A Bosch tovább bővíti Budapesti Fejlesztési Központját
Az itt folyó fejlesztések egyre hangsúlyosabb szerepet játszanak az automatizált és az elektromos mobilitás fejlesztésében, valamint a gépjárműelektronikai kutatásokban.

 

A központ dinamikus fejlődése és az újgenerációs fejlesztési projektek indokolták az új telek megvásárlását a jelenlegi Bosch campus mellett. A beruházás új része összesen 90 ezer négyzetméter alapterületen, két építési ütemben készül el. A beruházás első fázisában kap helyet a két toronnyal rendelkező főépület, mely a kreatív tereknek ad otthont, ezenkívül magában foglal egy konferenciateremet, egy nagy autószerelő műhelyt és egy munkahelyi éttermet.

Szintén az első fázisban épülnek meg a laboratóriumok, köztük egy speciális, akár egy teljes autót befogadó, átfogó autós szintű mérésekre alkalmas csúcstechnológiás kamra is, mely egyedi mérési kapacitásokat biztosít. Ehhez az ütemhez tartozik a dolgozói parkolóház első része és egy műszaki háttérépület is. Ezenkívül a beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang-, radar- és kamera alapú teszteléséhez.

A komplexum attrakciója – a szakmai szempontokon és az inspiráló munkafeltételek megteremtésén túl – az építészeti oldalon is megmutatkozik: a zöldtetős megoldás mellett az új és az öt éve átadott campus épületét gyalogos híd köti majd össze. A tervek szerint az első fázisban elkészülő épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas. A campus bővítésének első építési fázisa 37 milliárd forint beruházás keretében 2021-ben ér véget.

Hosszantartó jelenlét

Az 1991-ben alakult Robert Bosch Kft. értékesítési központként gépjárműalkatrészek, gépjármű-diagnosztikai készülékek, elektromos kéziszerszámok, termotechnikai berendezések és biztonságtechnikai rendszerek forgalmazási és vevőszolgálati feladatait végzi, ezenkívül a Bosch Európai Szállítmányozási Központja is itt működik.

 

 

A vállalatnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely – több mint 24 osztályával és több mint 2400 munkavállalóval – Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette.

A Budapesti Fejlesztési Központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerek és az elektromos motorok.

Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, amely utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is.

IoT abroncsfigyelő a biztonságos közlekedésért
A Continental és a Vodafone alkalmazása az IoT technológia segítségével kapcsolja rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva a közlekedés biztonságát és a járművek hatékonyságát.
PET-hulladékok ipari felhasználása
Az ásványvizek, üdítők üres műanyag palackjait néhány éve szelektíven gyűjtjük, de keveset tudunk arról, hogy mi lesz ezekkel a flakonokkal.
Robotalapú automatizálás a szerelőcsarnokban
Az Európában piac- és technológiavezető Neue Halberg-Guss GmbH 2250 dolgozója a cég saarbrückeni és lipcsei telephelyein forgattyústengely-házakat, és hengerfejeket gyárt öntöttvasból készített ipari motorokhoz és öntött forgattyús tengelyekhez.
Indulhat a duális képzés reformja
Négy évre szóló partnerségi megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Siemens. A megállapodás célja a hazai gépipari duális szakképzés minőségi reformja.
A felnőttképzésben már készülnek az őszi rohamra
A hazai oktatási piacon az ősz a legmozgalmasabb időszak. A nyári vakáció meghozza a tanulási kedvet a harminc és negyven esztendő feletti felnőttek körében is.