3D fémnyomtatással állítottak elő vasúti fékalkatrészt
A magyar mérnökök által újratervezett vasúti fékvezérlő panel nemcsak formája és mérete miatt innovatív, de 90 százalékkal könnyebb is alumíniumból forgácsolt elődjénél.

 

Az alakadó technológiának köszönhetően a funkciót jobban szolgáló, lényegesen könnyebb és kompaktabb termékek készülhetnek a jövőben kisebb helyigénnyel és karbonlábnyommal. A Knorr-Bremse Budapest 2018-ban, a világon az elsők között kezdte el tesztelni a 3D alakadó technológia lehetőségeit a vasúti fékrendszerek gyártásában. Mára megszületett ennek a munkának az első kézzelfogható, validált eredménye: egy 3D nyomtatott vasúti fékvezérlő panel.

Az új alkatrész tervezésekor kizárólag a konstrukcióra voltak tekintettel a mérnökök a hagyományos gyártási technológia kötöttségei nélkül, vagyis a 3D nyomtatásnak köszönhetően, az iparágon belül a Knorr-Bremse Budapestnél honosodhat meg először a tervezés vezérelt gyártás. Az új technológiával együtt járó tervezői szabadság olyan komplex, karcsú formák gyártását is lehetővé teszi, amelyek hagyományos gyártási eljárásokkal korábban nem voltak kivitelezhetők. Az így megtervezett és nyomtatott munkadarab 90 százalékkal lett könnyebb forgácsolással előállított elődjénél.

„A 3D technológia segítségével magunk mögött hagyhatjuk a hagyományos előállítás korlátait, így még inkább meg tudunk felelni a vevők és az üzemeltetők elvárásainak, és a jövő nagysebességű járműveinek piacán is megőrizzük versenyképességünket. Büszkék vagyunk a mérnökeinkre, akik részt vettek a mostani, mérföldkő jelentőségű termék kidolgozásában, megnyitva ezzel az utat a 3D fémnyomtatás előtt a vasúti fékgyártásban.” – mondta el Dr. Kovács Attila, a Knorr-Bremse Budapest fejlesztési igazgatója.

A biztonságkritikus vasúti fékgyártás piacán nem elég megfelelni a rendkívül szigorú műszaki követelményeknek. A járművek üzemeltetői az energiahatékony, minél kisebb életciklusköltséggel és karbonlábnyommal járó megoldásokat keresik. A vasúti járműépítők elvárják a maximális rugalmasságot a rendszerek integrációjánál, a piacra jutás idejének a csökkentését, továbbá a beépített tömegek és költségek minimalizálását. Ugyan a vonatkozó szabályozás még hiányzik, a most bemutatott szabadalom az első határozott lépés a sorozatgyártás és a technológia kiterjedt alkalmazásának irányába. (Nyitókép: hagyományos forgácsolással előállított fékvezérlő panel)

Az ügyfelek jelentik a legnagyobb rizikófaktort
A vállalatok által tapasztalt bűncselekmények élén az ügyfelek által elkövetett csalás szerepel. A vállalkozások szerint az összes bűncselekmény közül ez a terület és a kiberbűnözés okozza a legtöbb gondot – derül ki a PwC globális gazdasági bűnözésről készített felméréséből.
Magyarországon tovább növelte kutatás-fejlesztési kiadásait a Bosch
Újra kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el a Bosch csoport Magyarországon az autóipari megrendelések jelentős csökkenése ellenére; jelenleg a gyártási kapacitások fokozatos növelésére készülnek - közölte a cég csütörtöki közleményében.
A mesterséges intelligencia olyan vállalati kultúrát teremt, amely az innovációra épül
A magyar vállalatok közel negyede tekinthető érett mesterséges intelligencia felhasználónak a Microsoft friss felmérése szerint.
Nyomatékigényes lánckerékhajtások
A szabványos gépelemekre specializálódott Norelem a két- és háromsoros görgősláncok és lánckerekek új sorozatát mutatta be, ami a nyomatékigényes lánckerékhajtások területén is erőteljes megoldást nyújt.
Sztárszakma lehet az adatközponti rendszermérnök
Az informatikai beruházások volumenét nem tépázta meg a koronavírus-járvány, inkább azok fókuszában volt tapasztalható átrendeződés az utóbbi két hónapban – derül ki a Hewlett Packard Enterprise szakértői véleményéből.