A Porsche sztori
A világ egyik legkedveltebb autómárkája a Porsche, amelynek történetében több mérföldkő is kötődik a Bosch termékeihez. Cikkünkből kiderül, hogyan kapcsolódik egymáshoz a két nagy múltú vállalat.

 

A történet 1875. szeptember 3-án kezdődött, amikor Robert Boschhoz hasonlóan egy korszakos zseni született meg. Ez a dátum ugyanis olyasvalaki születésének napja, aki nélkül az autóipar minden bizonnyal egészen más mederbe terelődött volna. A két mérnök között sok a hasonlóság, mindketten úttörők voltak a maguk módján. Ferdinand Porsche első automobilját huszonhárom évesen 1898-ban, a Lohner Császári és Királyi Hintóvállalatnál készítette el. A „villanyhintó” két első kerekében villanymotorok kaptak helyet, és nagyjából 50 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel.

Nem sokkal később Porsche megépítette a „Mixte” névre hallgató hajtásláncot. Ezzel korát messze megelőzve megalkotta a mai hibridek ősét, hiszen a Lohner-Porsche benzinmotorral állította elő az elektromos hajtás működtetéséhez szükséges energiát. Ez a megoldás került a híres Semper Vivusba.

Porsche később dolgozott a Mercedes-Benznek is, ahol többek közt olyan legendás versenyautókat fejlesztett, mint az SSK. 1930-ban aztán úgy döntött, hogy saját céget alapít, hiszen így függetlenné válhatott és tervezői zsenialitását több megrendelő szolgálatába állíthatta. Vállalkozását Dr. Ing. h.c.F. Porsche GmbH – Konstruktion und Beratung für Motoren und Fahrzeugbau (Motor- és Járműfejlesztő és -tanácsadó Iroda) néven 1931. április 25-én jegyezték be.

 

 

Ebben a vállalkozásban már a fia, Ferdinand „Ferry” Anton Ernst is szerepet vállalt, aki éppen a Robert Bosch AG kötelékében szerzett tapasztalatokat. Külön érdekesség, hogy a már önálló Porsche márka első saját néven forgalmazott autóját, a 356-ot már Ferry Porsche tervezte.

Miközben a 356 egyre népszerűbb lett a vásárlók körében, megérkezett a családi vállalkozásba Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche is. Butzi édesapjához hasonlóan a Robert Bosch GmbH munkatársaként tevékenykedett, majd az Ulmi Formatervezési Főiskola hallgatójaként szélesítette látókörét az ipari formatervezés területén. Neki köszönhetjük egyébként az időközben legendává érett 911 típus formatervét.

Az 1963-ban bemutatott sportautó egyik érdekessége a sok közül, hogy ennek a típusnak a fényszóróiba szerelték a világon először a Bosch által kifejlesztett H1-es halogén izzót. Persze nem a kezdetektől, ugyanis a H1 izzókat 1966-ban mutatták be, míg a két izzószálas változat, a H4 néhány évvel később, 1971-ben mutatkozott be. A Porsche 911-hez először 1968-ban kínálták extra felszerelésként a Bosch halogén fényszóróit.

Ha érdekli a történet folytatása, kattintson a Boschblog.hu-ra.

Zöld, fenntartható és ilyet még nem láttál
A Magyarországi Svéd Kereskedelmi Testület 2018-as Gran Prize Interdiszciplináris Innovatív díját a hulladékvizek halogénmentesítésére fejlesztett technológia és egy páratlan tetőhűtési megoldás kapta.
Sok az adat, kevés az ember
Az IBM kutatása szerint naponta összesen 2,5 trillió byte adatot generálunk. Az IoT eszközök térnyerésének köszönhetően ez a szám folyamatosan növekszik, amire elsősorban az információtömeget kezelő adatközpontoknak kell felkészülniük.
A robotika jövője
Az embereket megosztja a kérdés, milyen lesz a jövő, ha a robotok megjelennek a mindennapi életben. Míg egyesek a robotokra humanoid lényekként tekintenek, amik majd elveszik tőlünk a munkahelyeket, sokakat lenyűgöznek, és a jövőt a robotokkal képzelik el.
Mobil robotok minden iparágban
Előbb-utóbb szinte minden iparágban megjelennek a mobil, illetve az együttműködő robotok, amelyek már nem csupán a versenyképesség növelésének eszközei, hanem a túlélés zálogai.
Egy kártevő különös története
Korábban már sok szó esett a WannaCryptor kártevőről, azonban sokan azóta is lebecsülik az ezzel kapcsolatos veszélyeket, és nem tettek meg mindent a hatékony megelőzés érdekeben.