A Porsche sztori
A világ egyik legkedveltebb autómárkája a Porsche, amelynek történetében több mérföldkő is kötődik a Bosch termékeihez. Cikkünkből kiderül, hogyan kapcsolódik egymáshoz a két nagy múltú vállalat.

 

A történet 1875. szeptember 3-án kezdődött, amikor Robert Boschhoz hasonlóan egy korszakos zseni született meg. Ez a dátum ugyanis olyasvalaki születésének napja, aki nélkül az autóipar minden bizonnyal egészen más mederbe terelődött volna. A két mérnök között sok a hasonlóság, mindketten úttörők voltak a maguk módján. Ferdinand Porsche első automobilját huszonhárom évesen 1898-ban, a Lohner Császári és Királyi Hintóvállalatnál készítette el. A „villanyhintó” két első kerekében villanymotorok kaptak helyet, és nagyjából 50 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel.

Nem sokkal később Porsche megépítette a „Mixte” névre hallgató hajtásláncot. Ezzel korát messze megelőzve megalkotta a mai hibridek ősét, hiszen a Lohner-Porsche benzinmotorral állította elő az elektromos hajtás működtetéséhez szükséges energiát. Ez a megoldás került a híres Semper Vivusba.

Porsche később dolgozott a Mercedes-Benznek is, ahol többek közt olyan legendás versenyautókat fejlesztett, mint az SSK. 1930-ban aztán úgy döntött, hogy saját céget alapít, hiszen így függetlenné válhatott és tervezői zsenialitását több megrendelő szolgálatába állíthatta. Vállalkozását Dr. Ing. h.c.F. Porsche GmbH – Konstruktion und Beratung für Motoren und Fahrzeugbau (Motor- és Járműfejlesztő és -tanácsadó Iroda) néven 1931. április 25-én jegyezték be.

 

 

Ebben a vállalkozásban már a fia, Ferdinand „Ferry” Anton Ernst is szerepet vállalt, aki éppen a Robert Bosch AG kötelékében szerzett tapasztalatokat. Külön érdekesség, hogy a már önálló Porsche márka első saját néven forgalmazott autóját, a 356-ot már Ferry Porsche tervezte.

Miközben a 356 egyre népszerűbb lett a vásárlók körében, megérkezett a családi vállalkozásba Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche is. Butzi édesapjához hasonlóan a Robert Bosch GmbH munkatársaként tevékenykedett, majd az Ulmi Formatervezési Főiskola hallgatójaként szélesítette látókörét az ipari formatervezés területén. Neki köszönhetjük egyébként az időközben legendává érett 911 típus formatervét.

Az 1963-ban bemutatott sportautó egyik érdekessége a sok közül, hogy ennek a típusnak a fényszóróiba szerelték a világon először a Bosch által kifejlesztett H1-es halogén izzót. Persze nem a kezdetektől, ugyanis a H1 izzókat 1966-ban mutatták be, míg a két izzószálas változat, a H4 néhány évvel később, 1971-ben mutatkozott be. A Porsche 911-hez először 1968-ban kínálták extra felszerelésként a Bosch halogén fényszóróit.

Ha érdekli a történet folytatása, kattintson a Boschblog.hu-ra.

Új korszak előtt a hálózati iparág
A Cisco előrejelzése szerint a blokklánc-technológia, az autonóm eszközök és a virtuális asszisztensek lesznek az elkövetkezendő évek uralkodó technológiai trendjei az üzleti világban, de a hálózatok és a kiberbiztonság nélkül ezek is csak víziók maradnak.
Nagyobb biztonság a gyártásban
A Rittal IT-szakértői szoros együttműködésben dolgoznak az ipari vállalatokkal azért, hogy megfelelő IT-infrastruktúrát hozzanak létre az ipar 4.0 számára, beleértve az edge computing platformokat is.
Kínában köt üzletet a Kürt
A kínai Szilícium-völgynek számító Shenzhen város befektetés-ösztönző vállalatával, az Invest Shenzhennel kötött együttműködés keretében a Kürt Csoport Big Data alapú megbízás küszöbén áll Kínában.
Okoskijelzők használata
A felhasználókkal kommunikáló elektronikai berendezések tervezésének egyik legfontosabb folyamata az ember-gép interfész (HMI – human-machine interface) kialakítása.
A robotika bionikai megközelítése
Kis könnyű súlyú, pneumatikus meghajtással rendelkező robotok együtt dolgoznak az emberekkel és a polip lábai alapján modellezett fogóval: a Festo Bionic Learning Network mérnökei három jövőbe tekintő koncepciót is bemutattak ebben az évben.