintó” két első kerekében villanymotorok kaptak helyet, és nagyjából 50 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel.

Nem sokkal később Porsche megépítette a „Mixte” névre hallgató hajtásláncot. Ezzel korát messze megelőzve megalkotta a mai hibridek ősét, hiszen a Lohner-Porsche benzinmotorral állította elő az elektromos hajtás működtetéséhez szükséges energiát. Ez a megoldás került a híres Semper Vivusba.

Porsche később dolgozott a Mercedes-Benznek is, ahol többek közt olyan legendás versenyautókat fejlesztett, mint az SSK. 1930-ban aztán úgy döntött, hogy saját céget alapít, hiszen így függetlenné válhatott és tervezői zsenialitását több megrendelő szolgálatába állíthatta. Vállalkozását Dr. Ing. h.c.F. Porsche GmbH – Konstruktion und Beratung für Motoren und Fahrzeugbau (Motor- és Járműfejlesztő és -tanácsadó Iroda) néven 1931. április 25-én jegyezték be.

 

 

Ebben a vállalkozásban már a fia, Ferdinand „Ferry” Anton Ernst is szerepet vállalt, aki éppen a Robert Bosch AG kötelékében szerzett tapasztalatokat. Külön érdekesség, hogy a már önálló Porsche márka első saját néven forgalmazott autóját, a 356-ot már Ferry Porsche tervezte.

Miközben a 356 egyre népszerűbb lett a vásárlók körében, megérkezett a családi vállalkozásba Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche is. Butzi édesapjához hasonlóan a Robert Bosch GmbH munkatársaként tevékenykedett, majd az Ulmi Formatervezési Főiskola hallgatójaként szélesítette látókörét az ipari formatervezés területén. Neki köszönhetjük egyébként az időközben legendává érett 911 típus formatervét.

Az 1963-ban bemutatott sportautó egyik érdekessége a sok közül, hogy ennek a típusnak a fényszóróiba szerelték a világon először a Bosch által kifejlesztett H1-es halogén izzót. Persze nem a kezdetektől, ugyanis a H1 izzókat 1966-ban mutatták be, míg a két izzószálas változat, a H4 néhány évvel később, 1971-ben mutatkozott be. A Porsche 911-hez először 1968-ban kínálták extra felszerelésként a Bosch halogén fényszóróit.

Ha érdekli a történet folytatása, kattintson a Boschblog.hu-ra.

Az 5G-vel az ipar is jól jár
Várhatóan 2020-ra beindulhatnak az első kereskedelmi 5G hálózatok, az ötödik generációs mobilhálózatok kutatás-fejlesztési, szabványosítási, és kivitelezési folyamata jóval rövidebb időt vesz igénybe, mint a 3G vagy a 4G bevezetése.
Kulcstechnológia a dolgok internetéhez
A Bosch egymilliárd eurós beruházással új, 700 munkatársat foglalkoztató félvezető-gyártó egységet épít Drezdában. Az üzem a Bosch több mint 130 éves történetének legnagyobb önálló beruházása.
Újabb fázisához érkezett a hazai Siemens bővítése
Új típusú gázturbina-lapátok gyártását kezdi meg Magyarországon a Siemens, amelynek érdekében további, legalább 150, magasan képzett szakembert tervez felvenni budapesti Power and Gas üzemébe.
Az okosvárosok biztonságossá tétele
Néhány hónappal ezelőtt a dallasi riasztórendszer felett vették át az uralmat ismeretlen hackerek, és megszólaltatták a 156 vészjelző szirénát, amelyeket elvileg csak vészhelyzetben használnának a lakosság figyelmének felhívására.
Az első kapavágásra készülnek Pakson
Tendereket ír ki idén az ASZE orosz cégcsoport, hogy az építők a terepen a jövő év elején megkezdhessék a Paks II projekt előkészítését - jelentette ki Valerij Limarenko, a paksi erőművet bővítő orosz fővállalkozó cégcsoport elnöke az Atomexpo 2017 nemzetközi fórumon.