A pneumatika jövője
A Festo egy univerzális platformot fejlesztett ki a digitalizált pneumatikával történő, kiemelkedően rugalmas és adaptív automatizáláshoz.

 

A digitalizálás a Festo számára új lehetőségeket kínál a technológiai vezető szerep és az innováció területén, valamint növeli a hatékonyságot a vállalat belső folyamataiban és az ügyfelei érdekében is. Gerhard Borho, a Festo pénzügyi, információkezelési és technológiai vezetői testületének tagja a hannoveri ipari kiállítást megelőző bemutatón elmondta: „Egyrészt az alaptevékenységünk van a figyelmünk középpontjában, amelyben a saját folyamataink jobb hálózatát tudjuk kialakítani ügyfeleinkkel és partnereinkkel. Ugyanakkor olyan új, beépített intelligenciával rendelkező termékeket is fejlesztünk és viszünk a piacra, amelyek az interneten keresztül kapcsolódnak össze, mint például a Festo Motion Terminal. Ezenkívül számunkra a digitalizálás új üzleti modellek kifejlesztését is jelenti, például állapotfelügyeletet, energiahatékonyságot vagy energiakonfigurációkat.”

Az ügyfél digitális utazása név alatt a Festo a jövőben átfogó tanácsadást is nyújt a virtuális világban. „Ügyfeleink profitálhatnak abból a tényből, hogy az értékesítési és tanácsadási eljárások sokkal folyamatosabbak lesznek, és növekszik az ellátási lánc átláthatósága, stabilitása és megbízhatósága” – tette hozzá Gerhard Borho. A jövőben az ügyfelek egy átlátható digitális felület segítségével sokkal gyorsabban tudják a gépeiket konfigurálni, és a gyártókkal és üzemeltetőkkel együtt, szimuláció használatával előzetesen ellenőrizni tudják a kölcsönhatásaikat és működésüket. A termékbe épített érzékelők még a bekövetkeztük előtt figyelmeztetnek a meghibásodásokra vagy gyártási leállásokra. A cél az, hogy az ügyfelek és partnerek olyan virtuális tanácsadókat kapjanak, amelyek rendelkeznek a termékek ismeretével, és közös rendszerbe vannak kapcsolva.

A Festo Motion Terminal létrehozásával a cég egy univerzális platformot fejlesztett ki a digitalizált pneumatikával történő, kiemelkedően rugalmas és adaptív automatizáláshoz. „Egy hároméves fejlesztési folyamat eredményeként nemcsak az ipar 4.0-nak megfelelő intelligens pneumatikus automatizálási platform jött létre, hanem valójában egy kulcsinnováció a jövőbeli termeléshez is” – mondta Julia Duwe, a Future Motion Solutions menedzsmentjének vezetője. Számos szelepfunkciót lehet programozni és alkalmazások segítségével elérni. A Festo Motion Terminal, amely több mint 50 különböző összetevőt tartalmaz, belépési lehetőség az ipar 4.0-hoz illeszkedő termelést bevezetni kívánó vállalatok számára.

Az ipari robotok is áldozattá válhatnak
Egyre több kiberfenyegetéssel kell szembenézniük a vállalatoknak, beleértve a zsarolóvírusokat, az üzleti e-maileket érintő visszaéléseket és az IoT-eszközöket célzó támadásokat, ráadásul immár a kiberpropagandával is meg kell küzdeniük.
Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.