A gyerekjátékok is adatot gyűjtenek
A G Data német vírusvédelmi cég arra figyelmeztet, hogy minél okosabb egy játék, annál veszélyesebb lehet adatvédelmi szempontból.

 

A társaság példaként egy amerikai fogyasztóvédelmi esetet említ, amelyben kisgyerekeknek szánt játékokról derült ki, hogy túl sok személyes adatot gyűjtenek és továbbítanak külső szolgáltatóhoz. A brit Genesis Toys által gyártott és világszerte forgalmazott egyes okos játékok adatokat gyűjtenek a szülők és gyermekek nevéről, kedvenc ételéről, iskolájáról, kedvenc tévéműsoráról és játékáról. Emellett az interaktív robotok és babák olyan információt is feldolgoznak, mint a saját GPS-koordinátájuk, valamint hangfelvételeket továbbítanak harmadik fél által üzemeltetett szerverekre.

A gyártó elmondása szerint az adatgyűjtésre a játékok működése érdekében van szükség, mivel azokat mobiltelefonra vagy tabletre letöltött alkalmazással, esetenként hanggal, gesztusokkal lehet irányítani, valamint tulajdonosukat és szüleiket a nevükön szólítják, és a gyermek preferenciái szerint társalognak, játszanak vele. A hangfelvételeket a gyártó egy felhőszolgáltatónak továbbítja, amely a parancsok valós idejű elemzése után visszaküldi a megfelelő válaszokat. Egyéb hangalapú szolgáltatások – mint a Siri vagy Cortana virtuális asszisztensek – is hasonlóképpen működnek, azonban a mobiltelefon vagy tablet nem rendelkezik elegendő számítási kapacitással a hangfelvételek valós idejű feldolgozásához.

Az adatok továbbítására, feldolgozására vonatkozó leírás megtalálható a használati feltételekben, mindazonáltal a szerződési feltételek rögzítik, hogy a hangfelvételeket feldolgozó Nuance vállalat marketingcélokra is használhatja az adatokat. Így nem meglepő, hogy a baba egy adott vidámparkba hívja a gyermeket – kommentálta az esetet a vírusvédelmi cég. A G Data egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy minden, az internetre kötött tárgy felhasználható kémkedésre vagy személyes információk megszerzésére.

A cég felidézte, hogy egy másik játékgyártó, a Vtech szervereiről tavaly több ezer gyermek adata szivárgott ki, a cég az incidens után módosította az általános szerződési feltételeit, és a hasonló esetek felelősségét a szülőkre hárította. Az interaktív Hello Barbie gyártóját, a Mattelt pedig tavaly karácsonykor azért kritizálták, mert nem kellőképpen titkosítva továbbította az adatokat a felhőbe.

Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.
Az Európai Bizottság új iparpolitikai stratégiája
Az Európai Bizottság részletesen ismertette hétfőn az új iparpolitikai stratégiát, amely egységes és átfogó keretbe szervezi a már meglévő és új kezdeményezéseket.