A Jaguár is megérkezett Budapestre
Mérnökirodát nyit Budapesten a legnagyobb nagy-britanniai autóipari vállalat, mely a fejlesztésben és a gyártásban is segíti majd a cég üzemeit.

 

A Jaguár budapesti központjában az új modellek létrehozásával és bevezetésével kapcsolatos fejlesztéseken dolgoznak majd. A központ jelentőségét az adja, hogy az új Jaguár modellek 2020-tól alapvetően már elektromos meghajtással futnak. A jövő év elején megnyíló központban első lépésben száz magyar mérnök dolgozik majd az elektromos meghajtás és az informatikai fejlesztés területén. A központ klasszikus szellemi műhely lesz, amely a Nagy-Britanniából irányított fejlesztésekben vesz részt. A Jaguár tavaly 4 milliárd fontot költött kutatás-fejlesztésre. A beruházás jelentőségét mutatja az is, hogy a Jaguárnak a budapestihez hasonló központja csak Nagy-Britanniában, Írországban, Észak-Amerikában és Kínában van.

A bejelentés kapcsán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a Jaguár döntésekor sokat nyomott a latban a magyar adópolitika, valamint a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó adókedvezmények és a magyar műszaki felsőoktatás magas színvonala is. A miniszter hozzátette, hogy ez a beruházás is remekül illeszkedik a magyar gazdaság dimenzióváltásához, amely előtérbe helyezi a csúcstechnológiát és magas hozzáadott értéket. A beruházás megerősíti a magyar-brit befektetői kapcsolatokat és az autógyártás szerepét a magyar gazdaságban. A magyar autóipar termelési értéke ez év végére várhatóan meghaladja a 8500 milliárd forintot, az év első nyolc hónapjában a gazdasági kibocsátás több mint 28,2 százalékát az autóipar adta és az itt készülő járművek 91 százalékát exportálják.

Szintet lép a szerszámgépek digitalizálásában a Siemens
CNC vezérlőinek új nemzedékével a Siemens zökkenőmentesen kapcsolja össze a fizikai és a virtuális világot. A Sinumerik ONE által a szerszámgépek gyártói és felhasználói egyaránt nagyobb termelékenységet, jobb minőséget érhetnek el, ahogyan az szeptemberben, az EMO 2019 kiállításon is látható lesz Hannoverben.
A fröccsöntéshez használt szimulációs megoldások új generációja
A CoreTech System Moldex3D R17 szoftvere az új felhasználói felületnek és az egységes szimulációs munkafolyamatnak köszönhetően könnyű és gyors betekintést biztosít a gyártási folyamatba, felgyorsítva ezzel a döntéshozatali fázist.
Hibrid csapágyak tűrőképességének vizsgálata
Az SKF új kutatása költséghatékonyabbá és megbízhatóbbá teheti a hibrid csapágyakat, utat nyitva ezzel az alkalmazások szélesebb körében történő felhasználásukhoz.
Megtisztítják a világűrt
Az Európai Űrügynökség (ESA) Clean Space programjának egyik célja a világűr megtisztítása az űrszeméttől, a projekt keretében egy magyar cég az űreszközök dokkolását segítő infravörös és foszforeszkáló jelzőfények fejlesztését végzi.
Többet tudunk az összeszerelésnél
A HD Composite Zrt. – és konzorciumi partnerei – Magyarországról indulva szeretnék meghódítani a világ autógyártását, az eddig csak a szupersportkocsikat jellemző anyagok, a kompozitok felhasználásával. Egy példaértékű akadémiai kutatóintézeti, egyetemi és ipari konzorcium együttműködését mutatjuk be.