A beruházások éve
A Bosch csoport tavaly rekordösszegű, a GDP 3 százalékának megfelelő, 959 milliárd forintos árbevételt ért el Magyarországon - mondta Torma Krisztina gazdasági igazgató.

 

A teljes forgalomban benne van a Bosch saját vállalatai közötti kereskedelem is, a magyar piacon, a saját vállalatok közötti kereskedelem nélkül is eddigi legmagasabb árbevételét érte el a csoport, 23 százalékkal, 246 milliárd forintra nőtt a forgalma. A csoport az év elején 12 200 alkalmazottat foglalkoztatott Magyarországon, 1700-zal többet, mint egy évvel korábban. Az újonnan felvettek közül 700-an töltenek be diplomás pozíciót – jegyezte meg.

Torma Krisztina közölte: a Bosch tavaly 37 milliárd forintot, az eddigi legmagasabb összeget fordította kutatás-fejlesztésre három K+F központjában a Budapesti Fejlesztési Központban, Miskolcon az Önindító-és generátor fejlesztési központban, valamint a miskolci kéziszerszám fejlesztési központban.

A gazdasági igazgató beszámolt arról is, hogy tavaly a csoport több mint 64 milliárd forintot beruházásokra Magyarországon. Ezek közül kiemelte a Budapesti Fejlesztési Központ 32 milliárd forintos beruházással megvalósult új campusát, amely a munkatársak számát nézve a németországi után a legnagyobb fejlesztési központ Európában. Ezen kívül Hatvanban, Miskolcon és Makláron is kapacitásbővítő beruházásokat hajtottak végre – sorolta.

 

Torma Krisztina: a Bosch tavaly 37 milliárd forintot, az eddigi legmagasabb összeget fordította kutatás-fejlesztésre

 

Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője 5-10 százalékos árbevétel növekedést vár 2016-ban, miután az első három hónapban két számjegyű bővülést ért el a cégcsoport. Elmondta, a Bosch minden szükséges szakértelemmel rendelkezik a jövő egyik megatrendjéhez, az automatizált vezetéshez, világszerte 2500 mérnök dolgozik ezen a területen, számuk 500-zal nőtt tavaly óta. Két éven belül szeretnék lehetővé tenni a sofőrmentes parkolást, az évtized végére pedig az autópályákon az automatizált vezetést – számolt be.

Hangsúlyozta, Magyarország ebben stratégiai szereppel bír, a hatvani gyárban – amely a csoport világszerte legnagyobb gépjármű-elektronikai gyára – egyre nagyobb szerepet kap az automatizált vezetés egyik kulcstermékének számító szenzorok gyártása. Hozzátette, az egri és a maklári gyárakban az önvezető autókhoz szükséges kormányzástechnológiát állítják elő, a miskolci gyár pedig az elektromosításban játszik nagy szerepet.

 

Javier González Pareja: a Bosch nemcsak technológiai sokféleségéből, hanem széles körű iparági és felhasználói tapasztalataiból is előnyhöz jut

 

A több mint 1700 K+F mérnök közül, aki Magyarországon dolgozik, több mint 1600-an tevékenykednek a mobilitási megoldások üzletágban – mondta a magyarországi Bosch vezetője. Javier González Pareja beszámolt arról is, hogy bővült a felsőfokú duális képzésben együttműködő intézmények száma, már nemcsak a Miskolci Egyetemen, hanem a gödöllői Szent István Egyetemen és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen is részt vehetnek a diákok ebben a gyakorlatorientált oktatásban. Kitért arra, hogy Hatvanban Magyarországon elsőként közösségi képzést indítottak, amellyel a továbbtanulni kívánó dolgozókat támogatják, és elejét kívánják venni a mérnökhiánynak is.

Arduino Due alkalmazás GridEye szenzorral
Cikksorozatunk befejező részében a GridEye szenzorral megvalósítunk egy önállóan futó Arduino Due alkalmazást, mely a mini hőkamera képét egy 8X8-as RGB LED mátrixon jeleníti meg, miközben a céltárgy mozgását egy szervomotorral igyekszünk követni.
Bajba kerülhetnek a magyar beszállítók
Egy elemzés szerint öt éven belül komoly nehézségekkel szembesülhet a magyar ipar az elektromos autók elterjedése miatt. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és a munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.
Új kihívások a szakképzésben
A magyarországi munkaerőpiacon az európai átlagnál magasabb a digitális analfabéták aránya, amiért elsősorban a köznevelés hiányosságai tehetők felelőssé. A csorbát az oktatáspolitikai szakemberek az informatikai és műszaki tudományágak kutatóival és az iparági szereplőkkel karöltve próbálják kiköszörülni.
Okosautók kibercsapdában
Az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a biztonsági egységnek (Secure Communication Unit - SCU) a prototípusát, amely lehetővé teszi a zavarmentes kommunikációt az autó alkatrészei valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúra között.
Az Európai Bizottság új iparpolitikai stratégiája
Az Európai Bizottság részletesen ismertette hétfőn az új iparpolitikai stratégiát, amely egységes és átfogó keretbe szervezi a már meglévő és új kezdeményezéseket.