A legújabb technológiákat oktatják
A pneumatika, valamint a hozzá kapcsolódó vezérléstechnika innovatív megoldásait sajátíthatják el az idei tanévtől a Debreceni Egyetem diákjai az Aventics Hungary Kft. most átadott Pneumatika Laboratóriumában.

 

Az oktatópadok a cég legújabb pneumatikus- és elektropneumatikus elemeivel, valamint PLC vezérelt busz-kommunikációs rendszerrel lettek felszerelve. Az egyedi pneumatika megoldások szakértőjeként az Aventics célja, hogy a szeptember 27-én átadott laboratórium hosszú távon is a legmagasabb technológiai szintet képviselje a gyakorlatorientált műszaki képzést biztosító felsőoktatási intézményben.

„Fontos, hogy Egyetemünkön piacközeli oktatással, a legmagasabb szintű feladatokra is alkalmas szakemberek képzése valósuljon meg – nyilatkozta Mészáros József, a Debreceni Egyetem Rektori-Kancellári Kabinetének kabinetfőnöke. A vezető továbbá kiemelte azon kutatás-fejlesztési projektek jelentőségét is, melyekkel az intézmény a gazdasági szereplők jövőbeni igényeit szolgálhatja ki, erősítve ezzel az Egyetem és partnereinek kapcsolatát.

„Számunkra az Aventics-nél nagyon fontos a szoros partnerség a vezető egyetemekkel a világ minden pontján – vélekedik Yvonne Comolli, az Aventics cégcsoport humánpolitikai alelnök asszonya. „A felsőoktatási intézmények és cégünk együttműködésével biztosítani tudjuk az alapos elméleti oktatás és a gyakorlati tapasztalatok közötti kapcsolatot az iparágban. Ezért az elhivatott munkáért szeretnénk köszönetet mondani a vezetőknek és oktatóknak” – tette hozzá.

 

 

Szűcs Edit, a Debreceni Egyetem Műszaki Karának dékán asszonya a partnerség legnagyobb értékének azt látja, hogy hallgatóik így olyan termékeket és eszközöket használhatnak tanulmányaik során, melyek ismerete közvetlen előnyt jelent a diákoknak az adott szakterületeken és a munkaerőpiacon egyaránt.

„Büszkék vagyunk rá, hogy itt jött létre ez a magas technológiai színvonalat képviselő pneumatika laboratórium, köszönettel tartozunk az Aventics Hungary Kft.-nek – mondta el beszédében Mankovits Tamás, a Debreceni Egyetem Gépészmérnöki Tanszékének vezetője. „Az Aventics elsők között csatlakozott a gépészmérnöki duális képzéshez, valamint részt vett a 2015-ben elindított járműipari folyamattervező specializáció tantervének kidolgozásában és a tantárgyi tartalmak meghatározásában is.

A tanszékvezető hangsúlyozta, hogy a szoros kooperációnak köszönhetően a cég mára jelen van a Műszaki Kar mindennapjaiban is. A közös munka legújabb állomása a korszerű mérnökképzést támogató Aventics Pneumatika Laboratórium, amely az országban elsőként a Debreceni Egyetemen jött létre, ami a jövőben közös kutatás-fejlesztési projekteknek is teret ad majd.

„Régóta szoros, több területre kiterjedő kapcsolatot ápolunk a Debreceni Egyetem Műszaki Karával” – nyilatkozta Gödri István, az Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a laboratórium megnyitóünnepségén. „A Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen már kezdettől fogva részt vesznek az Egyetem diákjai, szép eredményeket érve el. Emellett a duális képzés keretében két szakon is együttműködünk a felsőoktatási intézménnyel, cégünk jelenleg is több duális hallgatót foglalkoztat” – tette hozzá.

„Az Aventics Pneumatika Laboratóriumban két oktatópadon tanulhatják meg a gyakorlatban a technológia működését a leendő mérnökök – mondta el köszöntőjében az igazgató. Jelen munkaerőpiaci helyzetben kiemelten fontos a gyártó cégek számára, így az Aventics Hungary számára is, a megfelelő mérnök kollégák megtalálása – ehhez pedig már az egyetemen érdemes kapcsolatba lépni a hallgatókkal.

Tovább ütik a Huaweit
Először tavaly év végén a Wall Street Journal írt arról, hogy amerikai illetékesek szerint a kínai mobil távközlési cég hálózati berendezései nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek az Egyesült Államok és szövetségesei számára.
Ipar 4.0 és IoT kompatibilis integrált adathálózatok
A Siemens és a Hewlett Packard társaságcsoporthoz tartozó Aruba stratégiai partnerségre lépett az üzemeltetés- (OT) és információs technológia (IT) területek összekapcsolása érdekében.
Az okosautóval az a baj, hogy okos
Mindössze a válaszadók negyede használna önvezető autót, ennek oka pedig, hogy elsősorban az okosfunkciók aggasztják a magyar felhasználókat.
Mennyire féltsük adatainkat?
Elgondolkodtató eredményre jutott az a 2018 decemberében készült kutatás, amely a közösségi médiumok felhasználóinak biztonságérzetét vizsgálta.
Eszköz- és folyamatadatok integrálása zökkenőmentesen
Maximális biztonság és egyszerű kezelhetőség: Pepperl+Fuchs LB Profinet Gateway az LB távoli I/O rendszereket a Profinet protokoll világával kapcsolja össze.