A legelső jeleknél felismerik a kibertámadást
Legalábbis erre vállalkozik a T-Systems Magyarország CTRL Security Operations Központja, mely nagyobb befektetés nélkül teszi lehetővé a hazai vállalatok számára, hogy komoly szaktudás mellett biztonságban tudják adataikat, rendszereiket.

 

Percekben mérhető a kritikus idő a nagyvállalati rendszereket érő kibertámadások esetén. Az adatvesztés és az elszenvedett kár mértéke jelentősen csökkenthető a folyamatos rendszerfelügyelettel, a szakértői kiértékeléssel és gyors beavatkozással. Ezt felismerve hozta létre a CTRL Security Operations Centert a T-Systems Magyarország, mely a hét minden napján, 24 órában felügyeli ügyfelei rendszerét, megelőzve és a lehető leggyorsabban kezelve az esetleges kibertámadásokat.

Információbiztonsági jelentések szerint minden nagyvállalat volt már célpontja rosszindulatú, a saját- és az ügyféladatok megszerzésére irányuló támadásnak. Egy adatokat lopó kártékony kód akár több száz napig is meghúzódhat és rombolhat észrevétlenül az informatikai rendszerben, aminek fényében nem meglepő, hogy a rendszerbetörések 54%-ára csak hónapokkal később derül fény. A T-Systems CTRL Security Operation Center az információbiztonsági központok negyedik generációs körébe tartozik, melyek nem csupán a támadások utólagos elemzését teszik jóval hatékonyabbá, hanem azok detektálását és elhárítását is.

Adatelemzés mesterséges intelligenciával

Ehhez külső szolgáltatásokat és adatforrásokat vonnak be, mesterséges intelligenciát és nagy adatokon használt elemzési módszereket alkalmaznak. A központ működését – szem előtt tartva a hazai ügyféligényeket – úgy alakították ki, hogy a vizsgált naplóállományok az ügyfél rendszerében maradnak, azokhoz a CTRL szakemberei csak távoli hozzáférést kapnak. A központ saját biztonsági zónával rendelkezik: eszközei, alkalmazásai, hálózatai szeparáltak és függetlenek a T-Systems Magyarország informatikai infrastruktúrájától. Védelmi megoldásai garanciát jelentenek rá, hogy a központból semmilyen adat ne juthasson ki a külvilágba, és teljes biztonsággal, auditálható módon működjön.

Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatójának véleménye szerint a "most azonnal" gazdaságát élve az üzleti életben a megoldások és a válaszok rendkívül gyorsan, azonnal szükségesek valamennyi gazdasági szereplő részére, különösen egy olyan, a digitalizáció által meghatározott területen, mint az információbiztonság. Azok az üzleti megoldások válnak ezért sikeressé, melyeket a megrendelő és szolgáltató közösen alakít ki, és amik együttműködésre és gyorsaságra építenek.

A CTRL központ erre az azonnali felismerésre és reakcióra szolgáltatásai ezért eredményesek olyan nagyvállalatoknál, ahol kiemelt szempont a folyamatos működés és az ügyfélkiszolgálás, ahol fontos az adatbiztonság, ahol személyes adatokat kezelnek, illetve ahol már felkészültek vagy éppen felkészülnek az EU egészére kiterjedő új adatvédelmi törvénynek (GDPR) való megfelelésre.

A T-Systems CTRL Security Operation Center szolgáltatási portfoliójának négy nagy pillére: a megelőzés, a detektálás, az incidenskezelés, valamint a kiértékelés és visszacsatolás. A hatékony megelőzés révén kevesebb lesz a támadás és könnyebbé válik azok észlelése, a veszélyek gyors detektálása az incidenskezelést egyszerűsíti, a tanulságok levonása és beépítése a védelmi rendszerekbe pedig szintén a megelőzés eredményességén lendít sokat. A munka fontos részét teszi ki a támadások értékelése és – egy megfelelő protokoll alapján történő – minősítése: ez teszi lehetővé, hogy a valóban kritikus támadásokra jól és hatékonyan reagáljanak.

Emberi tudás az ipar 4.0-s siker záloga
Egyre nagyobb kihívással szembesülnek napjainkban a szakemberek, amikor a folyamatosan gyorsuló technológiai fejlődéssel kell lépést tartaniuk. Megoldást jelenthet a célirányos, gyakorlatorientált képzés, amely koncentrált módon biztosítja a friss tudást. Interjú Siszer Tamással, a Festo Kft. Didactic oktatási üzletágának vezetőjével.
Intelligens szenzortechnika IoT-hoz
Az információk előállítása, szállítása és feldolgozása kulcsfontosságú egy Ipar 4.0 környezetben. Az információ alapja pedig az intelligens szenzortechnika, amely biztosítja a szükséges inputokat.
A lányoké a jövő az informatikában?
Becslések szerint Magyarországon 20 ezernél is több informatikust tudna felvenni a munkaerőpiac, de egész Európát tekintve ez a szám akár az 1 milliót is elérheti a következő években.
Az emberek többsége engedelmeskedne robotoknak
Az Oracle és a Future Workplace legújabb kutatása szerint a HR vezetők és a munkavállalók készen állnak az AI használatára, azonban a vállalatok mégis sokszor kudarcot vallanak a bevezetés és a munkaerő felkészítése során.
A repülőterekre is becsekkolt a digitalizáció
A digitalizációban élen járó reptereken már robotokat használnak, kiterjesztett valóság segít az utasoknak tájékozódni, vizsgálják a blokklánc alkalmazásának lehetőségeit - hangzott el az SAP szoftvercég nemzetközi reptér konferenciáján Budapesten.